بازدید 2227

بحران سوریه در راس مسائل مورد بحث در سفر موگرینی به روسیه

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که بحران سوریه یکی از مهم‌ترین مسایل بین‌المللی است که فدریکا موگرینی،‌ مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سفرش به مسکو به آن خواهد پرداخت.
کد خبر: ۶۸۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶ 18 April 2017

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که بحران سوریه یکی از مهم‌ترین مسایل بین‌المللی است که فدریکا موگرینی،‌ مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سفرش به مسکو به آن خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران روس در بروکسل درباره سفر آتی فدریکا موگرینی،‌ مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به مسکو در تاریخ ۲۴ آوریل جاری اظهار داشت: البته موضعگیری اتحادیه اروپا نسبت به بحران سوریه شناخته شده است اما اتحادیه اروپا در برخی واکنش‌ها نسبت به حوادث اخیر در سوریه از جمله حمله شیمیایی و بمباران موشکی آمریکا خویشتنداری کرد.

چیژوف گفت:‌ اتحادیه اروپا عضو گروه بین‌المللی حامی سوریه است در این میان گرچه برخی اعضای اتحادیه فعالیت مضاعفی درباره سوریه دارند برخی دیگر موضعگیری‌های سست و بی‌تفاوتی نسبت به این مساله دارند اما همگی آنها به موضعگیری متحد اتحادیه اروپا پایبندند. حال در آینده خواهیم دید که آیا اتفاق جدیدی در این موضعگیری رخ خواهد داد؟

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود:‌ اتحادیه اروپا مخالف همکاری مستقیم با دولت دمشق است و این موضع دیکته سیاسی برخی کشورهای تاثیرگذار در اتحادیه اروپا است که بر لزوم تقدم اجرای روند انتقال سیاسی در سوریه  و پس از آن حمایت مالی محدود از بازسازی‌ها در این کشور اصرار دارند.

این دیپلمات روس ادامه داد: موگرینی در سفرش به مسکو وضعیت خاورمیانه از جمله اوضاع کشورهای عراق و ‌لیبی و حل اختلافات دو طرف فلسطینی-اسرائیلی و نیز وضعیت بالکان را بررسی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: شرایط فعلی حاکم بر روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا عادی نیست و به همین دلیل وقت آن رسیده که این روابط به حالت عادی درآمده و به روال عادی خود بازگردند.

این نماینده دولت روسیه افزود: اطمینان دارم که سفر موگرینی به مسکو گامی در مسیر عادی‌سازی روابط است. ما باید همکاری‌های خود را با اتحادیه اروپا از نو شروع کرده و آنها را بیش از قبل عملگرا کرده و در این مسیر بر نتایج مثبت تمرکز کنیم.

چیژوف در پایان تاکید کرد:‌ می‌توان بسیار درباره مشارکت استراتژیک صحبت کرد اما این امر باید با عملکرد نیز همراه باشد، وقت این امر رسیده و نیاز آن احساس می‌شود. باید بر حوزه‌ها و رویکردهای همکاری که منافع و نیازهای هر دو طرف را رفع می‌کند، تمرکز کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر