بازدید 6566

دیدار هیأت اعزامی مالکیت معنوی دانمارک از ایران

کد خبر: ۶۹۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 03 May 2017
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: توجه به مالکیت معنوی و سازوکارهای آن باعث تشویق تولیدکنندگان و اطمینان خاطر مصرف کنندگان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دکتر تویسرکانی معاون رئیس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار هیئت اعزامی مالکیت معنوی کشور دانمارک گفت، توجه به مالکیت معنوی و سازوکارهای آن باعث تشویق تولیدکنندگان و اطمینان خاطر مصرف کنندگان خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به روابط مناسب دو کشور ایران و دانمارک اشاره و ابراز امیدواری کرد؛ این روابط به بهبود روابط اقتصادی و تجاری دو کشور منجر شود.

وی با اشاره به رسالت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه ثبت مالکیت های معنوی به ویژه ثبت اختراع و علائم تجاری گفت: توجه به مالکیت معنوی از پیش نیاز های اصلی توسعه اقتصادی در هر کشور است.

دکتر تویسرکانی اظهار داشت: در ایران طی سالهای اخیر هم در حوزه ثبت مالکیت های معنوی و نیز توسعه رشته مالکیت معنوی در دانشگاه های کشور ، کارهای بزرگ و موثری انجام شده و پیشرفت های چشمگیری اتفاق افتاده است.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به طور مستمر در حال ترویج و افزایش دانش روز مالکیت معنوی و برگزاری کارگاه های آموزشی و همکاری با سایر کشورها در این زمینه است.

وی از برقراری زمینه همکاری در خصوص مالکیت معنوی با کشور دانمارک ابراز خرسندی نمود و بیان داشت: به جهت تسریع در اجرای کار می باید چارچوب زمینه های همکاری، مشخص شده و سپس بر اساس آن برنامه عملیاتی کارشناسی و دقیق ، معین و پیگیری شود .

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به اکثر معاهدات بین المللی در حوزه مالکیت معنوی ملحق شده و کیفیت ارائه خدمت در ثبت مالکیت معنوی در کشور ما وضعیت مطلوبی دارد.

وی افزود: با راه اندازی سامانه های الکترونیکی خدمات رسانی ثبتی ، هم اکنون از هیچ متقاضی خدمت در حوزه های ثبت اختراع، علائم تجاری و PCT اسناد کاغذی دریافت نشده وامور کاملا بصورت الکترونیکی می باشد و در همین رابطه با سازمان جهانی مالکیت معنوی (( وایپو )) نیز ارتباط سیستمی وجود داشته و اسناد فی مابین به نحو الکترونیک تبادل می شود .

وی ضمن اشاره به دیگر مسئولیت های این سازمان در خصوص ثبت شرکت ها، کاداستر، دفتر خانه های اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، ثبت مالکیت املاک ، اجرای اسناد رسمی و... ، در خصوص جایگاه مالکیت معنوی در ایران گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زیر مجموعه قوه قضاییه بوده و این موضوع نشان دهنده توجه جدی کشور ایران به ثبت اموال و حقوق ثبتی است.

دکتر تویسرکانی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمادگی کامل برای همکاری با کشور دانمارک در زمینه توسعه مالکیت معنوی و تبادل تجربیات دو کشور را دارد.

در ابتدای این جلسه دنی ادنان سفیر کشور دانمارک در تهران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه گفت: امیدوارم این جلسات زمینه همکاری هر چه بیشتر بین دوکشور در موضوع مالکیت معنوی باشد.

کلد نایمن جنسن، معاون مالکیت معنوی دانمارک نیز گفت: در همکاری هایی که در بحث ثبت اختراعات و علائم تجاری این کشور با دیگر کشورها صورت گرفته سعی شده با کشور ایران نیز در خصوص مالکیت معنوی همکاری داشته باشیم چون بر اساس مشاهدات موجود ، ایران در این زمینه رشد بسیار خوبی داشته و اقدامات مؤثری انجام داده است.

وی به تفاهم نامه امضاء شده بین مسئولین مالکیت معنوی دوکشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از آن زمان تا بحال از دولت دانمارک تقاضا کردیم تا یک نفر در سفارت دانمارک در تهران به منظور گسترش کار و برقراری ارتباط با مسئولین مالکیت معنوی در ایران و اجرایی کردن موارد تفاهم نامه، مشخص شود و این کار هم اکنون به نتیجه رسیده و منابع مالی آن نیز تامین شده است و امیدواریم فعالیت این کارشناس به زودی در سفارت دانمارک در تهران آغاز شود.

وی افزود: پس از امضاء تفاهم نامه برخی از شرکت های دانمارکی علاقه مند به سرمایه گذاری در زمینه مالکیت معنوی در ایران شدند که این موضوع به نفع اقتصاد ایران و دانمارک است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار