بازدید 3855

مخالفت‌مجلس‌با‌تحقیق‌وتفحص‌ازعملکرد‌مناطق آزاد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد مناطق آزاد تجاری - صنعتی مخالفت کردند.
کد خبر: ۶۸۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 24 April 2017
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد مناطق آزاد تجاری - صنعتی مخالفت کردند.

به گزارش ایرنا، تقاضای شماری از نمایندگان در تحقیق و تفحص از عملکرد مناطق آزاد تجاری - صنعتی در دستور کار امروز - دوشنبه - مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و این تقاضا 85 رای موافق، 60 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در جلسه را کسب کرد و به تصویب نرسید.

این تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد مناطق آزاد (تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی) کشور و میزان انطباق آن با اهداف پیش بینی شده برای این مناطق در پنج سال اخیر است که رای منفی را کسب کرد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در ابتدای بررسی تقاضای تحقیق و تفحص با قرائت گزارش این کمیسیون اظهار کرد: نقش مناطق آزاد در توسعه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و اهمیت توسعه این مناطق نیز همواره مورد توجه بوده است. 

وی با بیان این که پنجم مهرماه سال گذشته نمایندگان درخواست تحقیق وتفحص از عملکرد مناطق آزاد را داشتند، افزود: زیرا معتقد بودند وضعیت فعلی این مناطق با اهداف و کارکرد آن فاصله دارد و این موضوع در دستورکار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت. 

وی با بیان این که نمایندگان معتقدند در مناطق آزاد بدون نظارت واردات کالا انجام می شود و این مناطق صادرات را فراموش کرده اند، تصریح کرد:‌ نمایندگان به دنبال بررسی وضعیت صادرات در مناطق آزاد هستند، زیرا این مناطق کمترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده اند و این موضوع نشان می دهد که مناطق آزاد از هدف اصلی خود فاصله گرفته است. 

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد شرایط سرمایه گذاری تسهیل شده است، به رغم تسهیل شرایط سرمایه گذاری در مناطق آزاد همچنان نسبت به این موضوع وضعیت خوبی وجود ندارد و سرمایه گذاری لازم جذب نشده است. 

پورابراهیمی یادآور شد: قرار بر این بود تا مناطق آزاد به اشتغال و تولید کمک کند ولی این موارد در مناطق آزاد مورد توجه نبوده است. 

وی با یادآوری این که بررسی بودجه مقایسه ای مناطق آزاد نیز جزو برنامه درخواست کنندگان تحقیق و تفحص بوده است، گفت:‌ پس از این اقدام نمایندگان، جوابیه شورای عالی مناطق آزاد واصل شد که مورد تائید نمایندگان قرار نگرفت و درنهایت با تصمیم نمایندگان تقاضای طرح تحقیق و تفحص از مناطق آزاد به تصویب کمیسیون رسید. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار