بازدید 10201

ده خودرو و درختان سوختند

کد خبر: ۶۸۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 01 May 2017
ديروز ظهر شاهداني كه در حاشيه پياده‌روي خيابان پليس ايستاده بودند هيچ كدام متوجه نشدند چه كسي و چه موقع ته مانده ظرف بنزين را در جوي آب پياده رو خالي كرد. تنها چيزي كه توجه همه را به خود جلب كرد آتشي بود كه از جوي منتهي به پمپ‌بنزين شروع شد و در اندك زماني تمام جوي، خودروها و درخت‌هاي حاشيه پياده رو را گرفت. دو خودرو در همان لحظات اول آتش گرفتند و سوختند.
 
به گزارش اعتماد، خبري كه خيلي زود در خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها پيچيد و عنوان شد كه در اين حريق 2 خودرو سوخته است. اما لحظاتي بعد آتش زبانه كشيد و يكي‌يكي به جان خودروهاي پارك شده در خيابان افتاد. بعد از گذشت چيزي نزديك به 45 دقيقه 10 خودرو به صورت زنجيره‌اي درخيابان پليس يكي بعد از ديگري سوختند و از آنها جز آهن‌پاره‌هاي‌شان چيزي بر جاي نماند.
 
يكي از شاهدان اين حادثه در گفت‌وگو با «اعتماد» مي‌گويد: «من در پمپ‌بنزين ايستاده بودم و منتظر بودم تا ماشينم را بنزين بزنم. ناگهان ديدم از داخل جوي آب آتش زبانه كشيد و بالا گرفت. انگار كسي خطي از بنزين داخل جوي آب كشيده باشد و به آتش فرمان داده بود تا آن خط را ادامه دهد. ماشين‌ها يكي بعد از ديگري آتش گرفتند و منفجر شدند. هيچ كدام از آنهايي كه ماشين‌هاي‌شان كنار پياده‌رو پارك شده بود جرات نداشتند سراغ ماشين‌هاي‌شان بروند و آنها را جابه‌جا كنند. هيچ معلوم نبود ناگهان خودروها با هم آتش بگيرد و خيابان منفجر شود.»
 
يكي ديگر از شاهدان عيني ماجرا نيز گفت: «عده‌اي مي‌گويند كه علت اصلي ماجرا به خاطر نشت بنزين در پمپ‌بنزين بوده است چون آتش‌سوزي از آنجا شروع شد. آتش از داخل جوي آب به درخت‌ها سرايت كرد و صداي سوختن درخت‌ها و بوي ناشي از آن خيابان را پركرده بود. هر كدام از عابران پياده علتي را براي اين آتش‌سوزي اعلام كردند اما انگار يكي از عابران پياده بدون اينكه متوجه بوي بنزين شود فندكي را در نزديكي جوي پر از بنزين روشن كرده و ناگهان آتش شعله‌ور شده است.»
 
10 خودرو دچار آتش‌سوزي شدند
 
اين حادثه حدود ساعت 12:30 ظهر ديروز در خيابان پليس و شريعتي تهران اتفاق افتاد. سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران لحظاتي بعد از اين حادثه در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر گفت: چندين دستگاه خودروي سواري در خيابان پليس به علت نشت گاز دچار آتش‌سوزي شدند كه عمليات اطفاي حريق در آن ادامه دارد.
 
سيدجلال ملكي گفت: بلافاصله ماموران سه ايستگاه با تجهيزات ايمني كافي و ماشين‌هاي آبرساني به محل حادثه اعزام شدند. هنوز مشخص نيست نشت گاز به چه صورت اتفاق افتاده اما بر اثر انفجار آن در لحظات اوليه سه دستگاه خودروي سواري دچار آتش‌سوزي شده‌اند كه امدادگران با استفاده از تجهيزات موفق به مهار شعله‌هاي آتش شدند.
 
ملكي در گفت‌وگو با ايلنا نيز گفت: جوي آب هم به سمت خيابان شريعتي و هم به سمت خيابان پليس به طول هزار متر آتش گرفته و آتش در برخي جاها از دريچه‌هاي پل روي جوي آب بيرون زده است. همچنين۱۰ خودرو كه در كنار اين جوي آب پارك بودند، خسارت ديده‌اند. چندين اصله درخت و بخشي از سايبان‌ها و تابلوهايي كه در اين قسمت از خيابان بوده است به طور جزيي خسارت ديده‌اند. ملكي تاكيد كرد: آتش‌نشانان در هر دو مسير مشغول عمليات هستند تا از گستردگي بيشتر آتش در محل جلوگيري كنند. اين حادثه مصدوم نيز نداشته است.
 
او با بيان اينكه علت حادثه در دست بررسي است، گفت: برخي مواقع به دليل بي‌احتياطي برخي افراد ته‌مانده بنزين خود را در داخل جوي آب خيابان خالي مي‌كنند كه اين امر موجب حادثه مي‌شود. در اين حادثه ما نيز احتمال چنين مشكلي را مي‌دهيم اما همچنان در حال بررسي هستيم.
 
كپسول‌هاي كف خاموش‌كننده به كمك آتش آمد
 
همچنين سرهنگ محمد رازقي، رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور تهران، درباره اين حادثه گفت: گويا نشت بنزين از پمپ‌بنزين واقع در خيابان شريعتي وارد جوي آب شده و در طول حدود 200 متر از جوي آب خيابان شريعتي حريقي رخ داده بود كه پليس بلافاصله در طول خيابان‌هاي ملك و خيابان پليس محدوديت موقت تردد ايجاد كردند.
 
وي با بيان اينكه شهروندان با استفاده از كپسول‌هاي خاموش‌كننده اقدام به اطفاي حريق كردند، گفت: اين حادثه حوالي ساعت 12:45 رخ داده و دقايقي بعد نيز شعله‌هاي آتش خاموش شده و پليس نيز محدوديت تردد را لغو كرد. چندين ساعت بعد از اين حادثه نيز روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اعلام كرد اين آتش‌سوزي به دليل نشت بنزين نبوده و پمپ‌بنزين بدون هيچ مشكلي به روال كار خود ادامه مي‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر