بازدید 1940

سرتاج عزیز: قساوت‌های هند مصداق جرایم علیه بشریت است

مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی کشته شدن هشت جوان کمشیری به دست نیروهای کمشیر هند را محکوم کرد. او گفت، قساوت‌های هند جرایم علیه بشریت است.
کد خبر: ۶۸۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 10 April 2017

مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی کشته شدن هشت جوان کمشیری به دست نیروهای کمشیر هند را محکوم کرد. او گفت، قساوت‌های هند جرایم علیه بشریت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری نیشن، سخنان سرتاج عزیز، مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی پس از آن مطرح شد که پلیس هند به روی کشمیری‌هایی که علیه انتخابات پارلمانی هند در برخی مناطق از جمله سرینگر تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کرده بودند، آتش گشود.

سرتاج عزیز در بیانیه‌ای گفت: هند همچنان به نقض حقوق بشر اساسی مردم گرفتار در کشمیر ادامه می‌دهد و هیچ احترامی برای زندگی و یا شخص آنها قائل نیست. ادامه وحشیگری و خشونت بی‌سابقه نیروهای اشغالگر هند در کشمیر از ژوئیه ۲۰۱۶ به بعد جرایم علیه بشریت است. وحشیگری هند یکی از علل غم و اندوه عمیق کشمیری‌هاست که لکه ننگی در احترام به حقوق بشر جهانی محسوب می‌شود.    

او گفت که به‌رغم "تروریسم دولتی" هند و سرکوب‌ها، مقاومت کشمیری‌ها پیام روشنی را به هند ارسال می‌کند؛ که آنها در هدفشان برای تحقق حق تعیین سرنوش قاطع هستند.

مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی گفت: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا از هند بخواهند فورا به کشتار مردم بی‌گناه کشمیری خاتمه دهد و به عنوان یک عضو مسوول در جامعه بین‌الملل به تعهداتش برای برگزاری یک همه‌پرسی شفاف، آزاد و منصفانه طبق قطعنامه شورای امنیت پایبند باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل