بازدید 9150
۱

فرانسه در آستانه فرگزیت!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مارین لوپن که به خاطر مواضع ضد یورویی اش شهرت دارد، روز سه شنبه گفت: "سرمایه گذاران فقط در صورتی که فرانسه از تنها ارز اتحادیه اروپا روی برگرداند، پول خود را از فرانسه خارج نخواهند کرد".
کد خبر: ۶۸۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 06 April 2017
نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مارین لوپن که به خاطر مواضع ضد یورویی اش شهرت دارد، روز سه شنبه گفت: "سرمایه گذاران فقط در صورتی که فرانسه از تنها ارز اتحادیه اروپا روی برگرداند، پول خود را از فرانسه خارج نخواهند کرد".

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia today، وی در مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی  اذعان کرد: "نقدینگی بسیار زیادی در دنیا وجود دارد که اگر فرانسه دوباره به دوران رشد اقتصادی خود بازگردد، صاحبان سرمایه پول خود را از این کشور خارج نخواهند کرد".

فرانسه در آستانه فرگزیت!

همچنین وی خاطر نشان کرد که "نگرانی سرمایه گذاران قابل درک است، زیرا می دانند سودی را که قبلا از سرمایه گذاری به دست می آوردند دیگر تکرار نخواهد شد. دنیا تغییر کرده است و این چیزی است که آن ها را نگران می کند. دنیا در حال حرکت و ترک تجارت آزاد و سیاست اقتصاد باز است".

نامزد 48 ساله ریاست جمهوری فرانسه افزود، برای بازگرداندن حاکمیت ملی فرانسه مذاکره خواهد کرد و قصد اجرای همه پرسی مردمی جهت تصمیم گیری در مورد اتحادیه اروپا و عضویت در یورو را دارد.

لوپن وعده داده است، در صورتی که اتحادیه اروپا قدرت را به پاریس بازنگرداند، فرانسه را از زندان سیاست اتحادیه اروپا توسط طرح فرگزیت (نامی مرسوم برای خروج فرضی فرانسه از اتحادیه اروپا می باشد)، خارج می کند.

در طی راهپیمایی سیاسی روز یکشنبه در بوردو، وی خاطر نشان کرد که" یورو همانند چاقویی در سینه مردم فرانسه است. این سیاستمدار متعهد شد در صورت کسب آراء ریاست جمهوری، ارز ملی فرانک را بازگرداند" و همچنین ادامه داد که " یورو ما را به جایی می برد که دیگران می خواهند ".

رهبر جبهه ملی وعده داد که برای جلوگیری از مهاجرت، در گام اول مهاجران غیر قانونی را اخراج کرده و در گام بعدی اقداماتی انجام خواهد داد تا حقوق شهروندی همچون آموزش و پرورش رایگان تنها به شهروندان فرانسوی تعلق گیرد و در این زمینه محدودیت هایی را برای مهاجران اعمال نماید. 

نظرسنجی ها نشان می دهد که لوپن توانایی پیروزی در دور اول انتخابات که در تاریخ 23 آوریل انجام می شود را دارد، اما شانسی در دور دوم نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
(British Exit)اصطلاح خروج انگلستان از اتحادیه اروپا که به برگزیت که خود از (Grexit) به معنای خروج یونان از حوزه پولی اروپا معروف شده است و اینک (Ferench Exit) خروج احتمالی فرانسه از اتحادیه اروپا یا حوزه پولی اتحادیه اروپا به فرگزیت معروف شده است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار