بازدید 14761
۹

دست‌هایی که عارف لرستانی را بدرقه کردند

کد خبر: ۶۸۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 16 April 2017
پیکر عارف لرستانی در میان صدای کف زدن حاضران، به افتخار تمام لحظه‌هایی که آنها را خندانده بود، راهی سرزمین پدری‌ شد تا در کرمانشاه آرام بگیرد.

عده‌ای از دوستان عارف لرستانی که در مراسم تشییع پیکر او سخن می‌گفتند، در بخشی از صحبت‌هایشان از حاضران در تالار وحدت خواستند که با صدای دست‌هایشان با این بازیگر تلویزیون و تئاتر وداع کنند.

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع پیکر عارف لرستانی امروز (۲۷ فروردین‌ماه) با حضور خانواده او، جمعی از هنرمندان، همکاران و همکلاسی‌هایش در دانشکده تئاتر و جمعی از مردم در تالار وحدت برگزار شد.

سیامک انصاری، برزو ارجمند، سحر ولدبیگی، جواد هاشمی، پرستو صالحی، کوروش سلیمانی، علی فروتن، خسرو احمدی، شهره سلطانی، الیکا عبدالرزاقی، جواد عزتی، هادی کاظمی، سپند امیر سلیمانی، نادر سلیمانی، امید زندگانی، حسین رفیعی، ستاره اسکندری، گلاره عباسی، علی مشهدی، رضا یزدانی و ... از جمله هنرمندانی بودند که برای بدرقه پیکر زنده‌یاد عارف لرستانی در تالار وحدت حضور داشتند.

مراسم وداع با پیکر زنده‌یاد عارف لرستانی با قرائت آیاتی از قرآن مجید توسط جواد هاشمی آغاز شد. در ادامه شاهین جمشیدی که به عنوان مجری برنامه سخن می‌گفت، اظهار کرد: امروز همه برای وداع با پیکر عارف لرستانی اینجا جمع‌ شده‌ایم. نام و اثر عارف عزیزمان در قلب و اذهان ما باقی خواهد ماند.

جواد هاشمی نیز در سخنانی اظهار کرد که به دلیل عدم برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی درست، جمعیت زیادی در اینجا حضور ندارند.

او ادامه داد: پیکر عارف صبح فردا به کرمانشاه می‌رود. چون او خودش دوست داشت که به آنجا برود و کنار پدربزرگش به خاک سپرده شود.

هاشمی همچنین با اشاره به عدم حضور مهران مدیری در این مراسم، گفت: مهران مدیری حالش بد شده است و دو ساعت پیش در تماسی تلفنی خبر داد که حال خوشی ندارد، اما تمام تلاش خود را می‌کند تا در این مراسم حضور پیدا کند.

در این مراسم قطعه «یار تویی» با صدای مهران مدیری که تقدیم به عارف لرستانی کرده بود، پخش شد.

در ادامه میلاد باقری، خواننده قطعه‌ای را اجرا کرد و سپس رضا یزدانی با بیان اینکه «خواندن در این مراسم برایم بسیار سخت است»، قطعه‌ای حزن‌انگیز را با صدایی بغض‌آلود اجرا کرد.

همچنین برادر هادی کاظمی که به گفته جواد هاشمی زنده‌یاد عارف لرستانی به صدای او علاقه‌مند بود، قطعه‌ای را برای حاضران در مراسم اجرا کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم جواد رضویان پشت تریبون آمد و در حالی که با بغض سخن می‌گفت، اظهار کرد: عارف بچه تلویزیون بود و شاید باید از مسیر تلویزیون تشییع می‌شد. او سال‌ها کار نکرد، ولی هیچ‌گاه گردن کج نکرد. او مرد بود.

او ادامه داد: شوک حسن جوهرچی و علی معلم هنوز در وجود ما مانده بود که غم افشین یدالهی را چشیدیم و حالا هنوز چهلم علی آقا نشده که غم عارف را دیدیم. خدایا به ما صبر بده.

رضویان در پایان سخنانش خطاب به همسر عارف لرستانی گفت: الهام جان تو تنها نیستی و ما همه در کنار تو هستیم.

همچنین مهدی کرم‌پور، کارگردان سینما در سخنانی اظهار کرد: دل همه ما برای عارف تنگ می‌شود. عارف خیلی بیش از آن بود که ما در تلویزیون، سینما و تئاتر او را دیده بودیم.  او جزو معدود بازیگران کتابخوان بود و من تجربه‌های زیادی با او داشتم.

او در ادامه از حاضران خواست تا بخاطر تمام لحظاتی که عارف لرستانی آنها را خندانده است، به افتخار او دست بزنند که مردم هم برای لحظاتی بی‌وقفه دست زدند.

در ادامه محمدرضا هدایتی گفت: من و عارف جزو بچه‌هایی بودیم که همیشه به شهرستانی بودن خودمان افتخار می‌کردیم. من با رفتن عارف یکی از حامیان و دوستانم را از دست دادم و به همه ایران تسلیت می‌گویم و امیدوارم یاد او را همیشه در ذهنمان نگه داریم.

هدایتی نیز در پایان سخنانش از حاضران خواست تا به افتخار زنده‌یاد عارف لرستانی دست بزنند.

سپند امیرسلیمانی نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: برایم اینجا ته دنیاست. متاسفم که رفیقی را دست دادیم که همیشه می‌توانستیم روی او حساب باز کنیم.

این بازیگر با خواندن قطعه‌ای شعر به سخنانش پایان داد.

در پی بیان این سخنان از سوی دوستان و همکاران عارف لرستانی، پیکر این هنرمند حدود ساعت ۱۳ وارد تالار وحدت شد.

برزو ارجمند پس از حضور پیکر عارف لرستانی در تالار وحدت، اظهار کرد: من از طرف تمام همکلاسی‌های عارف، ورودی ۷۴ دانشگده تئاتر سخن می‌گویم. عارف مردترین، مهربان‌ترین و با معرفت‌ترین ما بود. او زیاده‌خواه‌ نبود و بسیار کتاب می‌خواند و همیشه حرف برای گفتن داشت.

او ادامه داد: دیروز که در یزد بودم، خبر رفتن عارف را از همسرش شنیدیم و نمی‌دانم که با چه حالی توانستم خودم را به اینجا برسانم. عارف برای خودش یلی بود و امروز حتی اساتید او در دانشکده هنر در مراسم او شرکت کرده‌اند. من از طرف سیامک انصاری هم سخن می‌گویم. او حالش خوب نبود و از من خواست تا از طرف او نیز به همه تسلیت بگویم.

در این مراسم علی اوجی نیز در سخنانی کوتاه اظهار کرد: عارف بسیار مهربان بود و برای شما زندگی می‌کرد. اما آن‌طور که باید قدر او را ندانستیم. او در یک سال آخر عمر خود کار نمی‌کرد و ما قدر این هنرمند را ندانستیم.

در پایان مراسم، همسر زنده‌یاد عارف لرستانی گفت: عارف خوشحال رفت. او همیشه دوست داشت که آرام در خواب برود و رفت. مرسی از همه شما که برای بدرقه او آمدید.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر قرار بود که مراسم وداع با این بازیگر پس از اذان ظهر و عصر از مقابل مسجد بلال صداوسیما برگزار شود، اما شامگاه گذشته با تغییر این تصمیم، تالار وحدت به عنوان مکان جدید برای مراسم تشییع عارف لرستانی اعلام شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
روحش شاد
روحش شاد و يادش گرامي با اين وضعيت موجود و فكر و خيال و تو خود ريختن به زودي نوبت من هم ميشود .
عارف برای همه ی ایرانیان دوست داشتنی بود و به یادماندنی خواهد ماند.
روحش شاد و یادش گرامی .خدایش بیامرزاد.
طبقه بازیگران خیلی سخت و غریب زندگی می کنند، نه درآمد مشخصی، نه بیمه ای و نه حمایتی بعدش هم که غریب و ناگهانی می میرند.

خداوند رحمت کند.
به اندازه تمام لحظات شاد کردن مردم .ازت ممنونیم و بسیار ناراحت. باور کردنی نیست.
زمان گرد پیری رو روی چهره همه این هنرمندان که زمانی جوان بودند نشونده... ماها بچه بودیم شدیم جوان.. اینها شدن میانسال... و دنیا چقدر زود میگذره... ااه....
بدرود مرد خندان
بسمه تعالی
خدا رحمتش کند.
روحش شاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر