بازدید 2524

اخبار کوتاه جهان انرژی در 24 ساعت گذشته

دیدگاه وزیر نفت عربستان درباره تمدید توافق اوپک، پیش‌بینی رشد تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه، افزایش دارایی های نفتی آذربایجان، کاهش احتمالی تقاضای سوخت در آسیا و راه اندازی خط لوله جنجالی داکوتا در ماه آینده میلادی مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۶۸۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 19 April 2017
دیدگاه وزیر نفت عربستان درباره تمدید توافق اوپک، پیش‌بینی رشد تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه، افزایش دارایی های نفتی آذربایجان، کاهش احتمالی تقاضای سوخت در آسیا و راه اندازی خط لوله جنجالی داکوتا در ماه آینده میلادی مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، ارزش صندوق دولتی دارایی های نفتی جمهوری آذربایجان، «سوفاز»، در پایان سه ماه نخست سال ٢٠١٧ میلادی به ٣٣ میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار رسید.

این میزان در سه ماه پایانی سال ٢٠١٦ میلادی ٣٣ میلیارد و ١٤٧ میلیون دلار بود.

** اوپکی ها در مورد تثبیت بازار نفت اتفاق نظر دارند

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که سطح پایبندی اعضای سازمان اوپک و کشورهای غیرعضو به توافق کاهش تولید مطلوب بوده اما رایزنی بر سر تمدید این توافق زود هنگام است.

‎الفالح گفت: اوپکی ها برای تثبیت بازار نفت اتفاق نظر دارند و تمام سعی خود را می کنند تا به این هدف در ٦ ماه یا بیشتر برسند.

‎**رشد تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه رکوردشکنی می کند

‎به گزارش رویترز و براساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می رود با توجه به رشد قیمت های جهانی نفت، میزان افزایش ماهانه تولید نفت شیل در این کشور در ماه مه سال ٢٠١٧ میلادی به بیشترین میزان خود در بیش از دو سال گذشته برسد.

‎این اداره پیش بینی می کند، میزان رشد در ماه مه امسال ١٢٣ هزار بشکه در روز باشد که از فوریه ٢٠١٥ میلادی بیشترین میزان است.

طبق انتظارها مجموع تولید نفت آمریکا در این مقطع به پنج میلیون و ١٩٠ هزار بشکه در روز می رسد.

**توسعه ٣٠ پروژه خورشیدی و بادی در عربستان

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، عربستان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به منظور اجرای بخشی از برنامه ٥٠ میلیارد دلاری بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر قصد دارد توسعه ٣٠ پروژه خورشیدی و بادی را در ١٠ سال آینده عملیاتی کند تا تولید برق را افزایش دهد و در مصرف نفت صرفه جویی کند.

«خالد الفالح» وزیر انرژی این کشور خبر داد که عربستان تا سال ٢٠٢٣ میلادی ١٠ درصد از برق خود را از انرژی های پاک و بخش تعیین نشده ای از برق خود را از تاسیسات هسته ای تامین خواهد کرد.

‎** **پیش بینی کاهش تقاضای سوخت در آسیا

‎به گزارش رویترز، مصرف سوخت در آسیا پس از سال ها رشد انفجاری، رو به کاهش است و این موضوع تلاش های اوپک و غیراوپک را برای مهار مازاد عرضه تضعیف می کند.

‎«مت استنلی» معامله گر نفت در موسسه «فریت اینوستور سرویسز» در دبی گفت: «نشانه ها از تقاضای رو به رشد درست آنطور که به نظر می رسد نیست، رشد تقاضا برای نفت در چین به پایین‌ترین رقم خود در 3 سال گذشته رسیده و تقاضای ژاپن برای نفت نیز کاهش داشته است.»

**‎خط لوله جنجالی داکوتا به زودی راه اندازی می شود

‎به گزارش رویترز، کمیسیون فدرال انرژی آمریکا اعلام کرد که خط لوله انتقال نفت داکوتا قرار است ١٤ مه آغاز به کار کند.

‎این خط لوله یک هزار و ٨٨٥ کیلومتری از داکوتای شمالی شروع می شود و تا پاتوکا در ایالت الینویس ادامه دارد و هزینه ساخت آن سه میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار اعلام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها