بازدید 2678

رانت و عدم آمایش تولید مانعی برای ثبات در بازار گوشت

سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تعادل نرخ گوشت نیازمند حذف رانت و آمایش تولید است،گفت: قصابی های استیجاری و افزایش فروشگاه های گوشت بیشتر از ظرفیت تولید ،عواملی برای تفاوت نرخ گوشت در مناطق مختلف کشور تلقی می شود.
کد خبر: ۶۸۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 29 April 2017
علی وقف چی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره گرانی بازار محصولات غذایی به‌ویژه فرآورده‌های گوشتی در بازار، گفت: وزارت کشاورزی به عنوان حامی تولیدات داخلی در صنعت کشاورزی باید با کنترل و نظارت اصولی از ایجاد رانت در بازار مواد غذایی جلوگیری کند تا تمام اقشار جامعه بتوانند مایحتاج  غذایی شان را با نرخ عادلانه خریداری کنند.

 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین میزان نیاز بازار مصرفی کشور به کالایی همچون گوشت که نقش بسزایی در تامین  پروتئین شهروندان دارد، نیازمند ترسیم نقشه راهی مدون است، تصریح کرد: جلوگیری از کمبود عرضه گوشت دربازار ، راهکاری  اصولی  برای حذف رانت در بازار مواد غذایی به شمار می آید.

وقف چی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی می بایست با گران فروشان گوشت برخورد قاطعی کند تصریح کرد : دو موضوع قصابی های استیجاری و افزایش فروشگاه های گوشت بالاتر از ظرفیت  تولید ،عواملی برای تفاوت نرخ گوشت در مناطق مختلف کشور است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر