بازدید 28506

ویندوز 7 هم باعث اختلاف ایران و آمریکا می‌شود!

هرچند کارشناسان اطلاعاتی به دلیل ممنوعیت صادرات کالاهای آمریکایی به ایران و همچنین عدم رعایت قانون کپی رایت در ایران، دستیابی ایران به نرم‌افزار ویندوز هفت اورجینال را موضوع بسیار بااهمیتی می‌دانند؛ اما «تریسی کولوگین»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این باره می‌گوید: ما باید بسیار مواظب باشیم، نه اینکه در این زمینه‌ها گزافه‌گویی کنیم.
کد خبر: ۶۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۸ 25 October 2009

سرویس اجتماعی ـ پس از اینکه روز شنبه، سیستم های جاسوسی آمریکا اعلام نمودند، یک محموله نرم‌افزار ویندوز هفت (اورجینال و فول پک) به همراه کارشناسان «آی.‌تی» از شرکت ریموند واشنگتن به ایران وارد شده، کارشناسان معتقدند، احتمال بروز تنش بین ایران و آمریکا افزایش پیدا کرده و موجب بحث و جدل میان این دو کشور شود.

به گزارش خبرنگار «تابناک» به نقل از «‌هافنگتون پست»، هرچند کارشناسان اطلاعاتی به دلیل ممنوعیت صادرات کالاهای آمریکایی به ایران و همچنین عدم رعایت قانون کپی رایت در ایران، دستیابی ایران به نرم‌افزار ویندوز هفت اورجینال را موضوع بسیار بااهمیتی می‌دانند؛ اما «تریسی کولوگین»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این باره می‌گوید: ما باید بسیار مواظب باشیم، نه اینکه در این زمینه‌ها گزافه‌گویی کنیم.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: حتی در شرایط مطلوب برای نصب ویندوز هفت، دست‌کم دو تا پنج سال زمان نیاز است تا این ویندوز، به طور کامل و موفقیت‌آمیز در ایران گسترش پیدا کرده و در اغلب رایانه‌ها نصب شود.

او همچنین اظهارات خود را با این مطلب به پایان رسانید که ایران در سه سال گذشته، تلاش بسیاری کرده است تا نرم‌افزار ماکروسافت ویستا را نصب کند اما آنها تاکنون این کار را انجام نداده‌اند!

بنا بر این گزارش و به گفته کارشناسان مایکروسافت، ویندوز 7 که از سال گذشته، نسخه demo و امسال نیز نسخه ناقص آن در بازار پخش شده، از کاملترین و زیباترین نرم‌افزار‌های سیستم عامل بوده و دارای کمترین حفره امنیتی و مشکلات ویندوز «XP» و «Vista» است.

ناگفته نماند که مایکروسافت نسخه «Windows 7 Ultimate beta Build 7000 » خود را رسما در تاریخ جمعه، نهم ژانویه 2008 برای دانلود عمومی و تست در دو نسخه 32bit به حجم 2.43 GB و نسخه 64bit به حجم 3.15 GB منتشر نمود. فایل دانلود شده به صورت یک DVD Image و به فرمت ISO هست که به راحتی می‌توانید آن را به کمک هر برنامه‌ راینری همانند Nero روی یک DVD رایت کنید. این نسخه‌ها به دلیل بتا بودن و برای تست کاربران، آن هم رایگان از سایت مایکروسافت و در یک نسخه «Ultimate» قابل دریافت شدن هستند. مایکروسافت در این «OS» جدید نسبت به ویندوز «Vista» [و XP] (از لحاظ ظاهر، امکانات، مشکلات سخت‌افزاری و از همه مهمتر سرعت) تغییرات مثبتی داشته است.

از سال 2000 و پس از ویندوز موفق «XP»، قرار بود این «OS» منتشر شود، اما به دلایل گوناگون و مشکلات متعدد و همانند همیشه، عجله بیل گیتس، ویندوز Vista که اشکالات بسیاری داشت، در سال 2006 منتشر شد، ولی به گفته مسئولان مایکروسافت، «Windows 7» نسخه ارتقا یافته و بهینه شده «Windows Vista» هست که مشکلات آن را ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
استفاده از نرم افزارهای مایکروسافت خصوصا ویندوز همیشه ریسک مورد سرقت قرار گرفتن اطلاعات کامپیوترها توسط این شرکت را به همراه دارد. در هنگام رجیستر کردن نرم افزار و یا موقع به روز رسانی آن از طریق اینترنت سایت مایکروسافت میتواند اطلاعات دارنده نرم افزار از جمله نام کاربری و رمز ورود را سرقت کند و بعدا به راحتی کامپیوتر مربوطه را هک کرده و روی آن نرم افزارهای جاسوسی مورد نظر خودش را نصب کند و یا تغییرات مورد نظرش را در رجیستری کامپیوتر مربوطه وارد کند.
اين بنده خدا آمريکايي ها هم ظاهرا خيلي ايران را جدي گرفته اند، فکر کردن با کي طرف هستن؟ با 2000 تومان ويندوز 7 فول ريخته تو بازار، دلشون خوشه واقعا
من از چند ماه پیش تا کنون چندین ویندوز سون نصب نمودم و امریکا هم هیچ غلطی نکرد!
من خودم تو سایتم با لینک مستقیمشو گذاشتم
کجای کارید یا کارند؟ عجب ویندوز توپیه این ویندوز هفت اورجینال! ما که ازش راضی هستیم.... بتا متا هم نیست....
سلام
بنده ویندوز 7 را در 23 اکتبر نصب کردم زبان فارسی را کاملا پشتیبانی می کند و برای کامپیوتر های لمسی کارآیی فراوانی دارد و ضمتا سادگی بیشتری در کاربرد دارد.
بنده به عنوان دانشجوی دکترای کامپیوتر صراحتا می گویم ایرانیان کمتر از 2 هفته با ایجاد CD KEY مجازی به راحتی ویندوز خود را به ویندوز 7 ارتقاه خواهند داد.
دانشجویان ایرانی نرم افزارهای بسیار گرانقیمت تری را که دارای قفلهای متعدد نرم افزاری و سخت افزاری است را بر روی رایانه های شخصی خود نصب کرده اند که ویندوز 7 در برابر آن هیچ است مانند نرم افزار Abacuse که گرانترین نرم افزار آنالیزی سازه ای می باشد که در انقلاب تهران 2000 هزار تومان فروخته می شود که کاملا هم درست کار می کند.
بیل گیتس رو دعوت کنید بیاد با هاش مذاکره می کنیم
با سلام
والا من که موندم چی بگم
بهتره مسائل علمی را با مسائل سیاسی ترکیب نکنیم
در مورد مایکروسافت هم بگم که اطلاع دارم همزمان با نمایشگاه الکامپ، مایکروسافت پارتنر ایران خدمات خود را بصورت عمومی شروع خواهد نمود
انگار خبر ندارند توی ایران از خودشون هم آپدیت تریم.
عنوان کردن این گونه مسایلی چنین پیش و پا افتاده در رسانه های آمریکایی بدان جا باز می گردد که جنبه ی عوام گرایی و عامی بودن در جامعه آمریکایی رنگ سایبر به خود گرفته است.
در مقام مقایسه می توان گفت که این ماجرا هم سنگ این است که کسی در ایران بگوید : چرا گز اصفهان به آمریکا صادر شده است و آن ها ممکن است از گز ما سوءاستفاده بکنند! بعد مسئولین ما درباره این خبر مثلا اظهارنظری بکنند...
از سایت وزین تابناک انتظار داریم عامی گری های آمریکایی ها را با آب و تاب منعکس نکند یا لااقل این عامی گری را به نقد جامعه شناسانه بکشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس