بازدید 4627

روایت سقوط استقلال درتیم‌ملی/از6به صفر

کد خبر: ۷۰۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 12 June 2017
نکته عجیب فهرست تیم ملی برای بازی با ازبک‌ها این است که استقلالی‌ها حتی یک نماینده هم در لیست تیم ملی ندارند.
 
به گزارش تابناك ورزشي،به این ترتیب ممکن است صعود به جام‌جهانی در روزی رقم بخورد که یک استقلالی هم در زمین نیست و این تفاوت فاحشی با وضع 4سال پیش و صعود قبلی تیم کشورمان به جام‌جهانی برزیل دارد. مسابقه‌ای که حضور تیم ملی در جام2014 را قطعی کرد، بازی با کره‌جنوبی در اولسان بود و عجیب اینکه در ترکیب اصلی آن تیم، 6بازیکن استقلالی حضور داشتند. حالا اما 6سهمیه استقلال در ترکیب اصلی به صفر سهمیه در ارنج و حتی روی نیمکت تقلیل یافته که نشان می‌دهد استقلال چه 4سال سختی را پشت‌سر گذاشته است.
 
روزی که تیم ملی با کسب یک پیروزی حساس و به یادماندنی برابر کره‌جنوبی توانست به مرحله نهایی جام‌جهانی2014برزیل صعود کند، کارلوس کی‌روش این 11نفر را به عنوان ترکیب اصلی تیم ملی انتخاب کرده و به زمین فرستاده بود: رحمان احمدی، جلال حسینی، خسرو حیدری، امیر حسین صادقی، پژمان منتظری، هاشم بیگ‌زاده، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مجتبی جباری، مسعود شجاعی و رضا قوچان‌نژاد.
 
6بازیکن از نفراتی که در این ترکیب به میدان رفته بودند، همان زمان در عضویت باشگاه استقلال بودند. خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ‌زاده، جواد نکونام، پژمان منتظری و مجتبی جباری این 6نفر هستند؛ هرچند جباری چندماه بعد از آن بازی و در آغاز فصل جدید راهی سپاهان شد. در کنار این 6نفر، حتی می‌توان به آندرانیک تیموریان هم اشاره کرد که مدتی پس از آن بازی با عقد قراردادی یک‌ساله به استقلال برگشت. با در نظر گرفتن آندو، لیست استقلالی‌های حاضر در جشن صعود قبلی تیم ملی به 7نفر می‌رسد اما حالا از هیچ‌کدام از این سهمیه‌ها خبری نیست. از نفرات مذکور، 6نفر مدت‌هاست به تیم ملی دعوت نمی‌شوند و تنها پژمان منتظری باقی مانده که او هم سال‌هاست در قطر به فوتبالش ادامه می‌دهد. شاید 4سال پیش که استقلالی‌ها تیم ملی را به جام‌جهانی بردند هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد امسال اوضاع این‌قدر تغییر کند اما فوتبال پدیده‌ای غیرقابل پیش‌بینی است. درست به همین دلیل هم هیچ‌کس نمی‌داند 4سال دیگر تیم ملی ایران چه ترکیب و سرنوشتی خواهد داشت.
روایت سقوط استقلال درتیم‌ملی/از6به صفر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها