بازدید 3631

سندیکای کارگری نروژ خواستار تحریم رژیم‌اسراییل شد

کد خبر: ۶۹۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶ 13 May 2017
اتحادیه سندیکای کارگری نروژ که بزرگ ترین سندیکای این کشور را تشکیل می دهد، شامگاه جمعه ضمن آن که خواستار تحریم اقتصادی، فرهنگی رژیم صهیونیستی شد، از مقام های کشورشان خواستند تا کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از اسلو، نمایندگان این سندیکای کارگری در کنفرانس مرکزی خود، با 197 رای موافق در برابر 117 رای مخالف، تصویب کردند که نروژ رژیم صهیونیستی را در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، علمی و دانشگاهی تحریم کنند.
 
این سندیکا همچنین از مقام های کشورشان خواستند تا کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 را که حکومت، این خواسته را رد کرده است، بپذیرند.
 
اما مقام های نروژی باور دیگری دارند، وزیر امورخارجه این کشور در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت:‌ دولت با تحریم اسرائیل مخالف و نسبت به تصمیم اتحادیه کارگری نیز نگران است، تحریم موجب شکاف بیشتر می شود و ما باید با اسرائیلی ها و فلسطینی ها روابط نزدیکی داشته باشیم.
 
از سوی دیگر، سفارت رژیم اشغالگر قدس در اسلو با شدیدترین تعابیر، تصویب قانون تحریم اسرائیل از سوی سندیکای کارگری نروژ را محکوم کرد.
 
رافائل شوتز سفیر رژیم صهیونیستی ضمن یادآوری این نکته که سندیکای کارگری نروژ خواهان برداشته شدن دیوار حائل بین خاک فلسطین و اسرائیل هستند، به فرانس پرس گفته است: این اقدام سبب می شود که اتحادیه کارگری نروژ در کنار بزرگ ترین دشمنان اسرائیل قرار گیرد.
 
نروژ در دهه 90 میلادی میزبان مذاکرات فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی بود که منجر به توافق نامه 1993 اسلو و اعلام موجودیت حکومت خودگردان فلسطین شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان