بازدید 2537

بهسازی راه ها نیازمند تامین منابع مالی کلان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، استانداردسازی خودروها، جاده ها و فرهنگ سازی را در کاهش سوانح رانندگی موثر دانست.
کد خبر: ۶۸۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 30 April 2017
زهرا ساعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کیفیت نامناسب جاده ها، غیراستاندارد بودن خودروها و خطاهای انسانی را در بروز تصادفات رانندگی موثر دانست و گفت: جاده های کشور ایمن نبوده و نیازمند بازسازی هستند و حجم راه های کشور نیز متناسب با تعداد خودروها نیست و باید نسبت به دو بانده کردن آنها اقدام کرد.

علائم ایمنی در تمامی جاده ها به اندازه کافی وجود ندارد/ ضرورت نصب تابلوهای رانندگی و همچنین علائم ایمنی در تمامی جاده ها

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه علائم ایمنی در تمامی جاده ها به اندازه کافی وجود ندارد بر ضرورت نصب تابلوهای رانندگی و همچنین علائم ایمنی در تمامی جاده ها تاکید کرد و افزود: در برخی جاده ها علائم رانندگی نصب نشده و ممکن است خطراتی را برای رانندگان و مسافران به وجود آورد؛ به صورت جدی نیاز است علائم هشداردهنده و ایمنی در تمامی جاده ها به ویژه مسیرهای شلوغ و پرتردد نصب شود.

نقش خطاهای انسانی مانند سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین خواب آلودگی رانندگان در افزایش سوانح رانندگی بسیار پررنگ است

وی با یادآوری آمارهای منتشر شده مبنی بر کاهش تصادفات فوتی در ایام نوروز، گفت: فرهنگ سازی و افزایش ارتقای سطح آگاهی رانندگان از جمله مواردی است که توجه به آن در کاهش سوانح رانندگی بسیار موثر بوده زیرا نقش خطاهای انسانی مانند سرعت و سبقت غیرمجاز و خواب آلودگی رانندگان در افزایش سوانح بسیار پررنگ است.

بهسازی و بازسازی راه های مواصلاتی کشور نیازمند تامین منابع مالی کلان است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بهسازی و بازسازی راه های مواصلاتی کشور نیازمند تامین منابع مالی کلان است، تصریح کرد: جاده ها و راه های کشور باید به استاندارد جهانی نزدیک شده و این موضوع باید در دستور کار دولت های آتی قرار گیرد؛ البته وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم در این رابطه عملکرد مناسبی داشته و سرمایه گذاری مناسبی را در برخی استان ها مانند آذربایجان غربی برای بازسازی راه ها داشته است.

گسترش راه ها و جاده ها فاکتور و مولفه مهم توسعه کشورها

ساعی با تاکید بر اینکه توسعه و گسترش راه ها و جاده های ارتباطی فاکتور و مولفه مهمی در جهت توسعه کشورها است، گفت: اگر به دنبال توسعه و رشد کشور هستیم باید راه ها و جاده های مواصلاتی کشور بازسازی و گسترش یابند.

تاکید بر لزوم افزایش ضریب ایمنی برخی خودروهای تولید داخل

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم افزایش ضریب ایمنی برخی خودروهای تولید داخل، ادامه داد: متاسفانه با وجود آن که خودرویی مانند پراید غیراستاندارد بوده و چندین سال است که بحث از رده خارج کردن آن مطرح شده اما همچنان تولید آن ادامه دارد؛ از این رو به صورت جدی نیاز است از تولید خودروهای بی کیفیت و غیراستاندارد در کشور جلوگیری و نسبت به ارتقای سطح ایمنی و استاندارد آنها اقدام کرد.

مجلس آماده هر گونه همکاری برای ارتقای سطح کیفیت خودروها است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلس آماده همکاری برای ارتقای سطح کیفیت خودروها است، تصریح کرد: مجلس آمادگی دارد در بودجه های سنواتی تامین اعتبارات لازم برای ارتقای کیفیت خودروها را در نظر بگیرد.

وی با یادآوری حادثه غمبار آتش سوزی اتوبوس اسکانیا در آزادراه قم- تهران، گفت: هر چند در این حادثه مانند حوادث دیگر تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست دادند اما بعد از مدتی این موضوع به فراموشی سپرده شد و همچنان شاهد تردد وسایل غیراستاندارد در جاده ها و راه های کشور هستیم.

نقش موثر فرهنگ سازی در کاهش سوانح رانندگی/ لزوم تولید برنامه های فرهنگی مناسب در قالب انیمیشن و کارتون

ساعی فرهنگ سازی را در کاهش سوانح رانندگی موثر دانست و بر لزوم تولید برنامه های فرهنگی مناسب در قالب پویانمایی تاکید کرد و افزود: ساخت انیمیشن ها در چند سال اخیر در فرهنگ سازی و ارتقای سطح فرهنگ رانندگی بسیار موثر بوده و نیاز است ساخت چنین برنامه های ادامه یابد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، در مورد مصوبه مجلس مبنی بر کاهش 31 درصدی حوادث رانندگی به نسبت تعداد 10 هزار خودرو تا پایان برنامه ششم، افزود: تحقق این مصوبه نیازمند این است که دولت خود را ملزم به اجرای آن بداند و از سویی مجلس بعد نظارتی خود را تقویت کرده و از دولت درخواست اجرای این مصوبه را نماید بهتر است برای تحقق این مصوبه برنامه ریزی کوتاه، میان و بلند مدتی طراحی و تدوین شود و از دستگاه های متولی بخواهیم در جهت اجرای این برنامه ها پیش روند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر دولت احساس می کند برای کاهش سوانح رانندگی نیازی به تصویب قانون دارد، بهتر است در این باره لایحه ای را به مجلس ارائه کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل