بازدید 4288

کویت یک میلیارد لیتر بنزین وارد کرد

وزارت نفت کویت که به دلیل بسته شدن پالایشگاه نفتی الشعیبه با کمبودهایی در حوزه انرژی مواجه شده است، برای نخستین بار طی چند دهه اخیر از واردات یک میلیارد لیتر بنزین خبر داد .
کد خبر: ۶۹۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 02 May 2017
وزارت نفت کویت که به دلیل بسته شدن پالایشگاه نفتی الشعیبه با کمبودهایی در حوزه انرژی مواجه شده است، برای نخستین بار طی چند دهه اخیر از واردات یک میلیارد لیتر بنزین خبر داد .

به گزارش ایرنا واردات بنزین از سوی کویت در حالی انجام می شود که این کشور پیش از بسته شدن پالایشگا الشعیبه علاوه بر صادرات مشتقات نفتی، با چالشی در این زمینه روبه رو نبود.

به نوشته نشریه القبس، کارشناسان نفتی واردات بنزین را برای وجهه کویت که به عنوان عضو برجسته سازمان اوپک شناخته شده و روزانه بیش از سه میلیون بشکه نفت تولید می کند، نامناسب دانسته اند.

وزارت نفت کویت اعلام کرده است که برای واردات یک میلیارد لیتر بنزین در طول مدت 12 ماه، هزینه ای معادل 500 میلیون دلار پرداخت می کند و به صورت ماهیانه، دو الی سه محموله بزرگ بنزین وارد این کشور می شود.

مقامات کویتی می گویند که بسته شدن پالایشگاه الشعیبه به دلیل فرسودگی بوده و امکان بازسازی آن وجود نداشته است، لذا وزارت نفت کویت در حال احداث تاسیسات عظیم پالایشگاه الزور است .

شرکت ملی نفت کویت با اعلام سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در مجموعه پالایشگاه نفتی 
'الزور' این تاسیسات را از بزرگترین مجموعه های نفتی منطقه دانست.

احداث این پالایشگاه به شکلی صورت می گیرد که در فعالیت آن از سوخت پاک استفاده خواهد شد، پالایشگاه الزور توانایی تولید روزانه 615 هزار بشکه نفت و 340 هزار بشکه فراورده های نفتی را با کیفیت بالا خواهد داشت.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت نفت کویت، سرمایه گذاری در بخش صنایع نفت و گاز و انرژی این کشور در اولویت برنامه های دولت قرار دارد. دولت کویت در نظر دارد در سالهای آینده بیش از 115 میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه گذاری کند.

با توجه به این که کویت در پی اعمال راهبردی سه گانه افزایش تولید نفت، توسعه پالایشگاه ها و به جریان انداختن طرح 'سوخت های پاک' (Clean Fuels Peojects) است، شرکت ملی نفت این کشور در نظر دارد تا سال ٢٠٢٢ میلادی، سرمایه گذاری گسترده ای در صنعت نفت انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی