بازدید 6686
سخنگوی دولت در پاسخ به «تابناک» مطرح کرد:

بکارگیری مشاوران زن و جوان دولت دوازدهم/ دوستان با ۱۶میلیون رأی احساس شکست نکنند/ پاسخی به رئیس دستگاه قضا

سخنگوی دولت در پاسخ به سئوال «تابناک» پیرامون وعده جوانگرایی در کابینه دوازدهم، به تصمیم جدی رئیس جمهور مبنی بر بکارگیری افراد با سن کمتری در کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور درصدد است از مشاوران زن و جوان در کابینه آینده استفاده کند.
کد خبر: ۶۹۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 30 May 2017
سخنگوی دولت در پاسخ به سئوال «تابناک» پیرامون وعده جوانگرایی در کابینه دوازدهم، به تصمیم جدی رئیس جمهور مبنی بر بکارگیری افراد با سن کمتری در کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور درصدد است از مشاوران زن و جوان در کابینه آینده استفاده کند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، محمدباقر نوبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال «تابناک» وعده پیرامون جوان گرایی رئیس جمهور در دولت دوازدهم و چگونگی این مساله اظهار کرد: رئیس جمهور مصمم است که از افراد با سن کمتری در کابینه دولت دوازدهم استفاده کند.

وی افزود: همچنین درصدیم در دولت دوازدهم در کنار مدیران اجرایی از مشاوران جوان استفاده کنیم تا تجربه کاری آنها افزایش پیدا کند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: رئیس جمهور درصدد است از مشاوران زن و جوان در کابینه آینده استفاده کند همانطور که در دولت یازدهم این امر صورت گرفته است.

نوبخت تصریح کرد: امکان استفاده از زنان و تعیین وزیرزن در دولت دوازدهم وجود دارد شرایطی که بخشی از آن در دولت یازدهم وجود داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: همه ملت ایران چه کسانی که به روحانی رای دادند و چه کسانی که به وی رای ندادند برای ما محترم هستند. بحث مهندسی انتخابات سخن نادرستی است.

معاون رئیس جمهور درباره فرآیند انتخابات نیز گفت: همه فرآیند انتخابات توسط شورای نگهبان تحت نظارت بوده است. متاسفانه برخی از نامزدها در جریان انتخابات از مرزهای اخلاق عبور کردند.

وی یدآور شد: همه افرادی که در انتخابات حضور داشتند از همه فرصت ها استفاده کردند و نهایتا مردم در ۲۹ اردیبهشت ماه تصمیم نهایی را با رای خود گرفتند.

نوبخت با بیان اینکه ۱۶ میلیون رای خوبی است دوستان خیلی احساس شکست نکنند، تاکید کرد: بهتر است مواردی همچون پیام تبریک حجت الاسلام ناطق نوری به رقیب خود در دوم خرداد ۷۶ را به دوستان یادآوری کنم.

وی درباره جوسازی هایی که درخصوص سند 2030 در ایام انتخابات صورت گرفت، اضافه کرد: برخی در ایام انتخابات پشت وانت بار نشستند و در روستاها درباره سند ۲۰:۳۰ دروغ گفتند، اما امروز همین افراد باید انتخاب ملت را قبول کنند.

سخنگوی دولت درباره حضور ترامپ در آمریکا، عقد قرارداد مالی - تسلیحاتی و اتفاقاتی که در پی این حضور روی داد، گفت: نمایشی که در عربستان برگزار شد به معنای تصمیم همه کشورهای عربی نیست.

وی طرح دولت برای اقشار کم درآمد درباره مسکن مهر را اینگونه تشریح کرد: دولت درصدد است با ادامه طرح مسکن مهر از طریق بنیاد مسکن اقدام به ساخت مسکن در روستاها کند کند و در جهت تهیه مسکن اجتماعی وحمایتی وارد عمل شود.

وی افزود: سامانه کارورزی دولت متوقف نشده است و دولت مصمم است مصوبات شورای عالی اشتغال را اجرایی کند. سایت کارورزی تا دوهفته پیش فعال بود و هیچ توجیهی برای توقف آن وجود ندارد.

این عضو کابینه یازدهم درباره گرانی برخی کالاها همزمان با فرارسیدن ماه رحمت و میهمانی خدا، تاکید کرد: گرانی اقلام در ماه مبارک رمضان را سعی کردیم از طریق واردات گوشت و کنترل قیمت مرغ کنترل کنیم از این رو از ثبات نسبی را در بازار شاهد هستیم.

وی در واکنش به سخنان روز گذشته آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز گفت: قدرت در ساختار جمهوری اسلامی ایران بین سه قوه تقسیم شده است از این رو رئیس جمهور از همه اختیارات خود استفاده می کند. رئیس قوه قضائیه نباید صحبت های خود را پیرامون حصر به این شکل در جامعه بیان می کرد.

نوبخت با بیان اینکه روسای قوا می توانند نظرات خود را در جلسات از جمله نشست های شورای عالی امنیت ملی مطرح کنند، خاطر نشان کرد: رئیس قوه قضائیه اگر در جلسات شورای عالی امنیت ملی شرکت کند، می تواند نظرات خود را بیان کند. کشاندن مسایلی چون رفع حصر به سطح جامعه از نظر داخلی و خارجی مناسب نیست. توصیه میکنم این مسائل در  شورای عالی امنیت ملی مطرح شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد:درباره عدم واگذاری هواپیماهای خریداری شده به ایران عکس العمل متناسب انجام خواهیم داد و اگر به معنای تحریم مجدد باشد وزارت خارجه باید پیگیری کند.

نوبخت میزان نرخ تورم در اردیبهشت ماه را ۷/۱درصد دانست و در پاسخ به سئوالی درباره احتمال تشکیل وزارت گردشگری گفت: ایجاد وزارت گردشگری جز سیاست های دولت دوازدهم نیست.

سخنگوی دولت در خصوص شکایت از برخی فرمانداران و مقامات دولتی به دلیل ارتکاب تخلفات انتخاباتی نیز تصریح کرد: برخی از نامزدهای انتخاباتی از فرمانداران  و مقامات دولتی پیرامون تخلف در جریان انتخابات شکایت کردند، ولی اینکه چقدر این شکایت درست بوده باید منتظر نظر شورای نگهبان باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار