بازدید 3774

نفوذ آمریکا در بازارهای جهانی نفت

کد خبر: ۶۹۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 30 May 2017
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تمامی اصول و منافع اقتصادی کشورهای تولید کننده نفت در تصمیمات اوپک لحاظ شود، گفت: اگر سیاست‌های اوپک را به عنوان مافوق پیش بگیریم، وضعیت قیمت نفت بهتر خواهد شد و برای اعضای اوپک موثر خواهد بود.

به گزارش اکونیوز، حسن بهرام‌نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در مورد وضعیت نفت کشور با توجه به قرار داد با اوپک اظهار کرد: با توجه به موافقت وزیر نفت با کاهش تولید نفت اوپک، در حال حاضر کشور در زمینه تولید و صادرات نفت همانند گذشته فعال است و در مجموع از تولیدات نفت کاسته نشده است.
 
وی با اشاره به سیاست استعماری آمریکا در خصوص افزایش تولید و کاهش قیمت نفت، تصریح کرد: آمریکا سعی دارد فراورده‌ها و مشتقات نفت خام را با یک قیمت گزافی به کشورهای آسیایی ارسال و صادر کند که این از سیاست شوم آمریکا است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: یکی از اقدامات خوب اوپک ایجاد همگرایی با در نظر گرفتن کاهش تولیدات بود که با موافقت تمامی کشورها مواجه شد.

بهرام‌نیا  با تاکید بر اینکه پایه اقتصاد کشور، نفت است، اذعان کرد: با در نظر گرفتن رونق اقتصادی در کشور ما نیازمند فروش نفت هستیم، اما فروش و صادرات نفت باید با توجه به بحث توسعه پایدار که نسل های آینده هم در آن سهیم هستند، صورت گیرد و از سرمایه‌های ملی حفاظت شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدامات خوبی در اوپک صورت گرفته که باید تمامی کشورها طبق قرار داد اوپک به دستورات آن پایبند باشند که در حال حاضر اعضای اصلی اوپک پایبند هستند.

وی تصریح کرد: به نظر من اگر سیاست‌های  اوپک را به عنوان مافوق  پیش بگیریم، وضعیت قیمت نفت بهتر خواهد شد و برای اعضای اوپک موثر خواهد بود.

بهرام‌نیا با تاکید بر اینکه باید عرضه نفت را نسبت به تقاضا در نظر بگیریم، گفت: باید تمامی اصول  و منافع اقتصادی کشورهای تولید کننده نفت در تصمیمات اوپک لحاظ شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اینکه عربستان که یکی از اعضای اوپک است و با همراهی آمریکا سعی بر ایجاد کاهش نفت داشت، عنوان کرد:کاهش قیمت نفت از سیاست‌های دیکته شده آمریکا و عربستان بود که این سیاست در راستای تضعیف اقتصاد کشور ما برنامه ریزی شده بود، اما در حال حاضر ما شاهد همراهی کردن عربستان از سیاست های اوپک هستیم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر