بازدید 11649

نابسامانی‌ در فاز ۳ مسکن مهر پردیس

در واحدهای مسکن مهر پردیس به خصوص فاز3 که بیشتر آن بطور ناقص تحویل شده مقررات ملی ساختمان رعایت نشده و با وجود تزریق 150 میلیارد تومان یارانه از سوی دولت به مسکن مهر پردیس برای رفع نواقص و تحویل واحدهای باقیمانده تاکنون یک ریال هم به این فاز پرداخته نشده است.
کد خبر: ۶۸۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 15 April 2017
در واحدهای مسکن مهر پردیس به خصوص فاز3 که بیشتر آن بطور ناقص تحویل شده مقررات ملی ساختمان رعایت نشده و با وجود تزریق 150 میلیارد تومان یارانه از سوی دولت به مسکن مهر پردیس برای رفع نواقص و تحویل واحدهای باقیمانده تاکنون یک ریال هم به این فاز پرداخته نشده است.

به گزارش فارس، مسکن مهر از جمله مهمترین میراث‌های دولت پیشین است که اخبار مربوط به حواشی آن هر روز نقل محافل خبری و رسانه ای است. یکی از مسکن های مهر که از ابتدا نارضایتی ساکنانش را به دنبال داشته مسکن مهر شهر پردیس است که با وجود گذشت 3 سال از واگذاری، برخی واحدهای مسکونی متاسفانه به دلیل نداشتن انشعاب آب و برق هنوز قادر به اسکان نیستند.

برابر با اظهارات اخیر آخوندی وزیر راه و شهرسازی بالغ بر 319 ساختمان بلندمرتبه به دلیل رعایت نکردن اصول فنی وضعیتی مشابه ساختمان پلاسکو دارند. وقتی پلاسکو آتش گرفت باتوجه به امکانات شهرداری تهران و آتش نشانی آنگونه دچار مشکل شدیم آیا در وضعیت مشابه امکانات شهرداری پردیس و آتش نشانی جوابگو خواهدبود؟؟؟

بنابراین گزارش، در بیشتر ساختمان‌های مسکن مهر پردیس به خصوص فاز3 که بیشتر آن بطور ناقص تحویل شده
مقررات ملی ساختمان رعایت نشده است. متاسفانه تجهیزات اطفا و اعلام حریق راه اندازی نشده و کپسول‌های آتش نشانی نیز تحویل نشده است. دربهای ضد حریق نصب نشده، شیب بندی محوطه ها رعایت نشده و باتوجه به آب و هوای پردیس که بارندگی باران و برف در آن بسیار است رعایت نشدن بحث عایق بندی در زیرساخت اصلی ساختمان چه در نما و چه در فونداسیون، مردم را درگیر کرده است.

آرش احمدی کارشناس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران که از جمله ساکنان این منطقه است در خصوص مشکلات این فاز می گوید: مسکن مهر پردیس از جمله پروژه های پرسر و صدای مسکن مهر در کشور بوده زیرا دارای نواقص بسیاری است و با وجود تزریق 150 میلیارد تومان یارانه از سوی دولت تدبیر و امید به مسکن مهر پردیس جهت رفع نواقص و تحویل واحدهای باقیمانده متاسفانه تاکنون حتی یک ریال هم به فاز 3 پرداخته نشده است.

وی در خصوص دلیل این مسئله توضیح دادشرکت عمران پردیس این فاز را «خودمالکی» می داند که باید با خودیاری و توانمندی مردم تکمیل شود در حالی که طبق قرارداد، این فاز مسکن مهر دولت است.

*تعدادی ازمتقاضیان با اینکه هنوز واحد خود را تحویل نگرفته‌اند بالغ بر 30 قسط را پرداخت کرده‌اند

احمدی با تاکید بر اینکه تاریخ تحویل این واحدها سال 90 تا 92 بوده است، اظهار کرد: این در حالی است که هنوز شرکت سازنده 700 واحد را تحویل نداده است و از این تعداد، شرکت عمران به منظور تامین بودجه برای تکمیل واحدها وام 540 واحد را از 30میلیون به 40 میلیون تومان افزایش داده است و تعدادی ازمتقاضیان با اینکه هنوز واحد خود را تحویل نگرفته اندبالغ بر 30 قسط راپرداخت کرده اند.

*جریمه دیرکرد به وام های مسکن مهر

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل نظارت غیراصولی شرکت عمران و تحویل تاخیر دار همه واحدها تمام پروژه های مسکن مهر و بارها اعمال افزایش قیمت (افزایش سقف وام از25 میلیون به ٣٠ میلیون ودرحال حاضراز30 به 40 میلیون) که پرداخت سود مشارکت را هم باید اضافه کرد، بانک داستان تازه‌ای را شروع کرده است، بدین معنا که معتقد است براساس قرارداد سازنده و بانک، وام واحدهای مسکن مهر سرموقع پرداخت شده و باید متقاضی بعد از 18 ماه که واحد را تحویل گرفته و وام را پرداخت می‌کرده است، ولیکن چون باتاخیر اقدام به دریافت کارت قسط وپرداخت شده پس مشمول جریمه دیرکرد هم می‌شود.

احمدی خاطر نشان کرد: بانک همچنین بادستاویز قراردادن دستورالعمل شماره 3 و تفسیر به رای خود مبادرت به مطالبه مبالغ مابه التفاوت بین 3تا5 میلیون ازساکنین فاز3 کرده که از سال 92 واحدهای خود را تحویل گرفته اند و هنگام تحویل تمامی آورده خود به اضافه مبلغ لیست کارهای مازاد که قریب به 4 میلیون بوده و 300 هزارتومان هزینه نگهبانی که دریافت آن غیرقانونی است را پرداخت کرده اند.

وی افزود: از سوی دیگر متاسفانه، شرکت عمران که زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است به عنوان کارفرما و طرف امضا کننده قرارداد ساخت با سازنده یعنی شرکت سرمایه گذاری مسکن است هیچگونه تلاش عملی و اجرایی را درخصوص رفع مشکلات اصلی واحدهای مسکن مهر فاز3 ازجمله تحویل 700 واحد به گروگرفته شده توسط این شرکت و یا انجام تعهدات انجام نشده ازجمله :نصب نرده های امنیتی روی دیواره پلت فرمها ؛ تامین روشنایی معابر، تکمیل شدن محوطه بلوک‌های مسکونی، مکلف نمودن شرکت سرمایه گذاری مسکن به اجرای تعهدات خود در قبال ساخت مدرسه و کلانتری وپارک ، عدم نصب آنتن مرکزی و سیستم صاعقه گیر و همچنین عدم نصب پمپ های آب و نصب و رفع نقص آسانسور بلوک‌های تحویل داده شده ؛رفع مشکلات لوله های فاضلاب، ایزوگام ساختمان ها و همچنین تعامل با شهرداری پردیس برای بهسازی فضای سبز و تعیین تکلیف زمین‌های خالی که اکثرا کاربری آنها فرهنگی و ورزشی و فضای سبز وپارک میباشد و ... نمی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر