بازدید 15590

علت اتمام حجم بسته‌های اینترنتی

کد خبر: ۶۸۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 18 April 2017
یک کارشناس نرم‌افزار مهم‌ترین علت اتمام حجم بسته‌های اینترنتی کاربران را دانلود خودکار فایل‌های تصویری و ویدئویی در تلگرام و آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های گوشی دانست و راه جلوگیری از این موضوع را غیرفعال کردن این قابلیت‌ها در تنظیمات اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، غفاری با اشاره به اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نبود حجم خوری اینترنت در عین شکایت کاربران در این خصوص اظهار کرد: این‌که مردم تصور می‌کنند حجم اینترنت‌شان زودتر از گذشته تمام می‌شود، بخشی به این دلیل است که سرعت اینترنت نسبت به قبل بسیار زیاد شده است و افزایش سرعت باعث می‌شود دانلود فایل‌ها زودتر انجام شود و بدین ترتیب حجم اینترنت نیز زودتر تمام می‌شود.

وی ادامه داد: مشکل عمده دیگر این است که در تلگرام تنظیماتی مبنی بر لود شدن خودکار فایل‌های تصویری و ویدئویی وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود حتی اگر فایل‌هایی در تلگرام وجود داشته باشد که کاربران نخواهند آنها را باز کنند، این فایل‌ها به‌صورت خودکار دانلود شده و از حجم اینترنت استفاده کنند.

این کارشناس نرم‌افزار تلفن همراه همچنین آپدیت خودکار برنامه‌های تلفن همراه را یکی دیگر از دلایل مصرف اینترنت دانست و گفت: تنظیمات برخی از گوشی‌ها به این صورت است که برنامه‌های نرم‌افزاری را به صورت خودکار به روزرسانی می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود آپدیت برنامه‌ها با استفاده از مصرف حجم دیتای موبایل انجام شود.

غفاری درباره تصور مردم مبنی بر اتمام زودهنگام حجم بسته اینترنتی توضیح داد: این کار در اپراتورها توسط ماشین انجام می‌شود و برای ماشین هم مشخص شده که چه میزان حجم به کاربران اختصاص دهد. بنابراین این‌طور نیست که ماشین دستکاری شده و برای برخی از کاربران حجم اینترنت را زودتر از موعد تمام کند.

وی با ذکر توصیه‌هایی برای جلوگیری از اتمام حجم اینترنت، بیان کرد: مردم باید اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های گوشی را از مبادی رسمی دانلود کنند. زیرا زمانی که اقدام به دانلود این برنامه‌ها از سایت‌های غیرمعتبر می‌کنند، عواقبی مانند آلوده شدن به ویروس که اتمام حجم اینترنت را در پی دارد خواهد داشت.

این کارشناس نرم‌افزار تلفن همراه همچنین خاطر نشان کرد: از آنجایی که کاربران ایرانی در حال حاضر استفاده بسیار زیادی از اپلیکیشن‌ تلگرام دارند، باید در بخش تنظیمات این برنامه، دانلود خودکار فایل‌های تصویری و ویدئویی را غیرفعال کنند، زیرا این موضوع تاثیر بسیار زیادی در مصرف حجم اینترنت آنها دارد.

غفاری درباره‌ی به‌روزرسانی برنامه‌ها نیز توضیح داد: همچنین کاربران می‌توانند در بخش تنظیمات گوشی‌های هوشمند خود، آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های مختلف را غیرفعال کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۲
ایران ، تنها کشور دنیا که اینترنت را حجمی میفروشند در حالیکه در همین همسایگی ما یعنی ترکیه و امارات مبنای قیمت گذاری اینترنت سرعت است و نه حجم .
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
چرا عزیز در کشور دوست و همسایه ما جزایر تیمور شرقی هم اینترنت با سطل به صورت حجمی میفروشن
بابا اينجوري نيس !! ايرانسل حجم منو خورد!! از خود نمايندگي ايرانسل استعلام گرفتم 5 هزار تومن دادم استلام گرفتم 50 مگابايت مصرف كرده بودم كه بعد از اون با نرخ آزاد حساب كرده بود در حالي كه بسته دو گيگ فعال كرده بودم !! همه مستنداتشم هست بخواين ميفرستم
مخابرات استان تهران اگر حجم دانلود از یک حدی بیشتر بشه سرعت رو پایین میاره ولی به مشترکان نگفته و نمیگه حتی سازمان تنظیم مقررات هم این مساله رو نمیدونه وگرنه جریمه اش میکنه
ایرانسل خوره اینترنت شده اصل من 5000تومان بسته خریدم بمحض روشن کردن داده گفت بسته شما تمام شده است.
هیچکدوم بدتر از مبین نت نیستن .متاسفانه اینجا همه چیزو باید از بین بد و بدتر انتخاب کنیم.
مقالات تکراری...
اینو که همه میدونستیم
احتمالا مقاله سفارشی برای معروف شدن مهندس بوده
حالا بیا و اثبات کن که اینطور نبوده......
مطمئنید علتش همینه?
این کارشناس محترم چقدر باهوش تشریف دارن!!!
اینا رو یه بچه دبستانی هم بلده.
واقعا تو همه چی شاهکاریم.
اینطور نیست که نویسنده گفته اما گاهی پیامک اتمام برای رایتل می اد در حالی که هنوز تمام نشده
همه جای دنیا اینترنت موبایل خیلی گرون هستش.
اصلا دنیا مرسوم نیست مردم اینترنت گوشی رو جایزین اینترنت خانگی بکنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان