مدیران اوبر به برخی ادعاها علیه این شرکت در مورد تداوم ردگیری کاربران حتی بعد از پاک کردن برنامه موبایلی اوبر پاسخ دادند.
کد خبر: ۶۸۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵ 25 April 2017
مدیران اوبر به برخی ادعاها علیه این شرکت در مورد تداوم ردگیری کاربران حتی بعد از پاک کردن برنامه موبایلی اوبر پاسخ دادند.

به گزارش فارس به نقل از تک کرانچ، اوبر که با واکنش های تند رسانه ای و همین طور موضع گیری منفی کاربران در شبکه های اجتماعی مواجه شده از زبان مدیر عامل خود اعلام کرد که ردگیری کاربران در میان شرکت های فناوری یک رویه عادی است که از آن برای جلوگیری از کلاهبرداری و سوءاستفاده از حساب های کاربری هم استفاده می شود.

رسانه ها می گویند اوبر رویه ای موسوم به fingerprinting را در برنامه موبایلی خود فعال کرده تا حتی پس از پاک شدن این برنامه هم بتوان فعالیت های کاربران را ردگیری کرد. این کار بر روی گوشی های آیفون هم انجام شده و اوبر می گوید این کار برای جلوگیری از ثبت چند حساب کاربری توسط رانندگان در اوبر و برخی سوءاستفاده های دیگر ضروری است.

با این حال کاربران خدمات تاکسی یابی اوبر می گویند اقداماتی از این دست نقض حریم شخصی مسافران و استفاده کنندگان از این خدمات محسوب می شود و اوبر باید از چنین کاری جلوگیری کند.

پیش از این هم حمایت برخی مدیران عالیرتبه اوبر از دونالد ترامپ رییس جمهور تندرو و جنجالی آمریکا مشکل ساز شده و باعث شده بود بسیاری از کاربران اوبر برنامه موبایلی آن را از روی گوشی های خود پاک کنند.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
فتح خرمشهر جوشن کبیر شب قدر ترزامی هوآوی انصارالله یمن برگزیت زیبا حالت منفرد علی ربیعی