بازدید 4389

بهره‌برداری از پروژه بدون پیوست محیط‌زیست بازی با جان مردم است

نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با تاکید بر ارزیابی زیست‌محیطی ۱۶۹ پروژه دولت قبل، گفت: بارگذاری و عملیاتی کردن این پروژه‌ها بدون آسیب‌شناسی زیست محیطی شوخی با جان مردم و محیط‌زیست است.
کد خبر: ۷۰۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 11 June 2017
عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص کلید خوردن 169 پروژه بدون پیوست محیط‌زیست در دولت قبل، گفت: بهره‌برداری169 پروژه در کشور، بارگذاری و عملیاتی کردن این پروژه‌ها بدون آسیب‌شناسی زیست محیطی شوخی با جان مردم، محیط‌زیست، گونه‌های نادر و هر موجود زنده دیگر که در تعامل با این پدیده ها قرار دارد.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پروژه‌هایی بدون ارزیابی محیط‌زیستی از دولت قبل به بهره‌برداری رسیده اما دولت فعلی باید مجدد پروژه‌ها را مورد ارزیابی زیست‌محیطی قرار دهد، ضمن آن که در طراحی و بهره برداری پروژه‌های جدید هم به ارزیابی و پیوست های زیست محیطی توجه کند.

وی ادامه داد: حس مسئولیت مدیریتی و اجرایی باید نسبت به این موضوعات در میان دولتمردان وجود داشته باشد، حال با توجه به اقدامات انجام گرفته از سوی دولت گذشته، دولت فعلی باید ضمن ارزیابی زیست‌محیطی 169 پروژه، پیش‌بینی و پیشگیری‌های لازم برای پروژه‌های آتی را کند.

حسین‌زاده با بیان اینکه پروژه‌ها در حوزه نفوذ مستقیم خود اثرات بسیاری به جا می‌گذارند که نباید نسبت به آنها بی‌تفاوت بود، تصریح کرد: پیش از این نیز بسیاری از پروژه‌ها در بافت‌های تاریخی اثرات بدی را به جا گذاشته‌اند، بنابراین چاره اندیشی لازم است.

نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت برای ارزیابی 169 پروژه که از دولت قبل به جا مانده باید فرصت زمانی مشخص کند تا بلافاصله پیوست‌های محیط‌زیستی در این طرح و پروژه‌ها لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست از اجرای ۱۶۹ پروژه بدون ارزیابی زیست محیطی در دولت قبل خبر داد و گفت: تمام پروژه های توسعه ای کشور در دولت یازدهم حتما گزارش ارزیابی دریافت کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل