بازدید 3657

تولید نفت اوپک در ماه مه افزایش یافت

عرضه نفت خام اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در پی افزایش تولید نیجریه و لیبی افزایش یافت.
کد خبر: ۷۰۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 03 June 2017
عرضه نفت خام اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در پی افزایش تولید نیجریه و لیبی افزایش یافت.

به گزارش مهر به نقل از رویترز؛ تولید نفت خام اعضای اوپک در ماه مه در حالی با افزایش روبه‎رو شد که نیجریه و لیبی که از برنامه کاهش عرضه سازمان معافند تولید خود را افزایش دادند.

بر اساس بررسی ماهانه به جز دو کشور یادشده، بقیه اعضا همسو با برنامه کاهش عرضه نفت خام در ماه مه به تعهدهای خود عمل کردند. به این ترتیب آنگولا و عراق به همراه تولید کنندگان بزرگ نفت در منطقه خلیج فارس از جمله عربستان و کویت تولید خود را کاهش دادند و به برنامه کاهش عرضه اوپک متعهد باقی ماندند.

وزیران نفت و انرژی اوپک در نشست ماه نوامبر (نشست ۱۷۲ اوپک) در وین توافق کاهش روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه ای نشست ۱۷۱ را برای ۹ ماه تمدید کردند و در پی آن تولیدکنندگان غیر عضو اوپک هم از جمله روسیهدر نشست مشترک با اعضای اوپک از این تصمیم حمایت کرند. با این حال قیمت هر بشکه نفت خام هنوز زیر ۶۰ دلار ی است که عربستان به دنبال آن است. 

لیبی و نیجریه هر کدام به دلایل ناآرامی‌های داخلی از حضور در برنامه کاهش تولید اوپک معاف شده‌اند، با این حال تولید این دو کشور سبب شد تا با وجود کاهش کلی تولید اعضا در ماه مه تولید اعضای این سازمان ۲۵۰ هزار بشکه بیشتر شود و به میانگین ۳۲ میلیون و ۲۲۰ هزار بشکه در روز برسد. 

تولید نفت لیبی بنا بر اعلام شرکت ملی نفت این کشور، در ماه مه به ۸۲۷ هزار بشکه در روز رسید که تقریبا با ارقام سال ۲۰۱۴ برابر است. البته این تولید هنوز نیمی از تولید روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه ای است که در سال ۲۰۱۱ لیبی قبل از جنگ داخلی به بازار عرضه می کرد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست