بازدید 20606
۵

18 سال حبس مجازات تعرض به زن مسافر

کد خبر: ۶۸۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 26 April 2017
افغان غيرمجاز كه از يك سال قبل به اتهام تعرض به زني مسافر در بازداشت به سر مي‌برد، به 18 سال زندان محكوم شد.
 
به گزارش جوان، پاييز سال 95 زن 25 ساله‌اي خودش را به مأموران پليس در ورامين رساند و از مردي افغان به اتهام آدم‌ربايي و تعرض شكايت كرد. او در طرح شكايت خود گفت: كنار خيابان منتظر تاكسي بودم تا به محل كارم بروم كه يك پرايد مسافربر توقف كرد.
 
بعد از گفتن مسيرم سوار شدم. راننده كه مردي افغان بود، پس از طي كردن مسير كوتاهي وارد خياباني فرعي شد. وقتي اعتراض كردم، چاقو كشيد و تهديد به مرگ كرد. سپس در محلي خلوت اموالم را سرقت كرد و بعد.
 
شاكي گفت: وقتي پرايد از محل دور مي‌شد توانستم شماره پلاك را يادداشت كنم.
 
با اطلاعاتي كه آن زن در اختيار مأموران گذاشت، آنها توانستند با رديابي شماره پلاك خودرو، متهم 40 ساله را كه عزيز نام داشت و تبعه افغانستان بود، شناسايي و بازداشت كنند.
 
متهم در جواب بازجويي‌ها لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه با خودرو‌‌ام از خيابان مي‌گذشتم كه زن جوان را به عنوان مسافر سوار كردم، اما وسوسه شيطان شدم و آن ماجرا اتفاق افتاد. با اقرارهاي متهم اين پرونده تكميل و به شعبه پنجم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.
 
در جلسه رسيدگي به اين پرونده، متهم پشت درهاي بسته و غيرعلني به رياست قاضي بابايي و مستشار توليت محاكمه شد. شاكي بعد از قرائت كيفرخواست بار ديگر شكايت خود را شرح داد.
 
در ادامه متهم به دستور رياست دادگاه در جايگاه قرار گرفت و گفت: دو سال قبل به طور غيرقانوني وارد ايران شدم. دنبال شغل مناسبي مي‌گشتم تا بتوانم مخارج زندگي خود و خانواده‌ام را در افغانستان تأمين كنم تا اينكه صاحب يك ساختمان را پيدا كردم و او قبول كرد تا در ساختمان نيمه‌كاره كارگري كنم. بعد از مدتي يك پرايد خريدم و در مسير رفت و برگشت به ساختمان نيمه‌كاره مسافركشي مي‌كردم.
 
متهم ادامه داد: روز حادثه وقتي زن جوان را كنار خيابان ديدم، او را سوار كردم. در ماشين من و او تنها بوديم، به همين خاطر وسوسه شدم و بعد از آنكه به خيابان خلوتي رفتم، پس از آزار آن زن گوشي و كمي پول نقد از او سرقت كردم و بلافاصله گريختم.
 
در پايان جلسه، هيئت قضايي بعد از شور متهم را به 10 سال حبس به جرم آدم‌ربايي و هشت سال حبس به جرم آزار زن جوان محكوم كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
سفارت ایران باید به افغانسان خبر دهد تا از خانواده اش طلاق گرفته و منتظرش نباشند.
مرد تیکه!
چند سئول دارم و ان اینکه جرم تعرض اعدام نیست مگر؟؟ دیگر انکه تبعه افغانیکه غیر رسمی و قاچاق وارد مملکت شده چطور توانسته ماشین بخرد و بنام بزند؟؟ دیگر انکه طور در یک جای خلوت میشه ازاین کارا کرد؟؟
بیچاره شیطان که بهانه کارای ما شده
مگه مجازات تجاوز به عنف اعدام نیست؟؟
ایکاش همانطور که در پرونده معروف به ستایش ، رسانه ها و قوه قضاییه برای دفاع از حق یک تبعه افغان سینه سپر گردند و ژست طرفداری از عدالت گرفتند تا جهانیان بدانند که ما اهل تبعیض نیستیم ... در این پرونده هم همانگونه اقدام میشد . ظاهراً چون دفاع از یک زن ایرانی در مقابل یک افغانی که حتی حضورش در ایران غیر قانونی است ، چندان ژست رسانه ای ندارد پس این پرونده های بیشمار باید در سکوت و با نتایجی تاسف بار به سرانجام برسند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل