بازدید 3060

تظاهرات انتخاباتی در پاریس به خشونت کشیده شد

کد خبر: ۶۹۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶ 02 May 2017
با نزدیک شدن به زمان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، تظاهرات در پاریس، به درگیری میان جوانان و نیروهای ضد شورش این کشور منجر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، در حالی که تنها شش روز به زمان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه زمان باقی مانده است، تنش ها میان هواداران هر یک از نامزدهای انتخاباتی افزوده می شود.
 
در تظاهرات امروز (دوشنبه) که در مرکز شهر پاریس انجام شد، جوانانی که صورت خود را پوشانده بودند، با استفاده از کوکتل مولوتوف و سنگ به نیروهای پلیس حمله کردند. بعد از این ماجرا نیروهای ضد شورش وارد عمل شدند که بر اثر این زد و خوردها، دو تن از نیروهای پلیس به شدت مجروح شدند.
 
این تظاهرات همزمان با روز کارگر برگزار شد و با تبلیغات انتخاباتی نیز گره خورد. تظاهرات کنندگان در این تجمع خواستار توقف سیاستهای ریاضت اقتصادی بودند که بیش از سایر قشرها، قشر کارگر را در تنگنا قرار داده است.
 
نظرسنجی جدید موسسه «ایفوپ» فرانسه حکایت از آن دارد که بیش از 40 درصد فرانسوی ها بر این باورند که «امانوئل مکرون» و «مارین لوپن» دو نامزد پیروز دور نخست انتخابات، نمی توانند در آینده کشورشان وحدت ایجاد کنند.
 
بر اساس این نظرسنجی، در مجموع 54 درصد از رای دهندگان معتقدند لوپن، نامزد جبهه ملی فرانسه «مضطرب» است. 25 درصد از رای دهندگان همین نظر را درباره مکرون نامزد مستقل داشتند.
 
مکرون و لوپن در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است 7 مه (17 اردیبهشت) برگزار می شود، رقابت خواهند کرد.
 
دور نخست در 23 آوریل (سوم اردیبهشت) برگزار شد و ماکرون با کسب 24.01 درصد از آرا اول و لوپن با 21.3 درصد از آرا در جایگاه دوم قرار گرفت. «فرانسوا فیون» نامزد حزب جمهوریخواه و «ژان لوک ملانشون» نامزد حزب چپ به ترتیب 20.01 و 19.58 درصد از آرا را کسب کردند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر