بازدید 43908
در نظرسنجی «تابناک» درباره اولین مناظره انتخاباتی؛

معاون‌اول از رییس‌جمهور در سبد آراء سبقت گرفت!

حال باید منتظر مناظره های دوم و سوم بمانیم و ببینیم کدام یک از کاندیداها می توانند نظرات مردمی بیشتری را به خود جلب کنند و به اصلاح پیروز این مناظره ها لقب بگیرند، چون به نظر می رسد پیروزی در مناظره های انتخاباتی می تواند نقش بسزایی در افزایش سبد رأی کاندیداها داشته باشد، زیرا حداقل در دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری که شرایط این گونه بوده است.
کد خبر: ۶۹۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 02 May 2017

پس از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری در سال 96 در روز جمعه 8 اردیبهشت ماه، «اسحاق جهانگیری»، «حسن روحانی» و «محمدباقر قالیباف» به ترتیب نفرات اول، دوم و سومی شدند که از نظر مردم رأی آن ها به واسطه این مناظره افزایش پیدا کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ نخستین مناظره انتخاباتی سال 96 که جمعه گذشته از ساعت 16.30 با نیم ساعت تاخیر برگزار شد، تا حدی توانست بر گرمای تنور انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بیفزاید. تا جایی که پس از این مناظره در کوچه و خیابان مردم حرف های بسیاری در خصوص صحبت های کاندیداها می زدند و رسانه ها نیز تحلیل ها و گزارش های بسیاری در خصوص روند این مناظره منتشر کردند.

از آنجایی که فرصت چندانی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باقی نمانده است برنامه های رادیو تلویزیونی و گزارش ها و اخبار و تحلیل های رسانه ها نیز می تواند تاثیر زیادی در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات داشته باشد؛ هرچند کاندیداها نیز به عنوان اصلی ترین بازیگرصحنه انتخابات نیز می توانند نقش بسزایی را در گرم تر شدن تنور انتخابات از طریق رسانه ها و همچنین حضور در شهرهای مختلف و گفت و گوی مستقیم با مردم ایفا کنند.

روز جمعه 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از طریق مناظره زنده تلویزیونی حرف های زیادی را در خصوص مسائل و موضوعات اجتماعی و جامعه با مخاطبان خودشان زدند و خیلی از گفته و نگفته ها را بار دیگر در آستانه انتخابات مطرح کردند؛ موضوعاتی که گاه به چالش و گاه به گفت و گوهای پینگ پنگی بین دو تن از کاندیداها یا چند نفر از آنان تبدیل شد و البته هنوز که هنوز است بازتاب، تحلیل و تفسیرهای این سخنان ادامه دارد.

جهانگیری، روحانی و قالیباف به ترتیب اول تا سوم شدند!

البته هنوز مناظره های دوم و سوم که درباره مسائل و موضوعات سیاسی – فرهنگی و اقتصادی است، باقی مانده است و به نظر می رسد هر کسی بتواند در این مناظره ها به بهترین شکل ممکن مردم را اقناع کند و البته حامیانش هم بتوانند در راستای همان سخنانی که در مناظره مطرح شده، نقش حمایتی جدی را از کاندیدای مورد نظر خودشان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ایفا کنند، می تواند شانس خود را برای پیروزی در انتخابات بالا و بالاتر ببرد و البته نظرات مردمی را برای کسب رأی بیشتر جلب کند.

پس از نخستین مناظره انتخاباتی «محمدباقر قالیباف، اسحاق جهانگیری و حسن روحانی» به دلیل چالش ها و چلنج هایی که در گفت و گو و سخنانشان داشتند، بیش از سایرین محل بحث و تحلیل مردم و رسانه ها بودند و به نوعی توانستند گوی رقابت را از رقیبان انتخاباتی خود بربایند؛ هر چند چهره هایی مثل «سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی میرسلیم و سید مصطفی هاشمی طباء» به نوع مناظره سه نفر اول انتقاداتی داشتند و خود را وارد چنین گفت و گوهایی که همراه با چالش هایی نیز بود، نکردند.

پس از اولین مناظره انتخاباتی، سایت خبری – تحلیلی «تابناک» پرسشی را پیش روی مخاطبان قرار داد و خواستار کسب نظر استمزاجی مردم در این باره شد که «به فرض باقی ماندن همه کاندیداها در رأی گیری، مناظره اول، سبد رأی کدام کاندیدا را افزایش داد؟» بعد از طرح این پرسش، نام تمامی 6 کاندیدای حاضر در مناظره و انتخابات ریاست جمهوری ذکر شد که مردم «اسحاق جهانگیری» را موفق ترین فرد اولین مناظره انتخابات دانستند.

آرایی که 61 هزار و 872 نفر شرکت کننده در نظرسنجی «تابناک» به کاندیداهای حاضر دادند، بدین شرح است:

- اسحاق جهانگیری 42.31

- حسن روحانی 33.97

- سید ابراهیم رئیسی 6.1

- محمدباقر قالیباف 15.29

- سید مصطفی میرسلیم 1.21

- سید مصطفی هاشمی طبا 1.21

بدین ترتیب با نظر مردم درباره اولین مناظره انتخاباتی 96، «اسحاق جهانگیری» نفر اول و موفق ترین نامزد حاضر در این گفت و گوها، پس از آن «حسن روحانی» به عنوان دومین کاندیدای موفق و سپس «محمدباقر قالیباف» به عنوان سومین کاندیدای موفق در مناظره اول برگزیده شدند.

«سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی میرسلیم و سید مصطفی هاشمی طباء» هم سه کاندیدایی بودند که با کمتر از 10 درصد آراء، از نظر مخاطبان روز موفقی را در اولین مناظره انتخاباتی سال 1396 پشت سر نگذاشتند.

هرچند نتایج این نظرسنجی را نمی توان کاملا دقیق و مبتنی بر واقعیات جامعه موجود به دلیل آنچه می توان یکسان بودن جامعه آماری خواند، دانست، برآیند آنچه در بین همین طیف از مخاطبان و مردم جامعه مورد توجه قرار گرفته، این است که هرچه افراد مشارکت فعالتر و بیشتری در مناظره انتخاباتی داشته باشند و بتوانند رقیبان خود را به نقد جدی و چالش بکشند، بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.

البته نباید از یاد ببریم که رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی در جامعه که هدف انقلابش فرهنگی دانسته شده و یک جامعه اسلامی و اخلاق مدار خوانده می شود، بسیار با اهمیت است و لذا رقابت نباید به گونه ای باشد که به تخریب و انتقاد ناصحیح و غیرواقعی از رقیبان بینجامد؛ بنابراین، هم مردم باید در معیارهای برتر دانستن کاندیداها در جریان مبارزات انتخاباتی کمی دقت بیشتری داشته باشند و هم کاندیداها باید به مسأله اخلاق توجه جدی داشته باشند.

حال باید منتظر مناظره های دوم و سوم بمانیم و ببینیم کدام یک از کاندیداها می توانند نظرات مردمی بیشتری را به خود جلب کنند و به اصلاح پیروز این مناظره ها لقب بگیرند، چون به نظر می رسد پیروزی در مناظره های انتخاباتی می تواند نقش بسزایی در افزایش سبد رأی کاندیداها داشته باشد، زیرا حداقل در دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری که شرایط این گونه بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۸۹
سبد رای روحانی و جهانگیری در نهایت یک کاسه میشه ، شما نگران قالیبافتون باشید
برای عقلا مناظره ها تاثیری در رای ندارد و فقط محض خنده نگاه می کنن. برای احمقها هم مناظرات تاثیری نداره چون قبلا رایشون توسط بقیه تعیین شده.
البته نظر سازی نباشد
تابناک مرجع خوبی برای نظر سنجی نیست!
همیشه مورد استقبال طیف خاصی بوده متاسفانه
به اين نظرسنجي هاي ساختگي كه در فضاي مجازي و معيار آن افراد بيكار در فضاي مجازي است دلخوش نكنيد به منازل مردم تماس بگيريد و از مردم بپرسيد آيا از وضع موجود راضيند يا ميخواهند تغيير كند ؟ و عامل وضع موجود چه كسي است؟ آيا روحاني و جهانگيري در وضع موجود نقشي نداشته اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
پس جنابعالی همم یکی از بیکاران هستی ونظرت خیلی مهم نیست
فقط ريسي پيرو بيانات رهبريست
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
حتی رييس جمهور مملکت بايد ارزویش اين مقام باشد
این جوری کار پیش بره انتخابات به مرحله دوم میره بین جهانگیری و روحانی
تابناک عزیز ، تیتر شما با عنوان نظرسنجیتان مطابقت ندارد!
گفته اید که جهانگیری در سبد آرا از روحانی پیشی گرفته است. درحالی که نظرسنجیتان به "رشد" سبد آرا پس از مناظره میپردازد. اگر عدم تطابق عمدی نیست اصلاح نمایید. اگر عمدیست این کار قلب واقعیت و فریب افکار عمومیست و مستوجب برخورد.

موفق باشید
این آمار واقعی نیستن...چون تو سایت شما بیشتر اصلاح طلبا هستن.الان بری تو یه خبرگزاری دیگه که اصولگراها بیشترن نتایج متفاوته...پس اصلا نمیشه روی این نظر سنجی حساب باز کرد
مهم آن است که اعتدال و اصلاحات در جمع 70% رای آورده است که خود به خود تکلیف انتخابات را روشن می کند. مرسی از تابناک عزیز که واقعیت را عینا منتشر می کند. البته غیر از این هم از تابناک انتظار نمیره که بهترین وب سایت خبری داخلی ایرانه
این نظر سنجی قطعا فاقد روایی و اعتبار است به هزار و یک دلیل میگین نه بسم الله
درود بر روحانی و جهانگیری.
جالبه .آرا هر کدام حداقل بیش از دو برابر کاندداهای اصول گرایان است. وقتی که تجمیع بشود(حسن رو حانی و جهانگیری) یک بار دیگر جایگاه پایگاه اصول گرایان در بین مردم هویدا خواهد شد. امیدوارم که درک مفهوم آن را داشته باشند.
با سلام ببینید اصلا نمیشود این نظر سنجی را ملاک قرار داد.به دلیل اینکه به راحتی می توان در نظر سنجی سایت شما چندین بار شرکت کرد و رای داد.حداقل کار برای این موضوع تغییر ای پی می باشد.امتحان کنید.....را های دیگر بماند
ذکر یک نکته حائز اهمیت است که در نظر سنجی ها عمدتا خبرنگاران و از این قبیل اقشار شرکت می کنند و بطور مشخص اینها نماینده تمامی ملت ایران نیستند رای را آن پیرزن و پیرمرد روستایی میدهد که هیچگاه در نظر سنجی ها نبوده اند .به نظر می رسد جریانات سیاسی باید بدنبال جذب این آرای نهفته باشند چرا که این نهفته گانند که موج میشوند و با خود می برند از بعضی ها دل و از بعضی ها آبروی
نظر سنجي ما تابناك بود
تابناک که خب بیشتر مخاطبش اصلاح طلبه .خب معلومه نمیشه به این نظر سنجی اعتماد کرد
نکته غم انگیز اینکه همیشه اقلیت قدرت مطلق را داره
بنا بر این نظر سنجی کمتر از یک چهارم جامعه طرفدار جناح اصولگراست ولی تمام تریبون ها و نقاط قدرت در دست اونهاست
نظر سنجی اینترنتی چون اقشار مختلف مردم مثل بازاریان فرهنگیان و نظامیان و کارمندان حضور ندارند قابل اتکا در ایران نیست جون همیشه رای خلاف نظرسنجی خا بوده تا کنون 60 درصد مردم ایران دقیقه نودی رای می دهند سی درصد که رای نمی دن بیست درصد تندرو بیست درصد کند رو و بیست درصد هم شصت درصد شرکت کنندگان بینابینی هستند که دقیقه نود به اضافه چند تصمیم می گیرند
واقعا خنده داره یعنی روحانی و جهانگیری و هاشمی طبا روهم 80 درصد رای دارند اینو اصلاح طلبها هم قبوا ندارن داداش! چه جوری حسای کردی؟
آقای قالیباف دوره قبل به خاطر حملات گازانبری شکست سنگینی را متجمل شد برای رهایی از نفرین گازانبری با قیافه شبیه جهانگیر بیا مناظره تا از یه سوراخ ان بار گزیده نشی
رای اصلاح طلبان رییس جمحور ساز است
این نطرسنجی اصلا نمونه اماری خوبی نمیتونه باشه که بشه بکل جامعه سرایت داد چون رای نهایی رو اون سی چهل درصدی معلوم میکنن که نه چپ هستند نه راست.
تابناک با این آمارت نشون دادی خیلی غیرمعتبری
با توجه به اینکه بیشتر مخاطبین شما اصلاح طلب هستند این نظر سنجی کاملا طبیعی می نماید
عالی بودن جهانگیری نشان از کاردانی روحانی برای انتخاب مدیران و معاونانش است. پس روحانی عالی بود چون معاونانش عالیند.
آقای روحانی شان رئیس جمهوری رو حفظ کرد، وگرنه همه می دانند ایشان سخنور قهاری است...ضمنا بهتر است جلوی افرادی که فقط سر و صدا می کنند سکوت کنی، بهتر جواب می دهد
خودتون میگین "نظر سنجی تابناک"!!
زیاد جدی نگیرین
البته از حق نگذريم تا به حال نظرسنجي هاي شما به درد دركوزه خورده و بس .من تا حالا يك بار هم نشده نظرسنجي هاي شما رو توي جامعه اثربخش ديده باشم .
روحانی پیروز میدان
درنظر داشته باشید که 40 تا 50 درصد رای دهندگان اصلا با اینترنت میانه ای ندارند.
چه کسی ، در کجا ، چطوری و از چه قشری نظرسنجی شد ؟ اگر در این سایت بوده که زیاد ملاک نیست چون طیف خاصی شرکت میکنن و نه از همه اقشار . بنابراین انتشار چنین اخباری با واقعیت میدانی فاصله دارد و در نهایت به اعتبار سایت لطمه خواهد زد .
با این نظر سنجی ساختگی یه جورایی انتخابات را مهندسی می کنند
یک نفر را توی ده راه نمی دادند گفت ما تضمین کدخدا هستیم!
نظرسنجی تابناک ملاک نیست . از قدیم گفتند جوجه را آخر پاییز می شمارند
لوازم به اين نظر سنجي راي به جهانگيري بدون ترديد معناش راي به روحانيه اميدوارم تا پايان مردم درست تصميم بگيرن امشب جهانگيري كانال يك كولاك كرد كولاك دمت گرم مرد نازنين خانواده ي شهيد هستي ولي از شهيدت استفاده ابزاري نمي كني جهادگر هستي ولي از جهادگري استفاده ابزاري نمي كني دلت خونه ولي بغضت رو مي خوري درد هارو بيان مي كني
احتمالا این نظر سازی فقط از کارکنان چند نفره سایت تابناک تنظیم شده است
و اگر كانديداهاي هر جواح به نفع يكي از كانديداهاي جناح خود كنار برود و مردم هم همسو با كانديداهاي همسو راي دهند نتيجه انتخابات ٧٧ به ٢٣ درصد به نفع اعتلاف اعتدال گرايان و اصلاح طلبان رقم خواهد خورد
این نظر سنجی به چه درد می خورد؟ طرف ممکن 2 درد رای داشت و الان شده باشد 3 درصد میشود 50 درصد افزایش رای
برایند نظرسنجی شما از خوانندگان این سایت است، آیا تفاوتی با تمام اقشار جامعه کارگران و هموطنان دیگه نداره؟
با این حساب اصلاح طلبان و اعتدالیون بیش از 77درصد آرا را دارند و اصولگرایان کمتر از 23 درصد
با این حساب اصلاح طلبان و اعتدالیون بیش از 77درصد آرا را دارند و اصولگرایان کمتر از 23 درصد
از تابناک درخواست می شود روزانه یک پست نظر سنجی داشته باشد.
می شه یه گزارش از نتایج نظر سنجی هایی که در انتخابات قبلی انجام دادید و نتایج واقعی ارائه بدین تا ما بفهیم تا چه میزان این نظر سنجی شما معتبر است؟
جناب آقای جهانگیری عزیز؛ امیدوارم اشک شما صادقانه باشد، نه اشک ... مردانه قول بده تا آخرین روز انتخابات خواهی ماند
مهم کارتیمی و برنده شدن تیم روحانی جهانگیری است . فرد مهم نیست
ایول به اسحاق
با این کارا نمیتونید اختلاف بندازید... خخخخخ
فقط روحانی
پاسخ ها
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
و جهانگيري.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
فقط جهانگیری
وقتی می گویندبرخی ها از نظر سیاسی دارای مشکل ادراک هستند بهمین دلیل است که ازین اصل انقلابی بی اطلاع هستند که هر انقلابی ابتدا یک اصلاح طلب است اما هر اصلاح طلبی نمی تواند یک انقلابی باشید .
این امار ها را بینداز توی دله ذباله ، چون این امار توهین به ملت ایران است ، معنی این امار انست که ملت ایران از نظر شعور سیاسی در حد و اندازهایست که حتی ابتدائی ترین منافع خودش را هم تشخیص نمی دهد و ملتی عقب افتاده و تو سری خور است
خخخ خیلی نظرسنجیتون باحاله :D :D :D :D فقط میتونم بگم جامعه آماریتون خیلی داغونه!
سایت خود روحانیم نظرسنجی میذاشت نتیجش این نمیشد.
اراده ایرانی - دوباره روحانی
تابناک جان خودتون هم می دونید که این نظر سنجی ها کمترین اثری در ایران نداره چون مثلا در این سایت اکثر افرادی که مطالعه میکنن و نظر میدن متعلق به جریان غربگرا یا تکنوکرات هستند و عمده افرادی هم که نظر میدن از تهران هستند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
جمله آخرت و نتيجه نظر سنجی میدونی يعنی چی؟
تابی جون داری اشتباه می زنی! :)
فقط رییسی
متاسفانه نظرسنجی های سایتی نمی تواند نشان دهنده نظر عموم مردم باشد . =س بهتر است بر روی اینگونه نظرات مانور داده نشود .
خوشم میاد خودتون هم اعتراف می کنید که قالیباف و رئیسی با هم حتی 25 درصد رای جامعه رو هم ندارن!
البته قاليباف هم از رئيسي سبقت گرفته.جالبه حدود 76% موافق دولت فعلي هستند
اخه چرا جوو می دی تابی ، چه سبقتی ؟
البته اکثریت مردم یینی تقریبا همه مردم دسترسی به این شکل نظرسنجی ندارن
مردم شما چرا انقد بد قضاوت میکنید آخه روحانی که حرفی برا گفتن نداشت . چطور دوم شده؟ !!! تورو خدا برین دوباره فیلم مناظره ها رو ببینید
پاسخ ها
رود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
همه راضی هستن ، فکر کنم این نا راضی ها عوامل استکبار هستن
فقط قالیباف
جالبه من 6 خط متن نوشتم تابی فقط خط اولشو چاپیده ، زنده باشی پهلوون
خوبه اکثریت راضی هستن پس اصلا این مردم کین ، اینجا که راضی هستن ، پس این ناراضی ها کی هستن

بقیه متن قبلی منم چاپ کن حاجی
این آمار از بازدید کنندگان سایت شما گرفته شده و طبق علم آمار نمونه گیری خوبی نیست فقط از این آمار میشه فهمید که بیشترین بازدیدکنندگان سایت شما طرفدار دولت فعلی و یا اصلاح طلب هستند
فقط احمدی نژاد مرد عمل بود وعده 100 روزه نداد و
این نظر سنجی بین قالیباف و رییسی اینقدر بد بود که به این زودی برش داشتین؟
فقط نه به آقایان قالیباف و رئیسی ، خصوصا قالیباف که کارکردش در شهرداری مشخص است ، نه به قالیباف که دنباله رو روش احمدی نژاد است و میخواهد به جای بگم بگم احمدی نژادی بگوم بگوم قالبافی راه بندازه
کاش سید اصلاحات امکان کاندید شدن و تایید شدن داشت تا محبوبیت و قبولی کارایی ایشان مشخص میشد
فقط قالیباف
زنده باد اصلاحات
این نظر سنجی اندازه کشک هم ارزش ندارد .
احتمالا آقایون تابناک فقط از تهران نظرسنجی کرده اند! پیروز مناظره قالیباف بود...
اقای موسوی هم با همین نظرسنجی های اینترنتی متوهم شد. جمعیت انبوه زیر خط فقر مردم کجا و اینترنت بازی کجا
امت درخطامام درپیروی ولبیک به ندای فرزندفاضل ومتعهد خمینی کبیر خاتمی عزیز پس از20سال طی خلق حماسه ای عظیم چون دوم خرداد76 بارای به دکترروحانی ادامه راه 4سال گذشته جهت ترمیم خرابیهای برجامانده ازدولت احمدی نژادخواهدبود وهرگزبه امتداددهندگان را احمدی نژادچون قالباف ورئیسی رای نخواهدداد
اگربفرمایش امام میزان رای ملت باشد به تبعیت از یارباوفای امام وخدمتگذارصادق ومحبوب امت سیدمحمد خاتمی امت در اردیبهشت ماه به دکترروحانی رای خواهندداد
فرزندصالح وشایسته حضرت فاطمه زهرا خدمتگذار بی منت ملت ایران ومحبوب ترین شخصیت نظام جناب سید محمدخاتمی ندایت راشنیدیم ودر29اردیبهشت باخلق حماسه ای چون دوم خرداد76 با رای به روحانی نخواهیم گذاشت قالیباف وابراهیم رئیسی دوره 8سال ایران توسط آنان امتداد یابد درود برخاتمی وروحانی
رای فجرآفرینان حماسه های غرورآفرین دوم خرداد76 تا 7اسفند94 درراستای توصیه محبوب قلوب اکثریت ملت ایران خاتمی عزیز دکترروحانی خواهدبود
نتایج منطقی به نظر می رسد چون تفکیک رای اصلاح طلبان و اعتدالیون را نشان می دهد.
تابناک که بیشتر طرفدارانش را اصلاح طلبان تشکیل میدهند جالب است که زیر این پست نظرسنجی اصولگراها هجوم آورده اند از کامنتها و منفی مثبتها مشخص هست. حال در زمانهای عادی کجا هستند معلوم نیست! اینجا چه میکنید برید کیهان و خبرگزاری فارس.
احمدي نژاد تورم را 9 درصد گرفت 50 درصد تحويل داد تو 8 سال رياست جمهوري سالي چهارده هزار شغل ايجاد گرد اونايي كه ميگن مرد عمل بود يادشون رفته يه روز روغن ناياب شده بود يه روز كره گير نميومد يه روز پودر لباسشويي ناياب شده بود هر روز يه چيزي ناياب مي شد تو بازار ديگه با ريال جنس نميفروختن همه با دلار معامله مي كردند ارزش درامديك ميليون تومن به 200 هزار تومن كاهش پيدا كرد رو هم خوب چيزيه خجالت بكشيد چطور اون موقع هر گندي ميزد مي گفت من اختيار كامل ندارم مگه دسته منه اگه اينجوريه روحاني هم اختياري نداره چرا همه چي را ميندازي گردنش يه خرابه تحويل دادي تورم 50 درصدي را به 6 درصد رسون خيلي از كارخانه ها كه در استانه تعطيلي بودن رونق گرفتن و...........................
مردم فهيم ايران به كسي راي خواهند داد كه به بلوك قدرت وابسته نباشند
مردم از رويكرد به عقب خسته و نااميد شده اند لذا اين مسئله در انتخابشان لحاظ خواهند كرد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی