بازدید 1833

بازگشت تفنگداران دریایی آمریکا به ولایت هلمند

تفنگداران دریایی آمریکا به عنوان اولین گروه پس از آنکه نیروهای ناتو خاک کشور جنگ زده افغانستان را در سال 2014 ترک کردند، دوباره به ولایت هلمند این کشور بازگشتند.
کد خبر: ۶۸۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 29 April 2017
تفنگداران دریایی آمریکا به عنوان اولین گروه پس از آنکه نیروهای ناتو خاک کشور جنگ زده افغانستان را در سال 2014 ترک کردند، دوباره به ولایت هلمند این کشور بازگشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان با حضور در مراسمی به مناسبت اعزام دوباره تفنگداران دریایی آمریکا به این ولایت، بازگشت مجدد آنها را به این ولایت جنوبی افغانستان اعلام کرد.

در این ماموریت که برای مشاوره، کمک و آموزش جنگی تدارک دیده شده است، حدود 300 تفنگدار دریایی به هلمند اعزام شده که البته فقط بخشی از این ماموریت است. ولایت هلمند سالها مرکز مداخله نیروهای نظامی آمریکاییی و انگلیسی در افغانستان بوده است.

این مراسم که قرار بود ابتدا در ژانویه برگزار شود، روز بعد از اینکه طالبان شروع "حملات بهاره" خود را اعلام کرد، برگزار شد.

طالبان ده منطقه از کل 14 منطقه ولایت هلمند را تحت کنترل کامل خود دارد و یا در آنها در جنگ است. هلمند در طول دهه گذشته خونبارترین منطقه برای نیروهای آمریکایی و انگلیسی بوده است و دور تا دور آن با مزارع بزرگ تریاک پوشیده شده که در تامین بودجه جنگهای طالبان به آنها کمک می‌کند.

ارتش آمریکا علاوه بر 5000 نیروی اعزامی از طرف متحدین ناتو، 8400 نیرو در افغانستان دارد.

اعزام این نیروها نشان دهنده بازگشت مجدد نیروهای خارجی به این کشور برای جنگ با شورشیان طالبان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل