بازدید 8153
شاخص دلار:

بررسی شاخص دلار در هفته ای که گذشت

هفته گذشته شاخص دلار با فراز و نشیب های فراوانی همراه بود. از یک طرف افزایش سطح اشتغال در آمریکا و از طرف دیگر احتمال افزایش مجدد نرخ بهره و همچنین انتخابات فرانسه اهم وقایعی بود که در هفته گذشته شاخص دلار را تحت تاثیر خود قرار داد. در نهایت دیروز ارزش دلار به کمترین حد خود در برابر یورو در ۶ ماه گذشته رسید.
کد خبر: ۶۹۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 06 May 2017
هفته گذشته شاخص دلار با فراز و نشیب های فراوانی همراه بود. از یک طرف افزایش سطح اشتغال در آمریکا و از طرف دیگر احتمال افزایش مجدد نرخ بهره و همچنین انتخابات فرانسه اهم وقایعی بود که در هفته گذشته شاخص دلار را تحت تاثیر خود قرار داد. در نهایت دیروز ارزش دلار به کمترین حد خود در برابر یورو در ۶ ماه گذشته رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، شاخص دلار، که با توجه به میانگین نرخ مبادله بین دلار آمریکا و شش ارز اصلی در سطح جهان به دست می آید، در روز جمعه  ۰.۲۲ درصد کاهش داشت. این در حالی ست که افت شاخص دلار در برابر یورو در کل هفته گذشته ۰.۴ درصد گزارش شده است.

بررسی شاخص دلار در هفته ای که گذشت

در روز جمعه ارزش دلار در برابر یورو مجدداً کاهش یافت و هر یورو با 0.1 افزایش، 1.0994 دلار  معامله شد. این در حالی بور که آمار منتشر شده درباره افزایش نرخ اشتغال نتوانست جلوی افزایش ارزش یورو به خاطر ولع سرمایه گذاران برای خرید یورو را بگیرد.  با نزدیک شدن به دور دوم انتخابات فرانسه، اقبال سرمایه گذاران برای خرید یورو و سرمایه گذاری  روی آن بیشتر شده است.

روز پنجشنبه ارزش دلار بیشترین کاهش را در برابر یورو داشت و هر یورو 1.0945 دلار  معامله شد که تنها اندکی کمتر از رکورد به دست آمده در ۵.۵ ماه گذشته است که 1.0950 دلار بود. برخی از تحلیل گران شک دارند که ترامپ بتواند به وعده خود مبنی بر رشد اقتصادی پایبند بماند و آن را عملی کند، هر چند که با کاهش مالیات ها این امر تا حدودی قابل تصور گشته است.

با این حال در روز پنجشنبه مورخ ۵ می،  دلار افزایش متوسطی را در برابر سبد ارزی خود کسب کرد. این امر بیشتر بدین خاطر بود که فدرال رزرو آمریکا رشد ضعیف اقتصادی در سه ماهه اول سال را کم اهمیت جلوه داد و بدین سان نشان داد که درها برای افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن همچنان باز است. 

این ها همه درحالی است که دلار در طول هفته مقدار قابل توجهی رشد در مقابل ین داشته است، به طوری که هر یک دلار، دیروز با ۰.۲۳ درصد افزایش، ۱۱۲.۷۴ ین معامله می شد. ارزش دلار در برابر ین  به بالاترین نرخ خود در ۶ هفته گذشته رسید.

فدرال رزرو در جلسه چهارشنبه خود نرخ بهره را افزایش نداد، اما با اشاره به آمار اشتغال این نوید را داد که امسال امکان افزایش نرخ بهره در دو مرحله دیگر وجود دارد.

در روز چهارشنبه پس از انتشار گزارشی مبنی بر استخدام 177000 کارگر توسط شرکتهای آمریکایی در ماه آوریل رخ شاخص دلار رشد کرد. این آمار بسار نزدیک به برآورد متوسط 175.000 استخدامی بود که در  در نظرسنجی رویترز اقتصاددانان محاسبه شده بود.

روز دو شنبه وزیر خزانه داری ایالات متحده، استیون منوچن در مورد احتمال صدور اوراق قرضه طولانی مدت اظهار نظر کرد. این امر موجب شد که ارزش اوراق قرضه ایالات متحده افزایش یابد.

داده های ضعیف از میزان فعالیت کارخانجات آمریکا و نرخ تورم، انتظار برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را کمرنگ کرد. شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) به استثنای غذا و انرژی 0.1 درصد در ماه مارس کاهش داشته است و این اولین و بزرگترین افت از سپتامبر 2001. می باشد. در 12 ماه گذشته منتهی به ماه مارس، آنچه به اصلاح شاخص قیمت هسته‌ی PCE نامیده می شود، 1.6 درصد رشد داشته است که کمترین میزان افزایش از جولای سال گذشته بوده.

بررسی شاخص قیمت هسته‌ی PCE، که بهترین وسیله ی فدرال رزرو برای اندازه گیری تورم است، نشان می دهد که از هدف ۲ در صدی بانک مرکزی کمتر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان