بازدید 3574

جنگ جدید روسای ووشو و کونگ فوی ایران در رسانه ها

وقتی یک مرجع قانونی به نام فدراسیون کونگ‌فو وجود دارد آیا مرجع دیگری می‌تواند هم‌‌عرض آن حرکت کند؟ این نیست که؛ اصلاً نه قانون و نه دستگاه‌های نظارتی اجازه بدهد.
کد خبر: ۶۸۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 12 April 2017
فدراسیون ووشو مدت‌ها است که وارد چالش‌ و حواشی گوناگون شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، انتقاد تالوکاران از پاداش پرداخت شده توسط رئیس جمهور که حاشیه بسیار زیادی را به همراه داشت، خداحافظی از تیم ملی و افشاگری‌های عجیب سجاد عباسی از شرایط حاکم در داخل اردوهای تیم ملی، انتقاد تند و صریح سرمربی سابق تیم ملی از رئیس فدراسیون و انتقاد تند پرافتخارترین سنگین وزن تاریخ ووشو از مهدی علی نژاد از حواشی بسیار مهم فدراسیون ووشو بود، اما مهمترین حاشیه فدراسیون ووشو، صحبت‌های رئیس این فدراسیون علیه فدراسیون کونگ فو بود که سرانجام با واکنش تند رضا حیدری رئیس فدراسیون کنگ‌فو روبرو شد. در ادامه صحبت‌های رئیس فدراسیون کنگ‌فو آمده است.

رضا حیدری رئیس فدراسیون کنگ‌فو در مورد صحبت‌های اخیر رئیس فدراسیون ووشو که مدعی شده،‌ رقابت‌های جهانی کونگ‌فو را فدراسیون جهانی ووشو برگزار خواهد کرد به فارس گفت: هر کس که در حد الفبا هم از ورزش آگاهی داشته باشد، می‌داند که فدراسیونی در مسابقات جهانی تیم اعزام می‌کند که عضو آن فدراسیون جهانی باشد، اظهار داشت: طبق مقررات و اساسنامه فدراسیون‌ که مصوب مجلس است متولی کنگ‌فو در ایران فدراسیون کنگ‌فو است. اگر بنا باشد هر اتفاقی در ارتباط با این رشته در ایران رخ دهد آنها باید از طریق مجاری اداری و قانونی انجام شود. اگر خلاف بر این هم باشد، قطعاً برخورد قانونی می‌شود. متولی این موضوع بالادستی ما وزارت ورزش است که آنها باید تصمیم بگیرند. 

وی در ادامه صحبت‌های خود،‌افزود: وقتی یک مرجع قانونی به نام فدراسیون کونگ‌فو وجود دارد آیا مرجع دیگری می‌تواند هم‌‌عرض آن حرکت کند؟ این نیست که؛ اصلاً نه قانون و نه دستگاه‌های نظارتی اجازه بدهد.

رئیس فدراسیون کنگ‌فو در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: نزدیک 40 سال است که کنگ‌فو کار می‌کنم، مربی هستم،‌ اولین مدرس بودم، خیلی از بچه‌های ووشو از دوستان و همکاران ما هستند و ارادت زیادی به ما دارند و در ارتباط هستیم. ما که از بیرون نیامده‌ایم! من هر روز کلاس‌داری می‌کنم و با آیین‌نامه‌های جدید در سطح بین‌الملل آشنایی کامل دارم. ما در ایران کار می‌کنیم و یک اساسنامه داریم که همه باید از آن اساسنامه پیروی کنیم. اساسنامه اعلام کرده است که فدراسیون‌ها باید مسابقات قهرمانی کشور را تحت‌ نظر همان فدراسیون برگزار کند، کسی که بخواهد خلاف آن اساسنامه‌ها حرکت کند قطع‌الیقین برخورد می‌شود. این طور نیست که من ادعا کنم که ووشو برای ایران است، کاراته برای ایران است و... این یعنی مقررات را زیر پا گذاشتن. به هر حال دستگاه‌های نظارتی وجود دارند و امیدوارم که این اتفاق رخ ندهد. متولی کنگ‌فو در ایران ما هستیم تا زمانی که فدراسیون کنگ‌فو وجود دارد.

حیدری در واکنش به صحبت‌های علی نژاد مبنی بر اینکه فدراسیونی که در حال حاضر در ایران فعالیت می‌کند، هیچ ارتباطی با کونگ‌فو جهانی ندارد و دوستان در ایران تنها یک سبک ایرانی را ترویج می‌دهند، گفت: این موضوع برای اولین بار نیست که مطرح می‌شود از سال 89 علی‌نژاد به دنبال این مسائل بود تا نام کنگ‌فو و برند کنگ‌فو که طرفدار زیادی در ایران دارد را به سمت ووشو ببرد. به هر حال جامعه کنگ‌فو جامعه بزرگی است، این اتفاق چند بار رخ داده، اما با واکنش و اعتراض جمعیت کنگ ‌فو روبه‌رو شده است. به هر حال خیلی از مسئولان عالی‌رتبه کنگ‌فوکار هستند آنها که نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نمی‌مانند. توصیه من این است که وزارت ورزش که متولی این موضوع است باید تصمیم بگیرد. علی‌نژاد دو بار اقامه دعوی کرده، دو بار این مطالب را گفته است و حالا وزارت ورزش باید تصمیم بگیرد که آیا این  اتفاق باید رخ دهد یا خیر. 

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: علی‌نژاد بهتر است برود فدراسیون ووشو را جمع کند و آن جمعیتی که خارج از فدراسیون فعالیت می‌کند را به دوستی و مودت دعوت کند او بیاید با ما همکاری کند و ما هم آنها را کمک می‌کنیم. ووشو زیر مجموعه انجمن کنگ‌فو در دهه 60 بوده است، ما کمک کردیم تا آنها فدراسیون ووشو شوند. اینکه بخواهند این مطالب را بگویند این حرف‌ها خارج از اصول جوانمردی است.

رئیس فدراسیون کنگ‌فو در پاسخ به این سؤال که شما در مصاحبه‌هایتان مدعی شده بودید که نامه‌نگاری‌ها به فدراسیون جهانی از داخل فدراسیون ووشو است، گفت: به هر حال دنیا، دنیای کوچکی است، لازم است اینترنت را سرچ کنید، خیلی از کشورها یک فدراسیون جداگانه ووشو و یک فدراسیون جداگانه کنگ‌فو دارند و در هم‌ عرض یکدیگر حرکت نمی‌کنند، فعالیت آنها مشخص است. سؤال من این است چرا این اتفاق فقط برای ایران باید رخ دهد؟! اما هر زمانی که این فدراسیون کارهای بین‌المللی و بزرگ و عظیمی انجام داده است و مخاطبان زیادی در داخل و خارج از کشور جذب کرده است این اتفاق‌ها رخ داده است. ما هر وقت یک حرکتی می‌کنیم بر اشاعه یک فرهنگ ایرانی و رزم ایرانی داشته باشیم این اتفاقات رخ می‌دهد.

حیدری در ادامه صحبت‌های خود،‌عنوان کرد: آنها می‌گویند نام کنگ‌فو متعلق به ما است، ما نزدیک نیم قرن است با نام کنگ‌فو در ایران فعالیت می‌کنیم. این طور نیست که یک فدراسیون تصمیم بگیرد و بگوید که این کنگ‌فو برای ما است. ما موقعیت داخلی داریم، ما یک مجلسی داریم که قانونگذار است، مجلس قانونگذاری کرده و اساسنامه‌ای را به ما داده است که این رشته زیر نظر فدراسیون کنگ‌فو فعالیت می‌کند هر کسی خارج از این اساسنامه حرکت کند تخطی کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که شما از کجا مطلع شدید که نامه‌نگاری‌ها از فدراسیون ووشو به فدراسیون جهانی بوده است، گفت: ادبیات کاملاً ادبیات ایرانی است فقط هم مخاطب آن ایران است، شما نگاه کنید 30 تا 40 کشور داریم که فدراسیون مجزا دارند. آنها فدراسیون کنگ‌فو و یا انجمن کنگ‌فو دارند و یا فدراسیون ووشو و انجمن ووشو دارند، آنها در کشورشان کار می‌ کنند پس چرا فقط به ما گفته‌اند؟! چرا به آنها نگفتند و فقط ایران مخاطب آنها است؟! این کارها اصلاً خوب نیست متأسفانه این اتفاقات همیشه در آستانه انتخابات رخ می‌دهد. کشوری که قانون دارد باید همه از آن قانون تبعیت کنند، بار قبل در آستانه انتخابات مجلس بود که آمدند و آن کارها را انجام دادند، حالا هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کارها را انجام می‌دهند. 

رئیس فدراسیون کنگ‌فو در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا با تمام  این صحبت‌هایی که مطرح شده فدراسیون کنگ‌فو تیمی را به مسابقات جهانی اعزام خواهد کرد یا نه، گفت: باید برای ما دعوت‌نامه ارسال کند اگر دعوت‌نامه بیاید بعد ما بررسی می‌کنیم و اگر بررسی‌های ما نتیجه داد قطعاً‌ این کار را انجام خواهیم داد اگر هم تیمی اعزام شود هیچ ربطی به فدراسیون کنگ‌فو نخواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس