بازدید 1242

میانمار ماه مه مذاکرات صلح برگزار می‌کند

میانمار با هدف پایان دادن به جنگ قومی چند دهه‌ای که از زمان روی کارآمدن حزب آنگ سان سوچی تشدید یافته ماه آینده مذاکرات صلح برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۶۸۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 26 April 2017
میانمار با هدف پایان دادن به جنگ قومی چند دهه‌ای که از زمان روی کارآمدن حزب آنگ سان سوچی تشدید یافته ماه آینده مذاکرات صلح برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مذاکره کنندگان گروه‌های قومی می‌خواهند این مذاکرات که از فوریه سال جاری میلادی به خاطر تشدید درگیری‌ها و ناآرامی‌های سیاسی به تعلیق درآمده مساله تنظیم یک قدرت فدرال را مطرح کند.

درگیری‌های قومی میانمار را از سال ۱۹۴۸ که از انگلیس استقلال یافت گرفتار کرده و آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور صلح را یکی از اولویت‌های دولت جدیدش قرار داده است.

درگیری‌ها میان ارتش و ساکنان مرزهای شرقی میانمار به بدترین زمان خود در چندین دهه اخیر تبدیل شده و ده‌ها هزار تن را مجبور به فرار از خانه‌هایشان کرده است.

زاو هتای، سخنگوی دولت میانمار گفت: دور آتی مذاکرات ۲۴ مه (۳ خرداد) برگزار خواهد شد و پنج روز به طول می‌انجامد.

سرهنگ خان اوکا، یکی از مذاکره کنندگان مخالفان دولت گفت: ما قصد داریم به جزئیات مساله مهم چگونگی سیستم فدرال ملی جدید بپردازیم.

وی که رئیس سازمان آزادی ملی پا- او است افزود: اگر بتوانیم توافقنامه اولیه‌ای را درخصوص یک سیستم فدرال تهیه کنیم بسیار پیشرفت کرده‌ایم.

نارضایتی از دولت آنگ سان سوچی در بین اقلیت‌های قومی افزایش یافته و برخی از آنها می‌گویند که آنگ سان سوچی با ارتش که به مدت ۵۰ سال کشور را اداره کرد همکاری نزدیکی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی