بازدید 24515
۲

واکنش های متفاوت کاربران شبکه «الجزیره» قطر به بحران در روابط کشورهای عربی

قطع روابط کشورهای عربی با قطر، محاصره دریایی، زمینی و هوایی این کشور و اخراج شهروندان قطری از عربستان، مصر، بحرین و امارات علاوه بر بازتاب آن در رسانه های معتبر جهانی و منطقه ای، با واکنش های زیادی در افکار عمومی جهان عرب نیز روبه رو شده است. در همین زمینه، کاربران شبکه خبری «الجزیره» قطر، واکنش های بسیاری به این مسأله نشان دادند.
کد خبر: ۷۰۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳ 05 June 2017
قطع روابط کشورهای عربی با قطر، محاصره دریایی، زمینی و هوایی این کشور و اخراج شهروندان قطری از عربستان، مصر، بحرین و امارات علاوه بر بازتاب آن در رسانه های معتبر جهانی و منطقه ای، با واکنش های زیادی در افکار عمومی جهان عرب نیز روبه رو شده است.
 
به گزارش «تابناک»، در همین زمینه، کاربران شبکه خبری «الجزیره» قطر، واکنش های زیادی به این مسئله نشان دادند. در این میان، بسیاری از کاربران و به ویژه کاربران قطری به نقش ایران در وضعیت کنونی اشاره کردند و بر این باور بودند ایران بازیگری است که می تواند در این بحران، کمک های زیادی به عراق کند.
 
یکی از کاربران با نام «hasanshahi» گفته است: «ایران کشوری وفادار است و قطر را حمایت خواهد کرد. ایران تاکنون وفاداری خود به متحدانش را نشان داده است. به سوریه نگاه کنید! تمام دنیا در برابر رئیس جمهور بشار اسد ایستاده اند اما ایران همچنان از او حمایت می کند».
 یکی دیگر از کاربران « areezaj evol» در کامنتی عجیب نوشته است؛

«من وقتی کشورهای عربی علیه یکدیگر مبارزه و جنگ میکنند را دوست دارم( در مورد کسانی که بزرگترین حامیان تروریسم هستند). تا وقتی که بسیاری از کشورهای مسلمان عربی آن چیزی را که می دانند درست است را انجام دهند، همدیگر را می کشند. در حالی که دیگر نقاط جهان از زندگی لذت می برند، به نظاره بنشینید و ببنید که چگونه وقتی که عرب های مسلمان کمتری در جهان وجود داشته باشند، نفرت، نژادپرستی، جناح گرایی، تعصب و ظلم و تبعیض کمتر می شود. این مبارزه را حفظ کنید! هر دو طرف موفق باشید؛ در یمن، سوریه و اکنون در قطر».
 

 
کاربر دیگری با عنوان «The Gladiator» نوشت: «جهان در نهایت به تروریسم ایرانی پایان خواهد داد». کاربر دیگری در پاسخ به وی گفت: «در مورد تروریست های وهابی کشورهای عرب چی؟ آن ها توسط خانواده سلطنتی عربستان سعودی حمایت می شوند. همه گروه های تروریستی پاکستانی توسط خانواده سلطنتی عربستان تأمین مالی می شوند».
 
 
 
کاربر ناشناسی نیز خطاب به الجزیره نوشت: «الان زمان تسویه حساب است، الان وقت آن است تا تاوان رفتاری که با قذافی کردید، بدهید».
 

کاربر دیگر به نقش رئیس جمهور آمریکا در این بحران اشاره کرده و نوشته است: «دست تفرقه انگیز ترامپ در کار است».

 
شخصی دیگر با عنوان کاربری « Paulo Carvalho » نوشت: «شما (قطری ها) با شیطان (عربستان» هم بستر شده بودید و اکنون او مترصد آن است تا شما را وادار به پرداخت صورتحساب آن کند، در صورتی که نمی خواهید پذیرای یک ائتلاف برای مداخله باشید؛ وعده اتحاد با ایران بدهید؛ یعنی همان شیوه ای که آنها در مورد یمن تجربه کردند».
 

 
کاربری دیگر نوشت: «ایران مواد غذایی قطر را تأمین خواهد کرد. همچنین قطر می تواند مواد غذایی خود را با کمک هلندی ها در بیایان تولید کند. هندی ها، پاکستانی ها و ... می توانند نیروی کار باشند. روسیه نیز می تواند در عرضه مواد غذایی کمک کند و ترکیه نیز می تواند از طریق عراق به قطر کمک کند».
 
 

کاربر دیگری نیز گفته است: «جام جهانی فوتبال باید به جای دیگری منتقل و قطر باید ایزوله و صدای ترور و بلندگویش (الجزیره) نیز باید بسته شود».
 


یکی از کاربران نیز نوشت: این اتفاقات نخستین میوه ملاقات ترامپ با سران سعودی و کشورهای عربی است و نسبت به اختلاف بین مسلمان از طرف یهود هشدار داد.
 
 

یکی از کاربران نیز عنوان کرد که  قلب امت اسلامی برای قطر می تپد و اشاره کرد که هم اکنون ازتباط میان صهیونیسم و امارات متحده آشکار شده است.
 

 
 
آخرین خبرها نیز حاکی از آن است که دفتر شبکه الجزیره قطر در عربستان سعودی تعطیل و مجوز کار الجزیره در عربستان سعودی هم باطل اعلام شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
ایران باید هوشمندانه رفتار کند.این فرصت بزرگی است ولی اشتباه باعث عوض شدن اوضاع میشود.
يكي از بانيان شعله ور شدن آتش جنگ و كمك به تروريستها در سوريه همين قطر بود و هست و به منافع ما در سوريه ضربه زده و برايمان هزينه هاي زيادي درست كرده . اگه اشتباه نكنم در اين چند سال گذشته مواردي از دست داشتن قطر در برخي برنامه هاي تروريستي عليه خاك ايران هم مشاهده شده بود لذا ايران در مواجه با قطر و البته حماس بايد محتاط باشد .
منافع اقتصادي حاصل از اوضاع موجود عليه قطر را اصلا ناديده نگيريم و نهايت استفاده را ببريم ( همانطور كه تركيه با ما در مورد تحريمها رفتار كرده و ميكنه البته برعكس آنها ، خصلت ما گوش بري نيست ) .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار