بازدید 12342
۱
پیمانه اقتصادی؛

از «وضعیت بانک‌های آمریکایی در ۵ سال آینده» تا «گروه‌های معاف از پرداخت سود بازرگانی واردات خودرو»

این پیمانه موضوعاتی همچون نقل و انتقال ۴۶۱ میلیون ورقه بهادار در فرابورس، سند خدمات ریلی چین و اروپا، افزایش اندک قیمت نفت، چین تا سال 2025 چه تعداد خودرو می‌فروشد، کاهش قیمت طلا، پورشه های قاچاق امحا می شود، میتسوبیشی در چین کارخانه می‌سازد و آخرین وضعیت کسری بودجه عربستان را در بر دارد.
کد خبر: ۶۸۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 26 April 2017
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.


به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون نقل و انتقال ۴۶۱ میلیون ورقه بهادار در فرابورس، سند خدمات ریلی چین و اروپا، افزایش اندک قیمت نفت، چین تا سال 2025 چه تعداد خودرو می‌فروشد، کاهش قیمت طلا، پورشه های قاچاق امحا می شود، میتسوبیشی در چین کارخانه می‌سازد و آخرین وضعیت کسری بودجه عربستان را در بر دارد.


نقل و انتقال ۴۶۱ میلیون ورقه بهادار در فرابورس

معاملات روز دوشنبه بازار فرابورس، در حالی پشت سر گذاشته شد که پس از وقفه یک روزه آیفکس سبزپوش شد و در بازارها معامله ۴۶۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال مشاهده شد. در همین حال شاخص کل فرابورس با رشد ۱.۴ واحدی همراه شد تا به این ترتیب آیفکس در ارتفاع ۹۱۳ واحدی بایستد. عمده تأثیر مثبت بر آیفکس از جانب نماد «زاگرس» رقم خورد و نمادهای «دماوند»، «اپرداز» و «ذوب» سه نماد دیگری بودند که تا سطح ۰.۵ واحد تأثیر مثبت بر نماگر بازار فرابورس داشتند. در جریان بازار همچنین نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد شرکت آتیه داده‌پرداز، پس از ارائه اطلاعات تکمیلی در خصوص پیش‌بینی با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی شدند. در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز شاهد نقل و انتقال ۷۰ هزار ورقه به ارزش ۵۰ میلیارد ریال بودیم که قیمت این اوراق در بازه ۵۲۵ تا ۷۱۷ هزار ریال دادوستد شد. به گزارش مهر، بازار اوراق با درآمد ثابت نیز معاملات روز جاری را با نقل و انتقال نزدیک یه یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۹۳۶ میلیارد ریال پشت سر گذاشت. اوراق اجاره پارس سه ماهه بالاترین حجم و ارزش معاملات را در این بازار در اختیار گرفت.

وضعیت بانک‌های آمریکایی در پنج سال آینده

بر اساس گزارشی که مؤسسه املاک تجاری جی ال ال منتشر کرده، تعداد شعبات بانک ها در آمریکا در 5 سال آینده به میزان 20 درصد کاهش خواهد یافت. این کاهش تعداد شعب بانکی در حالی است که بانک های آمریکا به دنبال یافتن راه هایی برای کاهش هزینه ها و ترغیب مشتریانشان به استفاده از فن آوری بانکداری تلفن همراه به جای انجام تراکنش های مالی از طریق شعب فیزیکی هستند. بررسی های این مؤسسه نشان می دهد که در صورتی که صنعت بانکداری آمریکا تعداد شعب بانکی را کاهش دهد و مساحت متوسط هر شعبه بانکی را از 5 هزار فوت به 3 هزار فوت مربع کاهش دهد، این صنعت می تواند سالانه 8.3 میلیارد دلار در هزینه های خود صرفه جویی نماید. به نقل از تسنیم، این گزارش حاکی است، بانک های آمریکایی از زمان بحران مالی سال 2008، جای پای خود را به میزان حدود 8 درصد کوچکتر کرده و تعداد شعب خود را از 97 هزار شعبه به حدود 90 هزار شعبه رسانده اند.

چین و اروپا سند خدمات ریلی امضا کردند

چین در راستای توسعه برنامه های مرتبط با راه ابریشم نوین با کشورهای اروپایی یک سند خدمات باربری ریلی امضا کرده است. این سند را هفت کشور چین، بلاروس، روسیه، آلمان، قزاقستان، لهستان و مغولستان مشترکا امضا کرده اند. هدف از امضای این سند توسعه همکاری های ریلی و خدمات باربری با قطار میان کشورهای آسیایی و اروپایی در چهارچوب طرح راه ابریشم است. خبرگزاری شین هوا اعلام کرد که در توافقنامه امضا شده، اجرای طرح های زیربنایی به منظور گسترش همکاری ها در دستور کار قرار گرفته است.

افزایش اندک قیمت نفت پس از شش روز کاهش

روز سه شنبه، در حالی که بازار نفت از کاهش شدید قیمت در شش روز گذشته رنج می برد، قیمت نفت اندکی افزایش یافت. این در حالی ست که افزایش قیمت نفت به دلیل تردیدهایی که در توانایی اوپک برای راضی کدرن تمام اعضا در جهت کاهش تولید وجود دارد، چشمگیر نبود. روز گذشته قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز قبل، ۸ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۱.۶۸ دلار معامله شد، این در حالی ست که معامله آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۹.۳۳ دلار صورت گرفت.

چین تا سال 2025 چه تعداد خودرو می‌فروشد؟

چین هدف فروش 35 میلیون دستگاه خودرو تا سال 2025 را تعیین و اعلام کرده است، حداقل یک پنجم از این میزان باید فروش خودروهای دارای سوخت غیرفسیلی باشد. به گزارش رویترز، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد توسعه شهری‌سازی در چین و همچنین توسعه خودروسازان چینی در بازارهای خارجی موجب خواهد شد فروش سالانه خودرو نسبت به کل فروش در سال گذشته حدود 25 درصد رشد کند.

بهای طلا کاهش یافت

در حالی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه موجب شده تا سرمایه گذاران به سمت خرید دارایی های پرریسک تمایل بیشتری پیدا کنند، قیمت طلا امروز کاهش داشت، اما نگرانی ها در مورد تنش ها در شبه جزیره کره موجب شد تا افت قیمت فلز زرد محدود باشد. بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا روز گذشته با 0.2 درصد کاهش به 1272 دلار و 67 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.3 درصد کاهش داشت و به 1274 دلار و 20 سنت رسید. قیمت طلا در جلسه قبلی و به دنبال مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، حدود 0.7 درصد کاهش داشت و تا پایین ترین رقم از 11 آوریل تاکنون (1256 دلار و 90 سنت) پایین آمد. به گزارش تسنیم، یوئیچی ایکه میزو، رئیس بخش داد و ستد کالای استاندارد بانک توکیو گفت: «(پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات فرانسه) مردم دارند به سمت دارایی های پرریسک می روند، اما قیمت طلا خیلی کاهش نیافته است.»

پورشه های قاچاق امحا می شود، اگر ...

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: اگر شرایط صادرات پورشه ها و دیگر خودروهای لوکس قاچاق به کشورهای دیگر فراهم شود آنها را صادر می کنیم وگرنه باید امحا شوند. حبیب الله حقیقی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: طبق قانون کالاهای قاچاق کشف شده نباید در بازار داخلی بازتوزیع شوند. وی گفت: بر این اساس ابتدا باید شرایط صادرات آنها فراهم شود، وگرنه امحا خواهند شد. حقیقی افزود: در سال 95 نسبت به 94 حجم کالای امحاء شده در کشور 256 درصد رشد نشان می دهد. وی گفت: امحاء کالاهای قاچاق در سال 96 با قوت و قدرت ادامه می یابد و ما سعی داریم روند امحا در سال 96 نسبت به 95 با سرعت و دقت بیشتری به انجام برسد. 

میتسوبیشی در چین کارخانه می‌سازد

میتسوبیشی اعلام کرد به‌ منظور تأمین موتور برای شاسی‌بلند آوت‌لندر که در چین ساخته می‌شود، در این کشور کارخانه خواهد ساخت. به گزارش خبرگزاری نیکی، میتسوبیشی برای ساخت این کارخانه مبلغ 10 میلیارد ین (92 میلیون دلار) هزینه خواهد کرد. در حال حاضر میتسوبیشی موتورهای شاسی‌بلندهای تولید شده در چین را از ژاپن وارد می‌کند. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه 150 هزار دستگاه موتور خواهد بود. درپی افزایش شدید تقاضا برای خودروهای شاسی‌بلند و خودروهای برقی، میتسوبیشی تصمیم گرفته است در چین کارخانه موتورسازی بسازد. میتسوبیشی امیدوار است ساخت کارخانه جدید به این شرکت کمک کند خود را با تغییرات بازار چین وفق دهد و رقابت‌پذیری خودروهای شاسی‌بلند خود را افزایش دهد. خودروهای شاسی‌بلند اصلی‌ترین منبع درآمد این خودروساز ژاپنی محسوب می‌شوند. مرکز تحقیقاتی آی‌اچ‌اس آتوموتیو پیش‌بینی می‌کند تا سال 2020 فروش شاسی‌بلندها در چین 28 درصد جهش خواهد کرد. ساخت این کارخانه تا اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و تا دسامبر 2018 از آن بهره‌برداری خواهد شد.

کسری بودجه عربستان بیش از 52 میلیارد دلار

به گزارش نشریه الانباء، دولت عربستان کسری بودجه سال مالی جاری خود را معادل 52 میلیارد و 800 میلیون دلار اعلام کرد که یکی از بزرگترین ارقام کسری طی چند دهه اخیر به شمار می رود. سعودی ها همچنین تصمیم گرفته اند تا از پرداخت پاداش سالیانه به کارمندان دولت طی سال 2017 خوداری نموده و افزایش حقوق آنها را نیز متوقف کنند. همچنین بر اساس تصمیمات وزارت دارایی عربستان سعودی تمامی پاداش های قابل ارائه به کارمندان دولت متوقف شده و اضافه حقوق قابل پرداختی به کارمندان در تعطیلات رسمی و اعیاد نیز تنها 25 الی 50 درصد حقوق خواهد بود. این در شرایطی است که آثار منفی ناشی از نوسان قیمت نفت خام در بازارهای جهانی بر اقتصاد کشورهایی که در آنها تولید نفت خام بخش عمده درآمد ملی را تشکیل می دهد سایه افکنده است.

گروه هایی که از پرداخت سود بازرگانی واردات خودرو معاف شدند

گمرک ایران، شرایط معافیت از پرداخت سود بازرگانی واردات خودرو را اعلام کرد که بر این اساس دو گروه از پرداخت آن معاف می شوند. به گزارش ایرنا از گمرک ایران، این معافیت ها شامل معافیت از پرداخت سود بازرگانی معادل 300 میلیون ریال برای مجوز جانبازان و معافیت از سود بازرگانی معادل 300 میلیون ریال برای مجوز معلولین بهزیستی خواهد شد. بر این اساس، در حال حاضر خودروهای سال ساخت 2017 و 2016 به شرط نو بودن در گمرکات قابل ترخیص هستند. حقوق ورودی خودرو تا سقف 2500 سی سی معادل 55 درصد ارزش به اصطلاح سیف کالا (کرایه از مبداء تا ایران + بیمه بین راهی+ قیمت کالا در مبدأ) و حقوق ورودی خودرو تا سقف 2000 سی سی، معادل 40 درصد ارزش سیف است. بنا بر آمار تجارت خارجی، بیش از 62 هزار دستگاه خودروی سواری در سال 95 وارد کشور شده است.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
پورشه های قاچاق امحا می شود، اگر ... ====>> امحا کردن آن ساده است مردید یک دونش و بسازید تا مردم ضرر بی تدبیری و کفایتی خوردو سازهای داخلی رو ندهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل