بازدید 1812

گزارش‌های مربوط به دیدارها در کاخ سفید محرمانه می‌مانند

کاخ سفید اعلام کرد، دولت واشنگتن دیگر قصد ندارد گزارش مربوط به دیدارها در کاخ سفید را منتشر کند؛ اقدامی که نقض کننده دولت قبلی است.
کد خبر: ۶۸۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 15 April 2017
کاخ سفید اعلام کرد، دولت واشنگتن دیگر قصد ندارد گزارش مربوط به دیدارها در کاخ سفید را منتشر کند؛ اقدامی که نقض کننده دولت قبلی است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایم، این تصمیم که تقریبا پس از سه ماه گمانه زنی درباره سرگذشت گزارش‌های مربوط به دیدارها در کاخ سفید اتخاذ شده، یک تغییر شگرف از افشا و انتشار داوطلبانه بیش از شش میلیون گزارش در جریان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما است.

سرویس مخفی آمریکا برای اینکه متوجه باشد چه کسی به ساختمان کاخ سفید دسترسی دارد، این گزارش‌ها را نگه می‌دارد.

مایکل دوبکه،‌ مدیر روابط عمومی کاخ سفید گفت که این تصمیم به دلیل خطرات جدی برای امنیت ملی و نگرانی‌های مرتبط با صدها هزار بازدید کننده‌ای است که سالانه به این ساختمان می‌آیند.

سه تن از مقام‌های کاخ سفید اعلام کردند که انتظار دارند انتقادهایی علیه این سیاست جدید مطرح شود اما براین باور هستند که رئیس جمهوری آمریکا هرطور که لازم باشد از هرکسی که بخواهد مشاوره بگیرد.

براساس این سیاست جدید، گزارش‌های مربوط به دیدارها و بازدیدها از کاخ سفید تا پنج سال پس از ترک ترامپ از سمت ریاست جمهوری محرمانه باقی می‌مانند.

ماه گذشته میلادی دموکرات های کنگره آمریکا قانون "دسترسی به سوابق قابل موجود برای باز بودن دولت آمریکا"‌ یا قانون "مارا لا گو" را ارائه کرد که به ترامپ این امکان را می‌دهد بازدیدکنندگان را در مکان‌هایی که به صورت منظم در آنجا دیدارهای رسمی تجاری را انجام می‌دهد، برای ۹۰ روز نگه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار