بازدید 30760

نویسنده سرشناس جاسوس ازآب در آمد

کد خبر: ۶۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۳ 25 October 2009
گابريل گارسيا ماركز تا چندين دهه تحت نظارت سازمان اطلاعات مكزيك بود و آنها اين نويسنده را جاسوس دولت كوبا تلقي مي‌كردند.

به گزارش «ايران» به نقل از گاردين، اسناد و مدارك تازه منتشر شده در اين زمينه نشان مي‌دهد سازمان اطلاعات مكزيك تمام مكالمات تلفني اين نويسنده و ارتباطات روزانه او را از سال 1967 و پس از مهاجرتش به مكزيك تحت كنترل داشت. مقامات دولتي مكزيك به خالق «صد سال تنهايي» به‌خاطر گرايشات چپ و نيز دوستي‌اش با فيدل كاسترو مظنون بوده و او را جاسوس دولت كوبا تلقي مي‌كردند.

اسناد منتشر شده همچنين نشان مي‌دهند جمع‌آوري اطلاعات محرمانه از اين نويسنده حداقل تا سال 1985 ادامه داشت و ميانجيگري اين نويسنده بين جنبش‌هاي چپ و رئيس جمهور آن زمان فرانسه فرانسوا ميتران تحت نظارت كامل اين سازمان بود. بر پايه اين گزارش، در يك مكالمه تلفني ضبط شده از اين نويسنده با مدير خبرگزاري Prensa latina در كوبا با ماركز اشاره مي‌كند كه امتياز چاپ كتابش «وقايع‌نگاري يك مرگ از پيش گفته شده» را به دولت كمونيستي كوبا واگذار كرده است. در اسناد سازمان اطلاعات مكزيك مربوط به سال 1982 كه همان سالي بود كه ماركز نوبل ادبيات خود را دريافت كرد، آمده است: «اين مكالمه تلفني ضبط شده ثابت مي‌كند كه ماركز جز آن‌كه طرفدار كوبا و شوروي است، جاسوسي در خدمت سازمان اطلاعات آن كشور نيز است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
ما كه همچي چيزي برداشت نكرديم !
به همين سادگي؟
توي اين نوشته، مركز فقط زير نظر بوده و هيچ چيزي هم دال بر جاسوسي نيامده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها