بازدید 13322

هاشمی‌طبا: از جریان اصولگرایی با من تماس گرفتند

کد خبر: ۶۹۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 15 May 2017
هاشمی طباء با تاکید بر اینکه به روحانی در انتخابات رای می دهد گفت که اگر کسی با او تماس گرفت و نظرخواهی کرد به او می گویم به روحانی رای دهد، اما انصراف نمی دهم چون معتقدم انصراف به معنای دست برداشتن از ایده و نظراتم است.

به گزارش ایسنا، مصطفی هاشمی طباء در نشست خبری که در ایسنا برگزار شد گفت: بنده اعلام کردم به آقای روحانی رای می‌دهم چون ایشان را برای ادامه حرکت کشور اصلح می دانم و اگر بتوانم ایده هایم را در اختیارشان قرار می‌دهم تا براساس تشخیص در مجموعه مدیریتی کشور دنبال کند.

وی در مورد دلیل انصراف ندادنش در انتخابات تصریح کرد: برخی به من گفته اند که انصراف بده، اما من انصراف نمی دهم چون معتقدم انصراف به معنای دست برداشتن از ایده ها و نظرات است. انصراف یعنی اینکه از ایده هایم صرف نظر کرده باشم که اینطور نیست. البته اگر دیگران با من تماس بگیرند و در مورد رای دادن نظرخواهی کنند به آنها می گویم که به آقای روحانی رای دهند تا ایده و فکر او کشور را به سرو سامان وقاعی برساند.

هاشمی ابراز امیواری کرد که تداوم دولت روحانی بتواند کشور را به شرایط مطلوب تری برساند.

hین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به تحلیلی از برنامه های تلویزیونی نامزدهای انتخابات پرداخت و گفت: آنچه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون مطرح کردند را می توان در سه قسمت مختلف ارزیابی کرد. بخش اول کسانی هستند که خود را به اصولگرایی نسبت داده و می گویند اصولگرا هستند، اما همه دیدند که چقدر در مسائل سیاه نمایی کردند. اگر در فیلم هایی که از آنها منتشر شد شخصیت‌ها از فیلم پاک شود این فیلم درست مثل آن است که عناصر ضد انقلاب تهیه کرده اند چون پر از سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران است. حال اینکه این مناطق مربوط به دوران 38 سال نظام جمهوری اسلامی است که 10 سال آن تحت رهبری ما و بقیه تحت رهبری مقام معظم رهبری بوده است. آنها انگار متوجه نیستند که چگونه دارند در رسانه عمومی سیاه نمایی می کنند.

هاشمی طباء افزود: این سیاه نمایی ها با نشان دادن فقر،‌ اسارت، بیچارگی و ذلت مردم است که اگر در کنار عیب ها پیشرفت ها را هم نشان می دادند، قابل قبول بود اما اینکه از ابتدا تا آخر تمامی فیلم را به بیکاری و بدختی اختصاص دهند گویی در تمام کشور این شرایط حاکم است البته که ما معتقدیم نباید حتی یک نفر محتاج نیز در کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: سیاه نمایی دیگر درباره اشخاص است چون اطلاعاتی از نحوه قانونگذاری، اداره و امکانات دولتی ندارند، فکر می کنند دولت هم مثل بخش خصوصی می تواند منابعی را به هر شکل که می تواند تامین کند و به همین دلیل به وعده های فریبنده متوسل می شوند. آنها قول هایی دادند که وقتی می پرسی چطور می خواهند این قول ها را عملیاتی کنند پاسخی نمی دهند و تنها سوال می پرسند که این شگردی برای پاسخ ندادن به سوال است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مورد پرداخت یارانه نیز گفت: در همان زمان که یارانه 45 هزار تومانی داده شد، تورم ناشی از آن چیزی حدود حداقل 26 درصد بود بدان معنا که اگر کسی در آن زمان یک میلیون حقوق می گرفت، 26 درصد از ارزش پولش کم می شد. اقتصاد این نیست که بگوییم فقط این کار را انجام می دهیم و پشتوانه و برنامه آن مشخص نباشد. متاسفانه کسانی که به نام اصولگرایی در این وادی قدم گذاشته اند با این رویکرد به سیاه نمایی و وعده های فریب دهنده می پردازند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جالب آن است که آقایان که ادعای اصولگرایی دارند در فیلم ها و صحبت ها در تلویزیون حتی یک کلمه از راه شهدا نگفته‌اند که ما قرار است راه آنها را ادامه دهیم.

هاشمی طباء در ادامه گفت: نوع دوم برخورد با مسائل آن چیزی است که آقای جهانگیری وHقای روحانی در صحبت هایشان مطرح کردند. آنها متکی بر آمار و اطلاعات مطالبی همچون گشایش های به وجود آمده از برجام را عنوان نموده که چه راهی از گذشته بوده و اکنون به کجا رسیده ایم از جمله آن پایین آمدن نرخ تورم است که همگی با روش تدبیر و امید و با اتکاء به مدیریت اعتدالی حاصل شده است.

هاشمی طباء اضافه کرد: نوع سوم برخورد با مسائل آن چیزی است که بنده گفتم مبنی بر اینکه با توجه به خطرات زیستگاهی همچون افت آب های زیرزمینی، خشکی دریاچه ها، آلوده شدن رودخانه ها، مشکلات شدیدی در کشور به وجود آمده، نمونه بارز آن سد گتوند است که باعث شوری آب و به دنبال آن نابودی هزاران اصله درخت و زمین شده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس بنده معتقدم اولین کار کشور اصلاح و بازگرداندن زیستگاه و اصلاح و مدرن شدن کشاورزی از لحاظ مصرف آب،‌داشت،‌برداشت،‌ بذر و سموم است. همچنین می توان با اختصاص یارانه به محرومان در این حوزه و براساس برجام سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای کشاورزی، صنعت و توریسم انجام داد. مواردی که نتیجه آن اشتغال زایی است.

هاشمی طباء ادامه داد: همچنین اعلام کردم این کار بزرگ با روحیه جهادی میسر می شود، یعنی همه مردم باید شریک شوند و با صرفه جویی در مصرف برای صادرات کالاها و تحرک کامل در کشور تلاش کنند. این مردم هستند که در نهایت تصمیم می گیرند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین در واکنش به برخی تحرکات دشمنان جمهوری اسلامی ایران در ایام انتخابات گفت: براساس برخی اطلاعات که در فضای مجازی منتشر شده احساس می کنم دشمنان جمهوری اسلامی ایران براساس تکلیفی به دنبال این هستند تا انتخابات در کشور مناسب برگزار نمی شود. همچنین دولت آقای دکتر روحانی نتواند به کارش ادامه دهد.

وی توضیح داد: از جمله این تحرکات این است که یکی از ایرانیان مقیم خارج از کشور که با کشورهای مختلف ارتباط دارد و گفت‌وگوی ویدئویی درباره برجان نیز انجام داده و حتی حملات بسیار شدیدی علیه آقای ظریف نیز داشته دایه مهربانتر از مادر شده و می گویند چرا گفتید بمب اتم نخواهیم ساخت اما متوجه نیست که این اصلا فتوای رهبری است و ایشان این موضوع را حرام اعلام کرده است.

هاشمی طباء افزود: این فرد گفته ببازیم بهتر از آن است که چنین معاهده ای را بپذیریم. مقصودش آن است که جنگ و ویرانی شود و کشور از پای در آید. این ها همه نشانه ای از تحرکات دشمنان ماست که متاسفانه در داخل کشور نیز این اظهارات هم راستا با تفکرات مقامات صهیونیستی و جمهوری خواهان جنگ طلب آمریکا در یک سو قرار می گیرد. مردم باید در این باره هوشیار باشند.

وی ادامه داد: برخی عناصر ضد انقلاب در خارج از کشور از رنگ بنفش استفاده می کنند تا به مردم بگویند آنها با ما هستند که اینطور نیست. همه  براساس تحرکات و برنامه هایی این اقدامات را انجام می دهند.

هاشمی طبا در پاسخ به این سوال که به عقیده شما با توجه به نظرسنجی‌ها امکان دارد انتخابات به دور دوم کشیده شود، گفت: من خیلی به این مسائل دقت نکردم و امیدوارم که انتخابات در دور اول تمام شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که خبر انصراف شما در رسانه‌ها منتشر شد، این اتفاق به چه دلیل افتاد؟ خاطرنشان کرد: از من سوال کردند که شما به چه کسی رأی می‌دهید و من جواب دادم به آقای روحانی رأی خواهم داد. استنباط آنها این بود که من انصراف دادم. من به آن معنا انصراف ندادم، ولی توصیه می‌کنم به آقای دکتر روحانی رأی بدهید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا نمی‌ترسید که رأی شما از آرای باطله کمتر شود،‌ پاسخ داد: همین الان هم رأی‌ من کم است و نظرسنجی‌ها هم این امر را نشان می‌دهند. نه، من با نیتی وارد این عرصه انتخابات شدم، من خواهان فراهم شدن گفتمان اصلاح زیستگاه ایران، برطرف کردن استضعاف گروهی از مردم کشور که مشکل دارند و همچنین رونق اقتصادی و اشتغال به طور کامل هستم و این امر از طریق توریسم و گردشگری فراهم می‌شود و این گفتمان از نظر من توفیق بسیاری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروز حتی بسیاری از افرادی که جزو نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بودند اعتراف کردند که این راه درست است و این پیروزی است. مردم به دلایل مختلف رأی می‌دهند و من فکر می‌کنم که طرح چنین مسائلی برای کشور سودمند بوده است و خدا را شکر در این راه توفیق پیدا کرده‌ام و پیروزی من همین است.

هاشمی طبا در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه توصیه شما به پنج کاندیدای دیگر برای فردای انتخابات چیست؟ تأکید کرد: من توصیه می‌کنم همه رأی‌ها را بپذیرند و از رییس جمهور حمایت کنند. وظیفه رییس جمهور است که مسئولیت خود را بشناسد و با واقع‌گرایی روبرو شود. اگر هم احیاناً قولی داده است که نمی‌تواند آن را عملی کند با تواضع بگوید بحث انتخاباتی کردیم و به خاطر پیروزی این حرف‌ها را زدیم و واقعیت مملکت را هم قبول کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مناظره‌ها برخی سیاه‌نمایی‌ها رخ داد شما در این ‌باره چه نظری دارید، گفت:‌ سیاه‌نمایی مملکت غیر از واقع‌نمایی است و وعده خلاف، خلاف شرع است. در قرآن کریم داریم که چرا قول چیزی را می‌دهید که نمی‌توانید به آن عمل کنید.

وی ادامه داد: بزرگترین گناه نزد خداوند این است که چیزی بگوییم وبه آن عمل نکنیم. الان به آن عمل نمی شود وقتی سوال می کنیم که منابع سه برابر کردن یارانه ها از کجا می‌آید؟ وقتی جواب ندارند، می گویند می توانیم. پس معلوم است اگر حساب و کتاب بود و اقتصاد ایران و درآمدهای کشور را می شناختند همچنین با قوانین آشنا بودنداین چنین نمی گفتند.

هاشمی طبا گفت: وقتی مجلس قانون بودجه را تصویب می کند دولت نمی تواند حتی یک ریال بیشتر از آن هزینه کند. کسی که می گوید من سه برابر(یارانه ها را) می کنم، اصلا قانون را نمی شناسد و قانون را می خواهد زیر پا بگذارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: رئیس‌جمهور اسبق ما می گفت که من قانون برنامه پنجم راخمیر می کنم. اگر یادتان باشد زمان امام هم یک نفر گفت که من قانون را قبول ندارم و امام گفتند که تو کی هستی قانون تو را قبول ندارد. وقتی کسی میخواهد رئیس‌جمهور شود ابتدا باید قانون را رعایت کند و قانون هم دخل و خرج دولت را مشخص کرده است و وقتی کسی از الان می گوید این میزان درآمد کسب کرده و به مردم میزان پول می دهم در حقیقت از همین الان قانون را نقض کرده است. به نظر من چنین کسی قابل احترام و رای دادن نیست. همه باید مر قانون را رعایت کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اینکه آیا از سوی اصلاح‌طلب‌ها مذاکره ای با شما انجام شده است که به نفع کاندیدای خاصی کناره گیری کنید یا خیر؟ همچنین ما شاهد بدعتهایی از سوی اصلاح طلبان بودیم مثل اینکه معاون اول رئیس‌جمهور کاندیدا می‌شود و دوم اینکه شما که به اصلاح طلب‌ها قرابت فکری دارید خود به کس دیگری رای میدهید، تحلیل شما در رابطه با این موارد چیست؟ توضیح داد: این بدعت نیست و زمانی که آقای خاتمی رئیس‌جمهور بودند، هم من که معاون ایشان بودند کاندید شدم و هم آقای شمعخانی که وزیر دفاع بودند.

هاشمی طبا ادامه داد: ثبت نام من بدون مشورت با کسی بود و هیچ کس هم از جناح اصلاح طلب با من تماسی نداشت که من انصراف بدهم واین دقیقا تصمیم خودم بوده است که آرای خود را به آقای دکتر روحانی بدهم.

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: از جناح اصولگرایان فرد بسیار محترمی با من تماس گرفت که من به نفع یکی ازآنها کنار بروم، ولی من مخالفت کردم. متنی تهیه کرده بود که من به نفع آنها کناره‌گیری کنم که این متن درحال حاضر موجود است واگر لازم شد قابل ارائه به خود آن نامزد است.

وی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که در خارج از مناظرات تلویزیونی با هیچ یک از کاندیداها صحبتی داشته‌اید و آیا سعی کرده اید انتقادهای خود را خارج از مناظرات با آقایان رئیسی و قالیباف به صورت خصوصی‌تر در میان بگذارید؟ گفت: نه، من با هیچ کس نه اصولگرا و نه اصلاح طلب تماسی نداشته‌ام . هرچه بود علنی مطرح کردیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان