بازدید 2623

طرح امانوئل ماکرون برای حل بحران سوریه

امانوئل ماکرون، کاندیدای میانه‌روی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که نظرسنجی‌ها از احتمال بالای پیروزی او بر مارین لوپن، کاندیدای راست‌گرای افراطی فرانسه در دور دوم انتخابات در تاریخ هفت مه آتی خبر می‌دهند، در جریان تبلیغات انتخاباتی خود به لبنان سفر کرد.
کد خبر: ۶۸۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 26 April 2017
کاندیدای میانه‌روی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در جریان تبلیغات انتخاباتیش به لبنان رفت و با مقامات این کشور دیدار کرد.

به گزارش تابناک، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، امانوئل ماکرون، کاندیدای میانه‌روی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که نظرسنجی‌ها از احتمال بالای پیروزی او بر مارین لوپن، کاندیدای راست‌گرای افراطی فرانسه در دور دوم انتخابات در تاریخ هفت مه آتی خبر می‌دهند، در جریان تبلیغات انتخاباتی خود به لبنان سفر کرد.

لبنان اولین مقصد از سفر ماکرون به کشورهای عربی است و او سپس به الجزایر و اردن می‌رود.

ماکرون در لبنان موضعگیری‌های خود نسبت به جنگ در سوریه را مشخص و اعلام کرد که اولویتش دستیابی به راه‌حلی برای بحران این کشور به نحوی است که زمینه بازگشت پناهجویان فراهم شود.

وی حل مشکل امنیتی فرانسه را به نابودی داعش و "اسلام افراطی" مربوط دانست و ابراز تمایل کرد که پاریس نیز در تشکیل گروه تماسی مشابه آنچه امضای توافقنامه هسته‌ای ایران و غرب را بررسی کرد، و نیز نشست گفتگو محور تمامی کشورهای عربی که به بحران سوریه اهمیت می‌دهند، نقشی ایفا کند.

این کاندیدای میانه‌روی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ادامه با طرح ادعاهای واهی، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را متهم به ارتکاب جرم علیه مردم سوریه کرده و گفت: صلح هرگز بدون عدالت محقق نخواهد شد.

ماکرون در ادامه برکناری اسد به عنوان پیش‌شرطی برای هرگونه مذاکرات را مردود دانست و گفت،‌ این اقدامی غیر کارآمد است.

وی تاکید کرد: فرانسه هرگز با شخص اسد گفتگو نخواهد کرد اما ممکن است با نمایندگان دولت سوریه گفتگو کند.

ماکرون ادامه داد: تمام تلاش خود را برای کمک اقتصادی به لبنان از طریق فرانسه و اروپا انجام خواهم داد و پاریس باید با عربستان و ایران بدون دخالت در اختلافاتشان گفتگو کند.

وی با تاکید بر عدم جانبداری فرانسه از هیچ‌یک از طرف‌های منطقه‌ای و تمرکز بر دفاع از منافع و ارزش‌های خود، از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره درگیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و نقض قوانین بین‌المللی انتقاد کرد و گفت: اینکه فرانسه به صورت یک‌جانبه کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، ‌فایده‌ای ندارد زیرا این اقدام موجب افزایش عدم توازن شده و قدرت فرانسه در نقش‌آفرینی در ثبات منطقه را تضعیف می‌کند.

همچنین ماکرون به شدت از قانون تحریم اسرائیل انتقاد کرده و آن را قانونی ضد صهیونیستی و به شدت یهودی‌ستیز خواند.








ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان