بازدید 2711

هشدار برای تخلفات سایبری انتخابات

کد خبر: ۶۸۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 13 April 2017
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره کنترل فضای مجازی در زمان انتخابات گفت: شورای عالی فضای مجازی یک آیین نامه ای را برای انتخابات ریاست جمهوری تصویب کرد به این جهت که کنترلی بر این فضا باشد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی ادامه داد: ستاد تبلیغات انتخابات موضوع را در وزارت کشور بررسی می کنند؛ از طرف دیگر همان قوانینی که در فضای غیر مجازی وجود دارد باید برای فضای مجازی هم وجود داشته باشد. وی تصریح کرد: همه کاندیداها و طرفدارانشان باید به قانون احترام بگذارند، البته فقط بحث فضای مجازی نیست و اکنون شاهد شائبه هایی در خارج از فضای مجازی هستیم؛ مانند جلسات متعددی که تشکیل می‌شود، مطالبی که در تریبون های رسمی و غیررسمی مطرح می شود. واعظی درباره احتمال رفع فیلترینگ شبکه های اجتماعی همچون توئیتر خاطر نشان کرد: خبری در ارتباط با شایعه رفع فیلتر نشنیده‌ام، کارگروه تعیین مصادیق در قبل از این دولت این فیلترینگ را انجام داده و همان ها باید در این باره تصمیم بگیرند.

دادستان کل کشور: فضای مجازی و حقیقی را رصد کرده و با تخلفات برخورد می‌کنیم
 
به گزارش خراسان درهمین حال دادستان کل کشور در حاشیه بازدید ازستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی هم در تهران و هم در سایر استان ها فعال است و ما هم فضای مجازی و هم فضای حقیقی را رصد می کنیم گفت: فضای مجازی و حقیقی را رصد کرده و با تخلفات برخورد می‌کنیم.
 
حجت‌الاسلام منتظری در پاسخ به این پرسش که آیا وجود پرونده‌های نامزدهای انتخابات در روند بررسی صلاحیت آنها موثر است، تصریح کرد: قطعاً و مسلماً نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اگر پرونده‌ای داشته باشند، آن پرونده‌ها به مراکز نظارتی و اجرایی ابلاغ می‌شود و در روند بررسی صلاحیت‌ها تأثیر می‌گذارد. وی تاکید کرد: افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها ثبت نام کرده و یا می کنند دارای پرونده هستند و قطعا پرونده آنها به مراکز نظارتی و اجرایی ابلاغ می شود و این امر تاثیر خواهد داشت.
 
مطابق قانون با جرایم سایبری در انتخابات برخورد می شود
 
اما با نزدیک شدن به زمان برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ، استفاده از فضای مجازی از جمله تلگرام ،توئیتر ،اینستاگرام و فیسبوک توسط حامیان و تیم های رسانه ای کاندیداهای مختلف شدت بیشتری می یابد.از این رو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد مطابق قانون با جرایم سایبری درانتخابات برخورد و نحوه استفاده از این فضا در انتخابات پیش از آغاز تبلیغات در روزهای آینده ابلاغ می شود. در همین راستا، مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه به مهر، گفت: بعد از تصویب بخشنامه مربوط به ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی، از سوی رئیس قوه قضائیه، ابلاغ تشکیل ستادها در سه سطح ملی، شهرستانی و استانی انجام شد.علیرضا ساوری در خصوص پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی هم گفت: این مسئله هم یکی از اولویت های اساسی، مهم و عمده ستادهای پیشگیری خواهد بود که در این رابطه دستورالعملی تهیه شده است، در این مرحله هم مطابق قانون با آن دسته از سایت ها و شبکه ها و به طور کلی جرایم سایبری مختلف در امر انتخابات برخورد صورت می گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر