بازدید 6204

واکنش روسیه به ادعای پنتاگون درباره سوریه

کد خبر: ۶۸۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 12 April 2017
وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) از اظهارات مطرح شده از سوی پنتاگون در مورد "کارآمدی" حمله آمریکا به پایگاه الشعیرات سوریه انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: آنچه که پنتاگون درمورد "کارآمدی" بالای حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات مطرح کرده است، از صرف تبلیغات در مقابل جامعه آمریکا پا فراتر نمی‌گذارد اما افراد متخصص واقعیت را می‌دانند.

کوناشنکف خاطرنشان کرد: بیشتر موشک‌های آمریکا در نزدیکی یا در اطراف فرودگاه نظامی افتاده است و این موشک‌ها اساسا می‌خواستند ساختمان‌های بزرگ در مساحت کمی از زمین را هدف قرار دهند.

وی افزود: به جای اینکه موشک‌ها بر روی صدها کیلومتر از پایگاه الشعیرات سقوط کند، اگر ۵۹ موشک توماهاوک به یکباره به الشعیرات اصابت می‌کرد، در آن هنگام می‌توانست گفت که این حمله با توجه به هزینه‌هایش که به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد و همچنین از حیث دقیق بودن هدف گیری‌ها، کارآمد بوده است.

این مقام روسی تصریح کرد: تنها تفسیر منطقی که می‌توان از ایده استراتژیک پنتاگون داشت، تضعیف توانایی‌های جنگی ارتش سوریه است که پیروزی‌هایی را علیه تروریست‌ها رقم می‌زند، اما این هدف پنتاگون محقق نشد، چراکه نیروهای سوری به آزادسازی کشور خود از دست تروریست‌ها ادامه می‌دهند.

وی افزود: در مقام مقایسه، باید گفت که نیروهای مسلح روسی در عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه ۱۵۸ موشک شلیک کردند و اهداف حملات این موشک‌ها، پایگاه‌های حساس تروریست‌ها بود که در مکان‌های جغرافیایی مختلفی قرار داشته و بسیار خوب استتار شده بودند و تعداد این پایگاه‌ها به ۷۴ می‌رسید و این پایگاه‌ها مراکز رهبری و انبارهای بزرگ سلاح و تجهیزات بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل