بازدید 4248

برکناری ۱۰ مامور پلیس تاجیکستان به دلیل اضافه وزن

کد خبر: ۶۹۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 05 May 2017
دست‌کم ۱۰ تن از ماموران پلیس تاجیکستان به دلیل اضافه وزن از کار برکنار شده و نزدیک به ۱۰۰ نفر دیگر اخطار گرفته‌اند که در کوتاهترین مهلت وزن خود را کنترل کنند و در غیر این صورت اخراج خواهند شد.

به گزارش ایسنا، "عمرجان امامعلی" سخنگوی وزارت کشور تاجیکستان گفت: از افراد برکنارشده قبلا خواسته شده بود که وزن خود را کم کنند ولی در مهلت تعیین شده آنها نتوانسته‌اند موفق به کاهش وزن شوند.

وی به رسانه‌ها گفت: برای کارمندان دیگر مهلت تعیین شده است که کمبودهای خود را اصلاح کنند اگر در این مدت نتوانند از وزن اضافی خود کم کنند، آنها نیز برکنار خواهند شد.

همچنین رحیم‌زاده، وزیر امور داخلی تاجیکستان پیش‌تر در نشستی مطبوعاتی گفته بود که وزن اضافی در توانایی‌های کاری ماموران پلیس تاثیر می‌گذارد و حاصل کارشان را کاهش می‌دهد.

وی گفته بود: کارمند چاق شود، توانایی‌اش کمتر می‌شود، بسیار می‌خورد و کمتر کار می‌کند. این مسئله را باید حل کرد، چاره باید اندیشید، وگرنه باز هم وزنش بیشتر می‌شود و بر کیفیت کارش تاثیر می‌گذارد.

وزیر کشور تاجیکستان نیز گفته بود که موضوع اضافه وزن در میان کارمندان پلیس این کشور موضوعی مهم است و وزارت با این مشکل مبارزه می کند زیرا مامورانی که وزن اضافی دارند کم نیستند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در قانون پلیس تاجیکستان هیچ معیار دقیقی برای وزن و قد کارمندان پلیس ذکر نشده است، هرچند این قانون می گوید که در استخدام کارمندان باید "آمادگی جسمانی و وضع سلامتی" برای اجرای وظایف پلیس در نظر گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل