بازدید 7054

علت ارسال آزمایش پزشکی مردم به خارج از کشور

کد خبر: ۶۸۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 17 April 2017
عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاهی ایران گفت: تقریباً هزینه آزمایشات پزشکی در ایران از همه کشورها کمتر است، بطوریکه ساده ترین آزمایشات در کشور افغانستان سه برابر گرانتر از ایران است.

به گزارش تسنیم، یکی از مشکلات بیماران در کشور، انجام ندادن برخی آزمایشات در سطح کشور است، در حالیکه دانش ازمایشگاهی ایران چیزی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا کم ندارد، ولی به گفته‌ هاشمی مدنی ــ عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاهی ایران یک مشکل بزرگ وجود دارد که برخی آزمایشات در کشور امکانپذیر نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاهی ایران در توضیحات بیشتر در این زمینه عنوان کرد: در دنیا ۱۸۰۰ خدمت آزمایشگاهی تحت پوشش تعرفه بیمه‌ها است، ولی در ایران - این تعداد ۶۰۰ خدمت آزمایشگاهی است که تعرفه دارد و نداشتن تعرفه و پوشش بیمه ای باعث می‌شود هزینه این نوع آزمایشات بالا رود و آزمایشگاه‌ها نیز به دلیل کم مراجعه کردن چنین آزمایشاتی و از طرفی نیز نداشتن حمایت‌های بیمه ای نتوانند چنین تست‌های آزمایشگاهی را انجام دهند، بنابراین بیمار مجبور است تست آزمایشگاهی خود را به خارج از کشور ارسال کند که هزینه ای چند برابر برای مردم و کشور در بر خواهد داشت.

هاشمی مدنی درباره هزینه‌های آزمایشگاهی در ایران با کشورهای دیگر نیز به مصداق بارزی اشاره کرد و گفت: هزینه‌های آزمایشگاهی باید تحت پوشش مناسب بیمه‌ها قرار گیرد و از آن طرف نیز تعرفه‌های آزمایشگاهی براساس تورم و قیمت کیت‌های مناسب در نظر گرفته شود تا آزمایشگاه‌ها ورشکسته و تعطیل نشوند، همانطور که در سال ۹۴ بالغ بر ۷۰ آزمایشگاه در شهر تهران تعطیل شد.

عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاهی ایران خاطرنشان کرد: تقریباً هزینه آزمایشات پزشکی در ایران از همه کشورها کمتر است، بطوریکه ساده‌ترین آزمایشات در کشور افغانستان سه برابر گرانتر از ایران صورت می‌پذیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۱
چرا از همه جا افغانستان رو ذکر کرد؟ مگه کلا دنیا به این کشور جنگ زده و فقیر خلاص می شود؟
ارزان بود با چه کشوری مقایسه میکنه
ازمایش هپاتیت cپسرم منفی بود و ما با توجه به ان نتیجه از ازمایشگاهی در تهران پسرم را پیوند مغز استخوان کردیم با توجه نتایج دو ازمایش در ایران اما بخاطر هما ن هپاتیت باعث فوت پسرم شد نباید به نتایج ازمایشات در ایران اعتماد کرد
از نرخ برابری دلار و افغانی و ایضاً قیمت خودرو در افغانستان هم می نوشتید .
دقت و صداقت حرف اول را میزند. که متاسفانه در ایران موجود نیست.
أفغانستان به بازار تجارت جهاني متصل ميباشه
فقط هزینه هامون غیر واقعیه؟؟؟؟؟ حقوق هامون واقعیه؟؟؟؟
سالها قبل مقام اول تولید واکسن و سرم و دارو و سطح بهداشت و درمان و پیوند عضو و ..... را در قاره اسیا داشتیم ولی امروز متاسفانه با افغانستان مقایسه می شویم. اگر با همین فرمان جلو برویم دور نیست روزی که برای خدمات پزشکی مجبور شویم سفری به کابل یا هرات داشته باشیم.
من که نفهمیدم: اگه ایران از همه جا ارزونتره حتی اگه پوشش بیمه ای هم نباشه ، پس چرا باید آزمایشات به خارج از کشور بره؟! مگه برای آزمایشات خارج از کشور پوشش بیمه ای داریم؟؟؟!!
همه جا فقط به فکر گرون کردن هستن و اينجور موقعها کشوراي ديگه ميشن الگو حتي افغانستان ولي هيچوقت براي ارزوني و کيفيت دنبال الگو برداري نيستن
آزمایشات پاتولوژی و ذی ان ای در بهترین مراکزکشور پر از اشتباه است شخصا نمونه های زیادی را دیده ام ک نتیجه را کارسینوم اعلام کرده اند ولی بعدا فهمیده اند که خیر چیز دیگری بوده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر