بازدید 4273

اوضاع وخیم بازار کار در منطقه یورو

با توجه به مطالعات انجام شده از سوی بانک مرکزی اروپا، در منطقه یورو، شمار بی کاران و یا کسانی که به دنبال ساعت های طولانی کار می گردند بسیار فراتر از آمارهای رسمی می باشد.
کد خبر: ۶۹۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 13 May 2017
با توجه به مطالعات انجام شده از سوی بانک مرکزی اروپا، در منطقه یورو، شمار بی کاران و یا کسانی که به دنبال ساعت های طولانی کار می گردند بسیار فراتر از آمارهای رسمی می باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، بر اساس بیانیه بانک مرکزی اروپا، میزان بیکاری و عدم بهره گیر مفید از نیروی کار در منطقه یورو 15 تا 18 درصد می باشد که در مقایسه با 9.5 درصد اعلام شده از سوی مقامات دولتی، تقریبا این میزان دوبرابر می باشد.

اوضاع وخیم بازار کار در منطقه یورو

همچنین در این بیانیه آمده است که، در ایتالیا و فرانسه، اقدامات وسیعی در جهت بهبود ضعف بازار کار صورت گرفته است اما در اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی، نشانه های از نزول بازار کار به چشم می خورد که با این وجود، کشورهای منطقه اروپا باید آمادگی مقابله با بحران های پیش رو را داشته باشند.

هچنین در این مقاله به این موضوع اشاره شد که میزان شاخص عدم بهره مندی کامل از نیروی کار(انجام کار پیش پا افتاده توسط نیروهای متخصص) نیز همچنان بالاست و  در آینده ای نزدیک این موضوع، نرخ دستمزدها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آمارهای رسمی بیان می کنند، پس از بحران سال 2008، حدود 5 میلیون شغل در منطقه اروپا ایجاد شده است اما داده های بانک مرکزی اروپا از کیفیت شغل های ایجاد شده، اطمینان کافی را ندارد.

 گزارش بانک مرکزی شامل کارگرانی است که به دنبال ساعت کاری بیشتری هستند و افرادی که به علت فقدان کار موجود دلسرد شده اند.

برت کولیجن، اقتصاددان ارشد درشرکت ING در گفت و گویی با فایننشال تایمز اذعان کرد، "سطح بالای بیکاری و عدم بهره گیری مفید از نیروی کار باعث کمتر شدن دستمزد برای کارگران در آینده خواهد شد."

به گفته کولیجن، کسی که نرخ بیکاری در ایتالیا را 30 درصد تخمین زده بود، "اگر شما در یکی از کشورهای اروپایی همانند ایتالیا باشید که نرخ بیکاری یک سوم نیروی کار فعال آن است، قدرت چانه زنی شما در زمینه دستمز کاهش یافته و شما مجبورید با حقوق اندک به سراغ کار بروید."

همچنین بانک مرکزی اروپا نگران مشاغل پاره وقت و کارهای اجباری است که از بحران مالی سال 2008 به حدود 4 میلیون نفر رسیده است.

با توجه به مطالعات انجام شده، کارخانه های اروپایی در عوض دادن ساعات کار بیشتر به کارگران خود، تمایل بیشتری به استخدام کارگران پاره وقت با دستمزد پایین دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی