بازدید 4178
گزارش

آمار پرداختی 16تیم لیگ برتر/آیا پرسپولیسی‌ها حق اعتصاب داشتند؟

کد خبر: ۶۸۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 29 April 2017
نگاهی به میزان دریافتی اعضای تیم های لیگ برتری نشان می دهد استقلال، سپاهان، پرسپولیس و پدیده تیم هایی هستند که بیشترین دریافتی را از باشگاه های شان داشته اند.

به گزارش تابناک ورزشی، در چند سال گذشته فوتبال کشور اسیر مشکلات اقتصادی زیادی شده و هرسال تعداد زیادی شکایت از باشگاه های لیگ برتری به کمیته انضباطی می رود. دیگر اینکه هر چند وقت یکبار بازیکنان یک تیم لیگ برتر دست به اعتصاب بزنند و حضور در تمرین را تحریم کنند، موضوع غافلگیرکننده ای نیست و اینکه یک تیم تهدید به کناره گیری از لیگ برتر کند هم کسی را شوکه نمی کند. 

همه این مسائل در حالی است که در لیگ برتر شانزدهم درصد پرداختی های باشگاه های لیگ برتری نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است. همین که تیمی مانند استقلال که هر سال مشکلات مالی زیادی داشت، 78 درصد مطالبات اعضای خود را پرداخت کرده و یا اینکه باشگاه های دیگر می توانند درصدی چشمگیری بدهند، نشان دهنده بهتر شدن شرایط اقتصادی باشگاه ها است. هرچند که در این میان چند باشگاه نیز هستند که با وجود قراردادهای پایین با بازیکنان شان درصد زیادی پرداخت نکردند.

دو، سه باشگاه لیگ برتری نیز در حالی که کمتر از 10 روز تا پایان فصل باقی مانده، نیمی از پول بازیکنان و کادرفنی خود را پرداخت نکردند که این موضوع می تواند مشکل ساز شود. در ادامه به وضعیت اقتصادی باشگاه های لیگ برتری و میزان مبلغی که آنها به اعضای خود از قراردادهایشان پرداخت کردند، اشاره شده است.

استقلال تهران؛ بیشترین پرداختی! (78 درصد)
شاید باورتان نشود اما استقلالی هایی که قبل از دیدار رفت با لوکوموتیو ازبکستان اعتصاب کردند و بدون حتی یک جلسه تمرین به دیدار حریف آسیایی شان رفتند، حالا بیشترین دریافتی را در میان تیم های لیگ برتری دارند. استقلالی ها در دوران مدیریت بهرام افشارزاده 30 درصد از مطالبات خود را دریافت کردند و از زمانی که افتخاری مدیریت باشگاه را برعهده گرفته نیز در 3 مقطع به بازیکنان و کادرفنی پول داده شده است. در دوران مدیریت افتخاری استقلالی ها یک بار 10 درصد، یک بار 8 درصد و یکبار 30 درصد از مبالغ قراردادهایشان را دریافت کردند تا جمع دریافتی شان به 78 درصد برسد. این درحالی است که مدیران استقلال موفق شدند با بازیکنانی مانند نورافکن، زکی پور، حقدوست و تدارکات ها و ماساژورها که مبلغ قراردادشان بالا نبوده، تسویه حساب کامل انجام دهند.

سپاهان؛ مثل همیشه(70 درصد)
باشگاه سپاهان جزو معدود باشگاه های لیگ برتری است که با وجود سابقه زیاد شکایت های مالی کمی دارد و معمولا مبالغی که با بازیکنانش توافق کرده را به حساب آنها ریخته است. سپاهانی امسال نیز با وجود اینکه بودجه کلی شان کسر شده بود اما موفق شده اند تا این جای فصل حدود 70 درصد مطالبات بازیکنان و کادرفنی خود را پرداخت کنند. آنها وعده داده اند قسط آخر قراردادها نیز در پایان فصل به بازیکنان پرداخت خواهد شد. 

پدیده مشهد؛ بهترین سال مالی(70 درصد)

تیم مشهدی که سومین سال حضورش در لیگ برتر را سپری می کند، مشکلات اقتصادی زیادی را سپری کرده و در لیگ شانزدهم از نظر مالی شرایط مطلوبی دارد. این باشگاه که در دو سال گذشته مشکلات زیادی داشت و پارسال حتی تا مرز انحلال نیز پیش رفت، در فاصله چند روز مانده تا پایان لیگ شانزدهم موفق شده حدود 70 درصد از مطالبات اعضای خود را پرداخت کند. مدیران باشگاه پدیده حتی به اعضای تیم خود وعده کرده اند تا پایان هفته جاری قسط آخرین قراردادهایشان نیز به حساب آنها واریز شود.

پرسپولیس؛ بهتر از سال های قبل (60 تا 70 درصد)
پرسپولیسی ها در چند روز گذشته به خاطر نارضایتی از شرایط مالی حاضر نشدند تمرین کنند؛ این اتفاق که واکنش مدیران باشگاه را نیز در پی داشته باعث شد تا سرخ پوشان بدون تمرین برای بازی با ذوب آهن به اردو بروند. در این باره جالب است که بازیکنان پرسپولیس حداقل 60 درصد دریافتی داشته اند و حتی حدود نیمی از بازیکنان دریافتی شان به 70 درصد هم می رسد. این در حالی است که مدیران باشگاه وعده کرده اند در روزهای آینده بخشی از مطالبات را پرداخت کنند.

پیکان؛ در انتظار تسویه حساب(68 درصد)
پیکان به واسطه وابسته بودن با شرکت ایرانخودرو معمولا با مشکلات مالی مواجه نیست؛ مدیران این باشگاه همه مطالبات بازیکنان از سال های گذشته را پرداخت کردند و از قرارداد امسال نیز تاکنون 68 درصد پرداخت شده است. مابقی این مبلغ به آخر فصل موکول شده است. بازیکنانی که قصد جدایی داشته باشند، تسویه حساب خواهند کرد و بازیکنانی که در تیم بمانند، بخشی از طلبشان به سال بعد موکول می شود.

نفت آبادان؛ بدون کمک وزارت نفت(65 درصد)
 پس از صعود نفت آبادان به رقابت های لیگ برتر با توجه به اینکه وزارت نفت نمی تواند در سطح حرفه ای به تیم های لیگ برتری مبلغی پرداخت کند، خیلی ها پیش بینی می کردند این باشگاه اسیر مشکلات مالی پرتعداد شود و شرایطی مانند نفت مسجدسلیمان و نفت تهران را تجربه کند اما این اتفاق تا اینجای فصل برای آبادانی ها رخ نداده است. مسئولان نفت آبادان روز گذشته درصدی از مطالبات اعضای تیم خود را پرداخت کردند تا جمع دریافتی آنها به 65 درصد برسد. قرار است تا پایان فصل نیز مابقی پرداخت شود. 

تراکتورسازی؛ مشکل طلب سال های قبل(65 درصد)
اگر می بینید بازیکنان تراکتورسازی نسبت به شرایط مالی اعتراض دارند، دلیل اصلی اش به مطالبات آنها از سال های قبل برمی گردد. تراکتوری ها از پول امسال خود حدود 65 درصد دریافتی داشته اند اما اکثر بازیکنان از سال های قبل مبالغی طلبکار هستند که همین مساله باعث ناراحتی شان شده است. این در حالی است که تراکتورسازی در این فصل مبلغی بالغ بر 2 میلیارد تومان به بازیکنان و مربیان خارجی سابق خود پرداخت کرده و شاید اگر محرومیت فیفا برای این باشگاه پیش نمی آمد، بازیکنان کنونی پول بیشتری دریافت می کردند.

ذوب آهن؛ کشش تا پایان فصل(60 درصد)
ذوب آهنی در ابتدای لیگ شانزدهم بخش قابل توجهی از بودجه شان را از دست دادند و قراردادهای معقولی را به امضا رساندند. این در حالی است که مشکلات مالی گریبان این باشگاه را نیز گرفته و باشگاهی که معمولا هر سال درصد بالایی از مطالبات بازیکنان و کادرفنی اش را پرداخت کرده بود، تاکنون در لیگ شانزدهم حدود 60 درصد به بازیکنان پرداختی داشته است. این در حالی است که قرارشده تا پایان فصل بخش دیگری به بازیکنان پرداخت شود.

فولاد؛ پرداختی نصف یک صنعتی دیگر(55 درصد)
فولاد خوزستان نیز به خاطر وابستگی به وزارت صنعت همواره جزو باشگاه های متمول بوده اما کم شدن بودجه این باشگاه باعث شده تا پرداختی های سرخ پوشان اهوازی با مشکلاتی مواجه شود. فولادی ها قبل از دو بازی پایانی لیگ برتر فقط 55 درصد از مطالبات بازیکنان و مربیان خود را پرداخت کردند و به نظر می رسد شرایط سختی برای تسویه حساب داشته باشند.

گسترش فولاد؛ بدترین سال مالی(52 درصد)
گسترش فولاد به عنوان یک باشگاه خصوصی همواره از نظر مالی شرایط خوبی داشته است؛ گسترش تنها باشگاهی است که حتی یک مورد شکایت بابت مطالبات نیز در کارنامه اش ثبت نشده اما امسال شرایط این تیم کمی بد شده است. گسترشی ها روز پنجشنبه حدودا 10 درصد از مطالبات خود را دریافت کردند تا جمع دریافتی هایشان به حدود 52 درصد برسد. این در حالی است که گسترشی ها از سال گذشته نیز حدود 30 درصد طلبکار هستند.

سایپا؛ خودروسازان در سرازیری(50 درصد)
سایپا که در سال های گذشته همواره جزو خوش قول ترین باشگاه های لیگ برتری بود، امسال شرایط چندان خوبی ندارد. این باشگاه تاکنون موفق شده فقط 50 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان و کادرفنی اش را پرداخت کند و نارضایتی هایی نیز در این باره به گوش می رسد. این در حالی است که بازیکنان قدیمی سایپا از سال قبل نیز حدود 35 درصد طلبکار هستند تا این مساله نیز مزید بر مشکلات مالی کنونی شود.

ماشین سازی؛ خوش به حال آپارتمان دارها(45 درصد)
ماجرای پرداختی بازیکنان ماشین سازی جالب است؛ مدیران باشگاه در هنگام عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان دو راه برای پرداخت پول به آنها پیشنهاد داده اند؛ یکی پرداخت نقدی و دیگری دریافت آپارتمان. در ماشین سازی آنهایی که راه دوم را انتخاب کردند شرایط شان بهتر است. چون قیمت آپارتمان هایی که در خیابان ولیعصر(عج) تبریز دریافت کردند، حدودا 70 درصد از مطالبات شان می شود اما آنهایی که نقدی پول گرفتند 45 درصد دریافتی داشتند.

سیاه جامگان؛ بحران همیشگی(45درصد)
سیاه جامگان به عنوان یک باشگاه خصوصی در سال های اخیر همواره با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده است. از ابتدای فصل این تیم به خاطر مسائل مالی بحران های عجیب و غریبی را پشت سر گذاشته و حتی بحث واگذاری اش نیز مطرح شده است. با این وجود مدیران باشگاه موفق شدند پرداختی بازیکنان را تا اینجای فصل به 45 درصد برسانند. این در حالی است که برخی بازیکنان از سال قبل نیز طلبکار هستند و به نظر می رسد شرایط سختی در انتظار مدیران باشگاه باشد.

صبای قم؛ همیشه بدهکار(45 درصد)
مشکلات مالی آنقدر در سال های گذشته برای صبا وجود داشته که تقریبا اپیدمی شده است؛ صبایی ها علاوه بر اینکه از سال های قبل به بازیکنان خود بدهکار هستند امسال تنها موفق شدند 45 درصد از مطالبات اعضای خود را پرداخت کنند و مشکلات همچنان ادامه دارد.

نفت تهران؛ همچنان بلاتکلیف(44 درصد)
 نفت تهران با وجود تغییر مالکیت اما هنوز شرایط خوبی ندارد؛ کار نفت به جایی رسیده که علی دایی خودش برای بازیکنان آب معدنی می خرد و از جیب خود هزینه می کند. اعضای تیم نفت حدود 44 درصد از مطالبات خود را دریافت کردند اما در حالی است که بازیکنان از سال گذشته مبالغ زیادی طلب دارند. مبالغی که آنها حتی نمی دانند از چه کسی باید دریافت کنند.

استقلال خوزستان؛ فریادهایی که جواب نداده(بین 20 تا 40 درصد)
استقلال خوزستان اگر چه متعلق به گروه ملی صنعتی خوزستان است و با اسپانسری بانک ملی در مسابقات شرکت می کرد اما حمایت ها از این تیم در طول فصل صدای بازیکنان و مربیان را بارها در آورده است. این تیم چند بار اعتصاب کرد و چند بار نیز بازیکنان تهدید به عدم حضور در مسابقات کردند. با این حال همه مسابقات استقلالی ها انجام شد. درصد پرداختی به بازیکنان استقلال خوزستان متغیر است. دریافتی برخی بازیکنان این تیم به حدود 40 درصد می رسد و برخی دیگر کمتر دریافت کردند. با این حال هیچ بازیکنی در استقلال خوزستان نیز که کمتر از 20 درصد از مطالباتش را دریافت کرده باشد. به نظر می رسد وضعیت مالی این باشگاه چندان مناسب نیست و مسئولان باید فکری به حال آینده کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر