بازدید 4943

آخرین وضعیت آمار خرید و فروش نوزاد در کلانشهرها

کد خبر: ۶۸۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 19 April 2017
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس گزارشات میدانی، آمار خرید و فروش نوزاد در کلان شهرها کاهش پیدا کرده است.

به گزارش میزان، حبیب الله مسعودی فرید گفت: برنامه های جدیدی در راستای سم زدایی نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان ها در دستور کار قرار گرفته و این برنامه ها با همکاری وزارت بهداشت انجام خواهد گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته تفاهنامه ای در حوزه درمان وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی به امضا رسید و طی آن اقدامات خوبی به منظور سم زدایی نوزادان تازه متولد شده در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از به روز شدن تفاهم نامه سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت خبرداد و تصریح کرد: تفاهم نامه ای که پیش تر در رابطه با ترک اعتیاد و سم زدایی نوزادان معتاد متولد شده با وزارت بهداشت به امضا رسیده بود به روز رسانی شده و مقرر شد با حضور مسئولان این وزارتخانه ایرادت و نواقص برطرف شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به کاهش میزان خرید و فروش نوزاد و کودک در کلان شهرها و به ویژه تهران خاطرنشان کرد: آمار رسمی از فروش نوزادان وجود ندارد اما بر اساس گزارشات میدانی این آمار کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعامل خوبی بین وزارت بهداشت، قوه قضائیه و نیروی انتظامی وجود دارد و همین همکاری توانسته میزان خرید و فروش نوزاد در شهرها را کاهش بدهد.

فرید همچنین به برنامه ریزی سازمان بهزیستی در راستای حمایت از کودکان دچار سوء تغذیه اشاره کرد و گفت: برنامه هایی در همین زمینه تدوین و به زودی اجرا می شود. اعتقاد ما این است که با برخی اقدامات می توان شرایط را برای کاهش سوء تغذیه کودکان فراهم کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار