بازدید 4326
۱

جلوگیری از ۱۱‌هزار فقره طلاق در ۲ سال

کد خبر: ۶۹۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 15 May 2017
رئیس سازمان بهزیستی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین ماموریت این نهاد برشمرد و عنوان کرد: با فعال شدن گروه مشاوران بهزیستی در 2 سال گذشته از 11‌هزار فقره طلاق در کشور جلوگیری شد. سال ۹۳ با تلاش و همکاری دستگاه‌های مربوطه رشد طلاق در برخی از استان‌ها متوقف شد و در برخی از استان‌ها مانند یزد نیز رو به کاهش رفت. آمار ازدواج در سال 94 و قبل از آغاز فعالیت گروه مشاوران بهزیستی نشان می‌دهد از 685هزار و 357 ازدواج در سال 94، 163‌هزار و 765 از آنها به طلاق انجامیده‌اند.
 
به گزارش آرمان، سازمان بهزیستی با بهره‌گیری از مشاوران خانواده و تدوین بسته طلاق سعی در کاهش میزان طلاق داشته‌ است. عمده دلایل دخیل در طلاق اعتیاد، بیکاری، مشکلات خانوادگی و... است که با توجه به اقدامات دولت سعی در کاهش آن دارند. در حال حاضر آمار طلاق ثبات پیدا کرده و شاهد رشد آمار ازدواج در کشور هستیم. طرح‌ مشاوره طلاق توسط مشاوران بهزیستی یکی از راه‌های کارشناسی شده دولت برای حل معضل طلاق در کشور بوده است. این مشاوران به همراه مشاوران دادگستری همواره تلاش می‌کنند که خانواده‌های داوطلب طلاق را منصرف کنند.

بهزیستی، سازمان مطالبه‌گر در کاهش طلاق


رئیس سازمان بهزیستی گفت: به پشتوانه 22‌هزار نفر نیروی ماهر که با عشق و علاقه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کار می‌کنند، این سازمان به درستی توانسته از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و آنها را درمان کند.
 
انوشیروان محسنی‌بندپی با بیان اینکه این سازمان در دولت یازدهم به‌عنوان سازمان مطالبه‌گر از دیگر دستگاه‌های اجرایی در عملیاتی کردن برنامه‌های پیشگیری از طلاق است، گفت: امروز بهزیستی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی دارای برنامه‌های علمی و تخصصی است.او با اشاره به مشارکت و همکاری بیشتر کارکنان بهزیستی به دلیل حمایت و توجه دولت یازدهم به حق و حقوق آنها افزود: مدیران با برنامه،دارای راهبرد بدون حمایت،همکاری و مشارکت کارکنان نمی‌توانند کار کنند، ولی امروز به برکت توجه دولت یازدهم با ایجاد اعتماد کارکنان بهزیستی با تخصص آنان، کیفیت خدمات به جامعه بالا رفته است. محسنی بندپی واگذارهای تصدیگری بهزیستی را در سه سال اخیر مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید به افزایش کیفیت خدمات توجه بیشتری داشته و در نظارت‌ها دقت کنیم. او افزود: امروز راه تبادل نظر با هدف ارتقای کیفیت خدمات به جامعه هدف و همچنین عملیاتی کردن برنامه‌های پیشگیری سازمان‌بهزیستی با مراکز علمی کشورهای پیشرفته باز شده است.محسنی‌بندپی ادامه داد: در یک سال اخیر تفاهمنامه‌هایی را در زمینه پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و چگونگی توجه به جامعه هدف از جمله سالمندی با کشورهای سوئد و آلمان منعقد کرده‌ایم و همسو با این رویکرد، کارشناسان بهزیستی به این کشورها عازم شدند.
 
او با بیان اینکه امروز بهزیستی کشور در برنام ششم توسعه به‌عنوان یک سازمان محوری در حل آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته و 9 دستگاه اجرایی موظف به همکاری شدند، گفت: در حال حاضر برنامه‌های کاهش اعتیاد و طلاق را با همکاری قوه قضائیه به درستی در دست اجرا داریم. رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه اورژانس اجتماعی و مشاوره بهزیستی با مداخله بهنگام اثر‌بخش شده است، از اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان در سازمان بهزیستی خبر داد.او گفت: اکنون آموزش، فرزندپروری، مهارت‌های زندگی، توانمند سازی روانی نونهالان،مهدکودک و پیش دبستانی شروع شده است.
 
محسنی‌بندپی اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق را از برنامه‌های مهم بهزیستی در سال جاری عنوان کرد و افزود: غربالگیری ژنتیک با هدف جلوگیری از تولد سالانه 25 تا 30‌هزار کودک معلول هم از دیگر خدمات مهم دولت یازدهم بوده است.او با تاکید بر اینکه بهزیستی در دادن تجهیزات و لوزام کمک توانبخشی مشکلی ندارد، گفت: بهزیستی در خط مقدم درک مشکلات و معضلات اجتماعی قرار دارد و همواره آماده کمک به جامعه هدف است.محسنی بندپی با انتقاد از افرادی که خدمات دولت یازدهم را تبلیغاتی توصیف می‌کنند، افزود: شهریور 95 در دولت حضور یافتم و از همان زمان برای افزایش مستمری افراد زیرپوشش بهزیستی برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌ام.رئیس سازمان بهزیستی گفت: در حالی که درآمد هشت‌ساله دولت‌های نهم و دهم تا 800میلیارد دلار رسیده بود، مستمری جامعه هدف بهزیستی رقمی افزایش نیافت، دولت یازدهم با همه تنگناهای اقتصادی شهریور سال پیش لایحه افزایش مستمری را ارائه کرد و اکنون بر اساس قانون اجرا شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
این درسته ادرس بدن عضو بشیم شاید کمکی از دستمان بر امد...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی