بازدید 3118

ارجاع مجدد پرونده مرتضوی به کارشناس دادگستری

کد خبر: ۷۰۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 11 June 2017
وکیل مدافع جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی گفت: پرونده سعید مرتضوی مجدد به کارشناس دادگستری ارجاع شده است.
 
مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی اظهار داشت: روز گذشته متوجه شدم که پرونده شکایت سازمان تامین اجتماعی از سعید مرتضوی که در دادگاه تجدید نظر در دست بررسی بود مجدد به کارشناس دادگستری ارجاع شده است.
 
وی افزود: هنوز معلوم نیست که این پرونده به درخواست چه کسی و به چه منظور به کارشناس ارجاع شده است.
 
گفتنی است؛ دی ماه سال 91 بود که موضوع تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی مشتمل بر بازه زمانی ریاست مرتضوی بر این سازمان، در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت تا اینکه آذرماه سال 92، کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی، گزارش خود را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.

21 دی سال 92 دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای از رسیدگی به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تأمین اجتماعی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد و اعلام کرد که گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تأمین اجتماعی برای رسیدگی به یکی از شعب دادسرای کارکنان دولت ارجاع شده است.

پس از گذشت یک سال از ارجاع این پرونده به دادستانی تهران، 24 دی ماه سال 93 بود که عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست در بخشی از پرونده تأمین اجتماعی و ارسال آن به دادگاه کیفری استان خبر داد.

این پرونده که شامل 3 بخش بود (تأمین اجتماعی، شکایت اولیاء دم روح‌الامینی، یکی از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک و بخشی از رأی نقض‌شده پرونده قضات کهریزک در دیوان عالی کشور)، برای رسیدگی به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به‌ریاست قاضی کشکولی ارجاع شد.

در نهایت پس از برگزاری 7 جلسه، رسیدگی قاضی کشکولی در مردادماه سال 94 به این پرونده پایان یافت و شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران، مرتضوی را در ارتباط با شکایت اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی به‌اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد. اما دادگاه در ارتباط با پرونده تأمین اجتماعی، مرتضوی را به 6 ماه حبس تعزیری، 6 ماه حبس تعلیقی و رد مال به‌مبلغ 46 میلیون تومان محکوم کرد.

مرتضوی 18 مهرماه 94 به حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران اعتراض کرد و پرونده که علاوه بر اعتراض مرتضوی، اعتراض تأمین اجتماعی و اولیاء دم روح‌الامینی را به‌همراه داشت، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه 17 دیوان عالی کشور ارجاع شد اما 21 اردیبهشت ماه سال 95، محسن افتخاری گفت که دیوان عالی کشور پرونده را در صلاحیت دادگاه تجدیدنظر استان دانسته است.

اکنون بیشتر از یک سال است که بخش نخست پرونده مرتضوی به شعبه 22 تجدیدنظر استان تهران ارجاع شده اما هنوز به سرانجام و صدور رأی نهایی نرسیده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار