بازدید 4676

شمارش آرای انتخابات پارلمانی انگلیس آغاز شد

کد خبر: ۷۰۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 09 June 2017
شمارش آرای بیش از نیمی از حوزه های انتخابیه انگلیس حکایت از رقابت نزدیک حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» و محافظه کاران دارد.

به گزارش مهر، مردم انگلیس روز پنج شنبه هشتم ژوئن برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوقهای رأی رفتند.

نتایج این انتخابات زودهنگام که تأثیری سرنوشت ساز بر مذاکرات برگزیت خواهد داشت، تعیین می کند که آیا «ترزا می» نخست وزیر کنونی و رهبر حزب محافظه کار انگلیس همچنان بالاترین مقام اجرایی این کشور خواهد ماند و یا «جرمی کوربین» از حزب کارگر بر کرسی نخست وزیری انگلیس تکیه خواهد زد.

نتایج نظرسنجی انجام شده در درون شعب رأی گیری در سراسر انگلیس نشان می  دهد که حزب محافظه کار به رهبری «ترزا می» در پایان انتخابات سراسری هشتم ژوئن، احتمالاً اکثریت را در پارلمان این کشور از دست خواهد داد.

نتایج تکان دهنده این نظرسنجی نشان می دهد که حزب محافظه کار انگلیس تنها ۳۱۴ کرسی از مجموع ۶۵۰ کرسی را در مجلس عوام این کشور تصاحب می کند. پیش بینی می شود که حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین»- رقیب اصلی محافظه کاران- نیز در نهایت ۲۶۶ کرسی را به خود اختصاص دهد.

طبق این نظرسنجی، «حزب ملی اسکاتلند» و «حزب لیبرال دموکرات» نیز به ترتیب ۳۴ و ۱۴ کرسی را بدست می آورند.

با شمارش ۲۲ حوزه انتخابیه محافظه کاران از حزب کارگر پیشی گرفته اند. این اختلاف ۲ حوزه ای است و نشان از نزدیکی رقابت میان دو حزب سنتی انگلستان دارد.

حال با آغاز فرآیند شمارش آراء، نتایج ۱۵ حوزه انتخابیه انگلیس نشان می دهد که تاکنون ۱۰ نامزد از حزب کارگر و ۵ نامزد از حزب محافظه کار به پارلمان این کشور راه یافته اند.

با اتمام شمارش آرا در ۴۵ حوزه انتخابیه، حزب کارگر با کسب ۲۶ کرسی همچنان پیشتاز است و در مقابل، محافظه‌کاران ۱۴ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد کرسی های حزب ملی اسکاتلند نیز به ۳ کرسی افزایش یافت و در بین سایر احزاب، حزب دموکراتیک اتحادگرا (ایرلند شمالی) تا این لحظه  ۲ کرسی به خود اختصاص داده است.

در تازه ترین آمار منتشر شده از شمارش آرای انتخابات پارلمان انگلیس، حزب کارگر تاکنون با کسب ۵۲ کرسی از ۹۸ حوزه انتخابیه همچنان پیشتاز انتخابات است. حزب محافظه کار ۳۳ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۷ کرسی، حزب دموکراتیک اتحادگرای ایرلند شمالی ۳ کرسی و سایر احزاب نیز ۳ کرسی دیگر را تا این لحظه به خود اختصاص داده اند.

براساس آخرین آمار منتشر شده، حزب کارگر تاکنون با کسب ۶۰ کرسی از ۱۱۷ حوزه انتخابیه همچنان پیشتاز انتخابات است. حزب محافظه کار ۴۲ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۹ کرسی، حزب دموکراتیک اتحادگرای ایرلند شمالی ۳ کرسی و سایر احزاب نیز ۳ کرسی دیگر را به خود اختصاص داده اند.

تا این لحظه با شمارش آرای  ۲۹۴ حوزه انتخابیه، حزب کارگر  ۱۳۸ کرسی، حزب محافظه کار  ۱۲۳ کرسی، حزب ملی اسکاتلند  ۱۸ کرسی، حزب دموکراتیک اتحادگرا (ایرلند شمالی) ۷ کرسی، و سایر احزاب ۶ کرسی را به خود اختصاص داده اند.

با شمارش بیش از نیمی از حوزه های انتخابیه انگلیس، حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین همچنان با کسب ۱۶۷ کرسی تا این لحظه پیشتاز انتخابات است.

همچنین حزب محافظه کار ۱۵۳ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۲۶ کرسی، حزب لیبرال دموکرات ۴ کرسی، حزب دموکراتیک اتحادگرا ۹ کرسی و سایر احزاب ۸ کرسی را تا این لحظه به دست آوردند.

هم اکنون با شمارش آرای ۴۴۸ حوزه انتخابیه، حزب کارگر با کسب ۱۹۹ کرسی از رقیب خود- حزب محافظه کار با ۱۹۲ کرسی- پیش افتاده است.

همچنین حزب ملی اسکاتلند ۲۹ کرسی، حزب لیبرال دموکرات ۹ کرسی، حزب دموکراتیک اتحادگرا ۱۰ کرسی و سایر احزاب روی هم رفته ۹ کرسی را تا این لحظه از آن خود ساخته اند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار