بازدید 2938

پرونده بقایی در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمید بقایی در کمیسیون پرونده دارد، تاکید کرد: این فرد از سوی دیوان محاسبات منفصل از خدمات دولتی شده است.
کد خبر: ۶۸۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 12 April 2017
بهرام پارسایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پرونده های کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: حمید بقایی پرونده ای از سال 91 در کمیسیون دارد و هنوز این پرونده مفتوح است، در خصوص این پرونده گزارشاتی از سازمان بازرسی، دادگستری و دستگاه قضایی به مجلس ارسال شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده به زمان مدیریت بقایی در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی بر می گردد ادامه داد: پرونده بقایی در دستگاه قضایی در جریان است اما در دیوان محاسبات حکمی برای او صادر شده و بر اساس آن وی از خدمات دولتی منفصل شده است.

وی توضیح داد: علاوه بر حکم انفصال از خدمات دولتی، بقایی باید پول هایی که در زمان مدیریتش به خزانه وازیر نکرده است  را پرداخت کند.

این نماینده مجلس گفت: موضوع پرونده به مسئولیت بقایی در مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر می گردد که در دستگاه قضایی نیز همین پرونده در جریان است و براساس آخرین پیگیری ها مشخص شده هنوز در دستگاه قضایی رای به قطعیت صادر نشده است.

پارسایی در خصوص تاثیر احکام دیوان محاسبات بر تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی اظهار داشت: از آنجایی که دیوان محاسبات دادستان، مستشار و قاضی دارد احکامی که صادر می کند قضایی محسوب می شود و شورای نگهبان می تواند با استناد به این احکام در خصوص تایید یا رد صلاحیت افراد تصمیم گیری کند.

وی تاکیدکرد: تشخیص اینکه از احکام دیوان محاسبات برای تایید صلاحیت ها استفاده شود با شواری نگهبان است اما محکومیت های موثر می تواند تاثیر بسزایی در روند انتخابات و تایید صلاحیت ها داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پرونده بقایی همچنان در کمیسیون اصل 90 مفتوح است و با دستگاه قضایی مکاتبه داریم تا از رای قطعی برای پرونده ایشان مطلع شویم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار