بازدید 3028

چین به پروژه جاده ابریشم کمک می کند

رئیس جمهور چین در اجلاس پروژه جاده ابریشم جدید، از طرح ۱۲۴ میلیارد یوآنی این کشور برای تسهیل و تسریع در اجرای این طرح تاریخی خبر داد.
کد خبر: ۶۹۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 14 May 2017
رئیس جمهور چین در اجلاس پروژه جاده ابریشم جدید، از طرح ۱۲۴ میلیارد یوآنی این کشور برای تسهیل و تسریع در اجرای این طرح تاریخی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ساعاتی پیش شی شین پینگ، رئیس جمهور چین از برنامه ۱۲۴ میلیارد یوآنی این کشور در اجرای پروژه جاده ابریشم جدید رونمایی کرد و گفت: از هر کشوری برای پیوستن به این پروژه استقبال می کنیم؛ ضمن اینکه این برنامه راهی برای صلح و رونق جهان خواهد بود.  

در همین حال رئیس جمهور چین در مراسم افتتاحیه اجلاس جاده ابریشم جدید گفت: باید یک پلت فرم باز همکاری بسازیم و از ایجاد یک اقتصاد آزاد جهانی حمایت کنیم.  

شین پینگ خاطر نشان کرد: باید بصورت مشترک فضایی را ایجاد کنیم که به پیشرفت، برقراری انصاف، سیستم شفاف، برابر و قوانین تجارت و سرمایه گذاری بین المللی تسریع بخشد.  

وی گفت: اعتبار قابل توجهی به صندوق پروژه جاده ابریشم جدید تخصیص داده خواهد شد؛ ضمن اینکه برنامه های این پروژه شامل اعطاء یک صد میلیارد یوآن (۱۴.۵۰ میلیارد دلار) بیشتر به اعتبار فعلی این صندوق است.

همچنین گرفتن وام های ۲۵۰ میلیارد یوآنی از بانک توسعه چین، وام های ۱۳۰ میلیارد دلاری از بانک صادرات-واردات چین، ۶۰ میلیارد یوآن کمک به کشورهای در حال توسعه و موسسات بین المللی واقع در کشورهای جاده ابریشم جدید، تشویق موسسات مالی برای توسعه صندوق فرامرزی تجارت با ظرفیت ۳۰۰ میلیارد یوآن، ۲ میلیارد یوآن کمک غذایی در شرایط اضطرای، یک میلیارد یوآن اعتبار به صندوق همکاری جنوب به جنوب و یک میلیارد یوآن برای پروژه های همکاری در کشورهای جاده ابریشم جدید از جمله منابع این پروژه است.  

البته رئیس‌جمهور چین، جدول زمان بندی را در مورد تاریخ اعطای این تسهیلات ارائه نکرد؛ وی در حضور رهبران ۲۹ کشور جهان به این نکته اشاره کرد که اجرای پروژه جاده ابریشم جدید می تواند به زیرساخت های ارتباط میان آسیا، آفریقا و اروپا کمک قابل توجهی کند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار