بازدید 2083

درگیری مخالفان حزب راست افراطی آلمان با پلیس در شهر کلن

در جریان درگیری ماموران پلیس آلمان در شهر کلن با ده‌ها هزار تظاهرکننده معترض به برگزاری کنگره حزب راست افراطی "آلترناتیو برای آلمان" (AfD) در این شهر، دست کم دو مامور پلیس زخمی شدند.
کد خبر: ۶۸۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 22 April 2017
در جریان درگیری ماموران پلیس آلمان در شهر کلن با ده‌ها هزار تظاهرکننده معترض به برگزاری کنگره حزب راست افراطی "آلترناتیو برای آلمان" (AfD) در این شهر، دست کم دو مامور پلیس زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس گزارشها، معترضان مخالف حزب AfD همچنین یک خودروی پلیس را در این شهر به آتش کشیدند. به گفته یک سخنگوی پلیس کلن، وضعیت در چندین منطقه این شهر "بسیار ناپایدار و متشنج" است.

بیش از 4000 نیروی پلیس به منظور نظم دهی تظاهرات مخالفان حزب آلترناتیو برای آلمان در شهر کلن مستقر شدند. بر اساس برآوردها نزدیک به 50000 نفر از تظاهرکنندگان در این تظاهرات شرکت کردند و برای اعلام مخالفت خود با این حزب در اطراف محل نشست آنها گرد آمده‌اند و در مواردی با پلیس درگیر شدند.

یکی از ماموران پلیس هنگام تلاش برای ممانعت از حمله به یکی از اعضای حزب AfD زخمی شده است.

محبوبیت حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان سال گذشته میلادی افزایش یافت و برخی تصور می‌کردند که این حزب ممکن است به یکی از احزاب اصلی بدل شود. اما این حزب دچار اختلاف‌های درونی شده و فرائوک پتری، رهبر کنونی حزب هم گفته است که در انتخابات پیش رو در آلمان نامزد نخواهد شد.

هنگامی که اعضای حزب AfD قصد داشتند وارد هتل محل برگزاری کنفرانس شوند، معترضان ضمن شعار دادن و سرود خواندن سعی کردند جلوی ورود آنها به محل برگزاری نشست را بگیرند.

یورگن ماتیاس، رئیس پلیس شهر کلن، گفت: ما مطلع هستیم که چندین هزار چپگرای افراطی، از جمله چند صد فرد خشونت طلب وارد کلن شده اند.

فرائوک پتری چپگرایان را متهم کرد که با سیاه نمایی مواضع این حزب دنبال قطبی کردن افکار عمومی در آلمان هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس