بازدید 1949

گزارش رسانه‌های شرق آسیا درباره انتخابات ایران

کد خبر: ۶۸۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 17 April 2017
رسانه های شرق آسیا در گزارش های خود اعلام کردند که مردم ایران بار دیگر با مشارکت در یک اجتماع بزرگ سیاسی، خود را برای انتخاب رئیس جمهوری جدید کشورشان آماده می کنند.KYODO NEWS
خبرگزاری های کیودو ژاپن و شین هوا چین، رادیو بین المللی چین، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، روزنامه هرالد تریبون کره جنوبی و همچنین تلویزیون های مرکزی کشورهای یاد شده از جمله رسانه هایی بودند که طی دو روز اخیر بخشی از مطالب خود را به موضوع ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ایران اختصاص داده اند.
رسانه های مزبور در گزارش های خود از انتخابات ریاست جمهوری کشورمان به عنوان یک اقدام دمکراتیک و مردمی اشاره داشته و اعلام کردند که افراد واجد شرایط می بایست توسط شورای نگهبان تعیین صلاحیت شوند که مقوله بسیار مهمی در نظام اسلامی ایران است.
از سوی دیگر گزارش ها به این موضوع اشاره کرده است که بیشتر نامزدها دلیل ثبت نام خود را بهبود وضعیت اقتصادی و گسترش عدالت عنوان کرده اند.
خبرگزاری شین هوا چین در گزارشی نوشت: در حال حاضر رئیس جمهوری ایران حسن روحانی است که از سال ۲۰۱۳ میلادی قدرت را در این کشور در اختیار گرفته است.
این رسانه همچنین اعلام کرد که «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهوری سابق ایران  برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اقدام به ثبت نام کرده است.
شین هوا می نویسد: داوطلبان باید ایرانی الاصل باشند و البته متعهد به نظام جمهوری اسلامی بوده و به وظایف اجرایی آگاهی داشته باشند.

گزارش تلویزیون چین و رسانه های گروهی کشورهای کره جنوبی و ژاپن هم حاکی است که در ایران ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری پنج روز به طول می انجامد و سپس شورای نگهبان باید در باره صلاحیت این افراد اعلام نظر کند.
گزارش می افزاید: پس از تعیین صلاحیت نامزدها، به احتمال زیاد اسامی پذیرفته شدگان ۲۷ ماه آوریل (۷ اردیبهشت) اعلام می شود.
خبرگزاری کیودو نیوز ژاپن هم نوشت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها از روز ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) آغاز می شود و تا ۱۷ ماه می (۲۷ اردیبهشت) پایان خواهد یافت و وزارت کشور بر این مراحل نظارت دقیق خواهد داشت.
گزارش خاطر نشان می کند که پس از این دوره تبلیغاتی، در روز نوزدهم ماه می مردم ایران برای انتخاب رئیس جمهوری جدید به پای صندوق های رای می روند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار