بازدید 31466
۸
آخرین تحولات میدانی سوریه؛

جدی شدن حمله ای گسترده به سوریه و استقرار سیستم دفاع موشکی روسیه در این کشور

در جنوب سوریه، تحرکات افزایش یافته و نشانگر آماده شدن مقدمات یک اقدام از طریق اردن، اسرائیل و گروه های مسلح است و شاخصه هایی از یک حمله جدید با مشارکت اسرائیل ـ که گسترده تر از حمله چند هفته گذشته آمریکا به فرودگاه الشعیرات است ـ وجود داد که می تواند نشان دهنده همکاری مستقیم میان آمریکا، اسرائیل و گروه های مسلح برای تکرار حملات مشابه برای بالا بردن روحیه عناصر مسلح باشد.
کد خبر: ۶۸۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 24 April 2017
سوریه در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات زیادی بوده است. حمله توپخانه ای و جنگنده های اسرائیل به این کشور، پیشروی نیروهای کرد به سمت رقه و تغییر پایتخت داعش تا آزادسازی برخی از مناطق سوریه به ویژه در استان حماه از جمله مهم ترین این تحولات بودند.
 
به گزارش «تابناک»، پس از حملات هوایی و توپخانه ای اسرائیل به خاک سوریه، برخی تحلیلگران گفته اند، این حملات آغاز یک حمله گسترده تر علیه سوریه توسط برخی از بازیگران است.
 
در همین رابطه، عضو مجلس ملی سوریه گفت: تحرکاتی در منطقه وجود دارد که نشان می دهد احتمالا حمله جدید و گسترده تری با مشارکت اسرائیل در راه است.

فیصل عزوز در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: در جنوب سوریه، تحرکات افزایش یافته و نشانگر آماده شدن مقدمات یک اقدام از طریق اردن، اسرائیل و گروه های مسلح است و شاخصه هایی از یک حمله جدید با مشارکت اسرائیل ـ که گسترده تر از حمله چند هفته گذشته آمریکا به فرودگاه الشعیرات است ـ وجود داد که می تواند نشان دهنده همکاری مستقیم میان آمریکا، اسرائیل و گروه های مسلح برای تکرار حملات مشابه برای بالا بردن روحیه عناصر مسلح باشد.

عزوز در این گفت و گو خاطرنشان کرد: اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد، وزارت دفاع سوریه درباره قربانیان حمله امروز صبح روز گذشته اسرائیل به پایگاه نیروهای دفاع ملی سوریه در قنیطره در جنوب سوریه، آماری منتشر کرده باشد. آمار و ارقام منتشره درباره شمار نظامیان سوری که در این حادثه کشته شده اند، درست نیست.

وی افزود: با هماهنگی بین گروه های مسلح موجود در منطقه القنیطره و اسرائیل، این گروه ها به سمت اراضی اشغالی خمپاره شلیک می کنند تا مجوزی برای بمباران مکرر منطقه توسط اسرائیل باشد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، صبح امروز یکشنبه، جنگنده های اسرائیل انبار مهمات ارتش سوریه را با دو موشک در منطقه نبع الفوار در استان القنیطره هدف قرار دادند که باعث کشته شدن سه سرباز سوری شد.

این خبرگزاری افزود: دست کم 5 نظامی ارتش سوریه در بمباران اسرائیل کشته و دو تن دیگر مجروح شده اند.
 
احتمال استقرار سیستم دفاع ضدموشکی روسیه در سوریه

به گزارش خبرگزاری نووستی، ویکتور آزاروف، رئیس کمیته شورای دفاع و امنیت روسیه گفت: پدافند هوایی روسیه را می‌توان یک اولویت در اختیار سوریه قرار داد و نیازی به صنایع دفاعی بیشتری نیست.

وی افزود: در صورت تصمیم‌گیری نهایی، روسیه می‌تواند به آسانی این تجهیزات را در اختیار سوریه قرار دهد؛ به این دلیل که سوریه در حال جنگ با تروریست‌هاست و ما برای کمک در مبارزه با تروریسم به این کشور کمک می‌کنیم.

این مقام روس تأکید کرد: تحویل سیستم دفاع ضدموشکی قوانین بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل را نقض نخواهد کرد، زیرا این سیستم سلاح تهاجمی نبوده، بلکه سیستمی دفاعی به شمار می رود.

پیشتر نیز بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از علاقه‌مندی کشورش برای دریافت آخرین مدل سیستم پدافند هوایی روسیه خبر داده بود.
 
انتقال پایتخت خلافت خودخوانده داعش از رقه به دیر الزور

منابع پنتاگون از تلاش گروه تروریستی داعش برای انتقال «پایتخت خلافت خوانده‌اش» از رقه به دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

شبکه فاکس نیوز آمریکا به نقل از منابعی در وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) اعلام کرد، اعضای گروه تروریستی داعش، استقرار خود در دیرالزور واقع در ۱۴۵ کیلومتری جنوب شرق رقه را تقویت کردند و جنگنده‌های نظامی دوربرد آمریکا نیز تحرکات صدها تن از مسئولان و فرماندهان داعش را طی دو ماه گذشته، در حالی که رقه را به سمت شهر المیادین در حومه دیر الزور ترک می‌کردند، رصد نمودند.
 

 

شهر المیادین همان شهری است که بنا بر اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا در ششم آوریل سال جاری میلادی نیروهای زمینی آمریکا عبدالرحمان ازبکی، یکی از مسئولان برجسته داعش که به عنوان معاون ابوبکر بغدادی، رهبر این گروه تروریستی شناخته می‌شد را از پای درآوردند.

به گفته این منابع در پنتاگون، این اقدام داعش به دنبال افزایش حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا علیه رقه و تنگ‌تر شدن دایره محاصره این شهر توسط "نیروهای دموکراتیک سوریه" در عملیاتی با نام «خشم فرات» بوده است.

این مسئولان در گفت‌وگو با فاکس نیوز، تأکید کردند که مرکز رهبری داعش دیگر در رقه که به زودی آزاد خواهد شد،‌ نیست.

این در حالی است که نیروهای دموکراتیک سوریه موفق به آزادی دو شهر "حزیمه" و "مزرعه تشرین" در حومه شمالی شهر رقه شده و توانستند شمال وادی جلاب را از دست داعش خارج سازند. این نیروها به تازگی آزادسازی وادی جلاب را هدف عملیات خود قرار داده‌اند. مرحله چهارم از عملیات "خشم فرات" از سیزدهم آوریل سال جاری میلادی با هدف پاکسازی حومه شمالی رقه و وادی جلاب از داعشی‌ها و فراهم کردن مقدمات آزادسازی شهر رقه همچنان ادامه دارد.

کنترل نیروهای سوریه دموکرات بر تمامی مسیرهای منتهی به رقه

نیروهای سوریه دموکرات اعلام کردند، همه مسیرهای مهم منتهی به رقه را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد، نیروهای سوریه دموکرات همه مسیرهای مهم منتهی به رقه سوریه را تحت تصرف خود درآوردند.
 

 
پیشتر نیروهای سوریه دموکرات از آزادسازی دو منطقه حزیمه و مزرعه تشرین در حومه شمالی شهر رقه خبر دادند.

درگیری‌ها میان نیروهای سوریه دموکرات با افراد مسلح داعش در شمال رقه، از جمعه شب به کشته شدن ۴۹ نیروی داعشی از جمله یکی از سرکردگان داعش انجامیده است.
 
«حلفایا» آزاد شد
 
ارتش سوریه منطقه حلفایا در شمال استان حماه را از یوغ تروریست ها آزاد کرد.

به گزارش المیادین، نیروهای ارتش سوریه در ادامه نبرد با تروریست های تکفیری در شمال استان حماه به دستاوردهای امنیتی جدیدی دست یافتند.

 
 

در این عملیات، شهرک حلفایا در شمال حماه آزاد شد. این منطقه بزرگترین پایگاه تروریست ها در حومه حماه به شمار می رفت.

پیش از این، نیروهای سوری توانسته بودند کنترل منطقه «بطیش» را در ورودی حلفایا به دست بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۸
چه شیر تو شیری شده مملکتشون.... وسط قلمرو داعش یک قلمرو ارتش دیده میشه!!
پس چرا جواب حملات اسراییل را نمی دهید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
انشالله روسیه جواب ای حملات را خواهد داد:)
تابناک آرزوهای خودش رو رد غالب خبر بیان می کنه
سوریه دیگه سوریه نیسنت/
از باتلاق سوریه دور شوید
در احادیث داریم که سفیانی (ترامپ) از خاک اردن به سو.ریه حمله می کند و بر شام مسلط می شود
اسراییل چه راحت حمله میکنه جوابشو بدید روسیه عمرا جواب اسراییل بده اگه واقعا نیخواست جواب بده موشک میدادن که خود بشار اسد جوابشون میداد مثلا هر کشوری بخواد به سوریه حمله کنه بشار اون بماران کنه مثل ترکیه چی هست که بیاد سوریخه بمباران کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار