بازدید 5170

نجات سیف الاسلام قذافی از یک سوء قصد

کد خبر: ۶۹۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 08 May 2017
منابع رسانه‌ای لیبیایی اخباری از ناکام ماندن توطئه سوء قصد به جان سیف الاسلام قذافی در بازداشتگاهش در شهر "الزنتان" منتشر کردند.

به گزارش ایسنا و به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این منابع رسانه‌ای لیبیایی اعلام کردند که سیف الاسلام قذافی، پسر رهبر مخلوع لیبی از سوء قصد تازه‌ای جان سالم به در برده است.

این منابع همچنین افزودند:‌ این سوء قصد از سوی اسامة الجویلی،‌ وزیر دفاع سابق و رئیس شورای نظامی در "الزنتان" طرح‌ریزی شده بود.

منابع در ادامه اعلام کردند، الجویلی تعدادی از افراد مسلح را به مکان حبس قذافی با هدف "ترور وی" فرستاده بود. این سومین سوء قصد به جان قذافی طی ماه‌های اخیر است.

تاکنون شورای نظامی الزنتان درباره این موضوع واکنش نشان نداده است.

سیف الاسلام قذافی همچنان در حبس خانگی در شهر الزنتان از زمان بازداشتش در سال ۲۰۱۱ میلادی از سوی عناصر "گردان الزنتان" است.

وی در انتظار رای منع تعقیب دادگاه کیفری بین‌المللی در پی موافقت پارلمان لیبی با قانون عفو سراسری است که سیف الاسلام و تعدادی از اعضای نظام سابق لیبی مشمول آن هستند.

اخیرا درخواست‌های حامیان سیف الاسلام قذافی از گروه‌های بین‌المللی برای آزادی او و بازگشتش به صحنه سیاسی افزایش یافته است. به طوری که برخی بر این باورند که احتمالا او می‌تواند به وحدت تعدادی از قبایل و مشارکت با بقیه بازیگران سیاسی در احیای وحدت کشور که از آشوب و هرج و مرج رنج می‌برد، کمک کند. در حالی که برخی دیگر معتقدند، او هیچ آینده سیاسی ندارد و هرگز بهتر از پدرش که بیش از چهار دهه حکومت کرد، ‌نخواهد بود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار